Gå till innehåll

NLT - Trn, finalbord, 4xBB kvar, 52o @ SB - Push/fold?


parre

Recommended Posts

Finalbord i en 30E-freeze på B2B. Nio spelare kvar, tio får pris. Relativt flack prisstruktur. Nioendeplatsen ger 65E, första ca 450. Hoppen blir stora/märkbara först vid top 4, ingen större skillnad mellan 9-5 om jag minns rätt.

 

Snittstacken är på ca 13-14k om jag minns rätt. Blinds 500/1000.

 

Alla spelares stackdjup (UTG först)

 

jellybaby (26 365,00 in seat 2)

Ludiq (8 352,00 in seat 3)

soi-six (20 173,00 in seat 4)

mr_mone (3 693,00 in seat 5)

theklingon (32 742,00 in seat 6)

nudlaug (13 656,00 in seat 7)

aaqua (31 944,00 in seat 8)

andkan (4 019,00 in seat 9)

SyrligOAK (9 056,00 in seat 1)

 

Det foldas till mig på SB som har 500 inne redan och alltså 4k tot. BB har 1k inne och 9k tot.

 

Jag har 52o.

 

Push/fold givet omständigheterna och övriga stackdjup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushade, fick syn av AQ och ingen träff. La upp den här handen mest för att Bison som railade på MSN skrev "den kanske du hade kunnat passa", men jag tror ändå push är bäst, det är ju rätt få händer han kan syna bort halva stacken med där, och får jag mörkarna överlever jag minst ett varv till och kan hitta bättre kort/läge att dega in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om inte BB är en callingstation så är det en jättepush.

 

Eh hur mår du? Du använder calling station som något dåligt att vara i detta läge. Det största felet folk gör i bbs läge är att folda för ofta mot steals.

 

Jag mår rätt så bra, lite bakis men annars helt ok.

 

Angående att jag använder uttrycket calling station där är för att jag inte orkade komma på nått bättre, ja folk synar för lite mot steals, men det är väl nått man ska uttnyttja eller har jag missat nått?

 

Om det är så hemskt att jag använder termen "calling station" så kan jag omformulera mig, vad sägs om "Solklart ställ såvida inte BB är en spelare som kan tänkas syna dig med en ganska svag hand"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...