lagerhult Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi är TAG och har inte sett många floppar, och har enbart raisat en hand än så länge. Att ja sitter på knappen gör att fi kan sätta mig på steal också, men inget jag räknar med. Så lutar åt A-x lr en coinflip. Kan jag ta synen? Seat 1: survivor 47 (910 in chips) Seat 2: RABpoker30 (230 in chips) Seat 3: Yoruichi (4240 in chips) Seat 4: rooch21 (1365 in chips) Seat 5: d_wmack (1485 in chips) Seat 6: althun (1605 in chips) Seat 7: sean2win (2090 in chips) Seat 8: ONGBA (1575 in chips) sean2win: posts small blind 50 ONGBA: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to althun [] survivor 47: folds RABpoker30: folds Yoruichi: folds rooch21: folds d_wmack: folds althun: raises 200 to 300 sean2win: folds ONGBA: raises 1275 to 1575 and is all-in althun: ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hade nog kastat, men vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dave^ Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hmm... tycker nog att du ska pusha och folda 50/50, för lite deception så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Valdin Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Min tanke är att, som du säger, FI sätter dig på steal. Han har förmodligen ett PP eller A9 eller högre kicker. Mycket möjligt att du har han dominerad med ditt AK eller att du har 50-50 då han har lägre PP. Det är vad jag tror i alla fall.. in med degen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Jag förstår inte, är det satelit eller vad pågår? "INSTA"-syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Syyyyyyyyn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fascinerande att det ens är tillåtet att fundera på fold här. Men det illustrerar väl på ett bra sätt varför re-steals är väldigt effektiva mot rätt spelare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kornone Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Först och främst så kan du ju bara syna honom i detta läget, inte pusha eftersom han är AI. Du ska ta synen. Du är inne med 300 marker och stor risk att han restealar med AQ,AJ och AT och du är 70% favorit. Har han par så får du ta den 50/50. SYYN. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Först och främst så kan du ju bara syna honom i detta läget, inte pusha eftersom han är AI. Du ska ta synen. Du är inne med 300 marker och stor risk att han restealar med AQ,AJ och AT och du är 70% favorit. Har han par så får du ta den 50/50. SYYN. Självklart kan man ställa in i detta läget. Det finns inget förbud mot det. Det är tyvärr så att man bör ställa in i detta läget - chansen att man är storfavorit är rätt stor. Man kan inte lägga handen i detta läget det finns för mycket i potten för att säga nej till en slantsingling. Rent matematiskt är det galet och lägga handen. Så ställ in och var glad att du spelade rätt även om du kanske förlorade just denna gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi har en range, inte en hand. Ska jag behöva skriva det i varje tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi har en range, inte en hand.Ska jag behöva skriva det i varje tråd? Nej, det behöver du inte alls göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi har en range, inte en hand.Ska jag behöva skriva det i varje tråd? Det är nog enklare och inte skriva det öht - för det är inte 100% sant. Fi har alltid - i varje specifikt fall en hand. När man analyserar spelet så kan man alltid lägga FIs hand inom en specifik range. Fi har en hand - den ligger i en range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Alltså...vad håller ni på med? Folk skriver hela tiden "ska jag ta en coinflip?", folk räknar bort nötparen osv. Folk borde lära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Det här kan bara inte vara ett kast. Hur ofta har han KK/AA? Kastar du har du ca 1300 kvar, synar du spelar du om drygt 3K. Oftast leder du nog t.om annars har du för hoppningsvis 50 50. Det här är helt klart +EV att syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dafgaard Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Lätt syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smitaren Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 folda, logga ut och logga aldrig mer in igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 folda, logga ut och logga aldrig mer in igen. Casha ut först? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi har en range, inte en hand.Ska jag behöva skriva det i varje tråd? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Fi har en range, inte en hand.Ska jag behöva skriva det i varje tråd? Ja. Nej, har jag ju sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Låt folk skriva som de vill. Annars kan man lika gärna ha ett stängt forum för eliten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Vilka händer pushar Fi här? AK, TT+? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Låt folk skriva som de vill. Annars kan man lika gärna ha ett stängt forum för eliten. Jag vill gå längre än att bestämma hur folk skriver, jag väl bestämma hur folk TÄNKER. Alltså, det är bara dåligt att tänka fel när det är så enkelt att tänka rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Vilka händer pushar Fi här? AK, TT+? Det verkar jättetight imho. Men det är klart, det finns ju många nit fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Vilka händer pushar Fi här? AK, TT+? Det verkar jättetight imho. Men det är klart, det finns ju många nit fi. Ja, det kanske är för tight på 50/100... Hade jag varit Fi pushar jag nog med: 88+, AJ+. Vilket iofs är jävligt tight det med men med 15BB har jag ingen panik. Ska jag pusha med sämre händer vill jag vara först in. hmm...88 känns nog löst det med när jag tänker efter. Pushar nog 88 50/50 eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 folda, logga ut och logga aldrig mer in igen. hahahahahaha. håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts