eurythmech Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Dock spelar jag 4-18 sngs åt gången. Och jag tycker det är väldigt svårt att spela bra postflop då man har så många bord igång eftersom man inte har samma read vid 12 bord som då man spelar 4 tex. Enklare där att köra push/fold. Enligt vad du sagt här så spelar du ju inte ens dåligt postflopp, du spelar inte alls. Citera
eurythmech Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Jo jag vet att det är så. Men men , frågan är väl mer om spelet av aa vid dessa blinds, och push eller raise, hur mycket osv. För att det är en viss bad beat , det har jag liksom fattat Du är inte allvarlig med att pusha preflop? Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Man kan säga att jag sällan, väldigt sällan spelar en flop. Oftast är jag så tight och foldar det mesta så att jag har typ 1000 vid 100/200 och då tycker jag inte att jag kan spela flop. Tycker bara push är rätt här eftersom jag kommer vara comittad oavsett. Och syn/limp finns inte om jag nu inte sitter med AA kanske KK.. De ggr jag spelar flop är då jag är storstackad och spelar mot annan storstack.. Det är de enda ggrna. Och jag anser att det händer så pass sällan att det inte är någon mening att nämna. Och de ggr det händer så är det oftast en raise från mig, syn från fi, eller re-raise från mig och syn från fi. Efter flop så är det c-bet från mig oavsett. Och sedan är det fold eller push. Tycker inte det är så mycket att diskutera om detta postflop .. Det intressanta med SNG tycker inte jag ligger i postflop spel. Utan mer spel om stackar, pos, och pusch / fold. Iaf så som jag spelar Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Jo jag vet att det är så. Men men , frågan är väl mer om spelet av aa vid dessa blinds, och push eller raise, hur mycket osv. För att det är en viss bad beat , det har jag liksom fattat Du är inte allvarlig med att pusha preflop? Inte överdrivet Men det har hänt att jag gjort för att försöka få syn av QQ,KK,AK Citera
thefman Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Som alla förstår vid det här laget så var det hela en bluff. Det finns ju inte ens $16+1 på stars (= Citera
eurythmech Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Som alla förstår vid det här laget så var det hela en bluff. Det finns ju inte ens $16+1 på stars (= Ah, där har vi svaret... Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 På exempelvis 100/200 skulle jag lösa upp spelet rejält. "Ur sen pos trycker jag AA-22 först in. samt AK-A2". Det känns på tok för tight. Först in från CO pushar jag med mer än 50% och från knappen och SB med 100 %. Om någon efter mig är jättekort så tar jag det lite lugnare såklart eftersom jag inte vill ha syn. Detta gäller med ca 1k marker kvar och blinds på 100/200 (men även 50/150) Shit, är du SÅ lös ? Ifos med 1000 och 100/200.. Men säg att du har 1400 och 100/200.. 4-5st kvar.. vad gör du nu med en hand som JTs Är det 4-5 st kvar är det ju helt annorlunda såklart. Då beror det ju helt på hur de övriga stackarna ser ut. Med mitt tidigare svar menade jag med 6-7 st kvar eller nåt. Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Man kan säga att jag sällan, väldigt sällan spelar en flop. Oftast är jag så tight och foldar det mesta så att jag har typ 1000 vid 100/200 och då tycker jag inte att jag kan spela flop. Tycker bara push är rätt här eftersom jag kommer vara comittad oavsett. Och syn/limp finns inte om jag nu inte sitter med AA kanske KK.. De ggr jag spelar flop är då jag är storstackad och spelar mot annan storstack.. Det är de enda ggrna. Och jag anser att det händer så pass sällan att det inte är någon mening att nämna. Och de ggr det händer så är det oftast en raise från mig, syn från fi, eller re-raise från mig och syn från fi. Efter flop så är det c-bet från mig oavsett. Och sedan är det fold eller push. Tycker inte det är så mycket att diskutera om detta postflop .. Det intressanta med SNG tycker inte jag ligger i postflop spel. Utan mer spel om stackar, pos, och pusch / fold. Iaf så som jag spelar Nu är inte jag alls familjär med strukturen på Stars eftersom jag aldrig spelat där. Men spontat känns det som om du kan börja stjäla mer på 50/100 och 75/150. När du väl sitter med 5BB på 100/200 och är först in så är det mååånga händer där degen åker in. Jag kan dra en parallell (visst stavs det med två stycken "L" två gåner ) till mitt spel på Party. Startstacken är ju som bekant större än på Stars så det blir ju lite annorlunda. Därav stjäl jag rätt lite på 50/100, däremot på 100/200 höjer jag sjukt många händer från knappen och CO. Har jag under 10BB först in från knappen eller SB ställer jag in med any-two utan att blinka (under förutsättning att vi inte befinner oss på bubblan eller att någon av de som ska agera efter mig är väldigt short). Kontentan av detta? Stjäl mer! Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Perfekt spel eller vad:) PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB (t1110) BB (t1500) UTG (t1300) MP1 (t2215) Hero (t3490) CO (t2115) Button (t1770) Preflop: Hero is MP2 with J, J. 1 fold, MP1 calls t100, Hero raises to t300, CO raises to t500, 3 folds, MP1 folds, Hero calls t200. Flop: (t1250) 6, 9, T(2 players) Hero bets t2990 (All-In), CO folds. Final Pot: t4240 Citera
eurythmech Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Perfekt spel eller vad:) Höj till 400 pre, sedan CRAI på floppen, för att låta AK eller AQ CB:a bort sig. Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 eury är nöten som vanligt. Håller med han. Citera
Recommended Posts