Gå till innehåll

NLT - SH, KK


Woxxo

Recommended Posts

Tror inte att Fi kommer bluffa speciellt ofta på turn... MAO så ger man honom 2 kort till sin 2-outer eller färgdrag eller vad det nu är :) Det är min uppfattning.

 

Dessutom hamnar vi allin mot t.ex AQ, KQ lite då och då när vi är uppe mot en lös spelare om vi pushar. Ja det finns spelare som spelar träffad dam på detta vis :)

 

Förstår inte hur fan man skulle kunna lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var om en nästan exakt likadan hand i förrgår på nl 50, 6-handed. Satt på KK på utg+1.

Utg raisar till 2$ jag reraisar till 6$. Utg callar

Brädan är Q93, minns inte om det fanns ett färgdrag. Fi minicheckraisar mig mot standard 9$bet. Jag känner mig slagen men är för irriterad/tiltad för att folda. Turn kommer 7, kompletterar ingen färg.

Fi går all in med resterande 30$. Jag synar och får 99 upptryckt i ansiktet.

Det är nog bäst att folda här på flop utan read på fi, det vore ganska magstarkt av honom att spela så antingen med bluff eller Q med bra kicker.

Visst känner jag mig slagen på turn men det känns ju som en hyfsat dålig linje att syna raise på flop och sen folda turn mot ett blankt kort.

Av egen erfarenhet brukar folk raisa mer med drag än med stål, men det är kanske annorlunda på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...