Gå till innehåll

Därför spelar jag ....


Cyntax

Recommended Posts

Här är tråden vi ska förklara oss varför vi spelar just SNG.

 

1.För att en SNG tar normalt 20-60 minuter mot 3-4 timmar för en MTT.

2.En SNG har allt. Full-ring, short-handed & heads-up. (spelar mest/helst FR)

3.En apa kan spela cash-games, men sng kräver lite mera (hej Ken!). Vad jag menar är att i cash-games kan du sitta och folda, folda folda dina skitkort och vänta på bra kort. Det kan du inte i SNG. Här måste du spela förr eller senare.

4.Alla som är med måste satsa exakt samma summa från början. I cash-games kan du sätta dig med halva max-inköpet eller mindre ibland.

5.Om någon blir sitting-out är han ändå med. I cash-games så försvinner han efter en kort stund. Vi med bra uppkoppling belönas :-o

 

... fyll på med era argument! Mina kanske inte håller för er. Hoppas ni har andra och kanske bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9. Sjukt lätt att bli en vinnande SNG-spelare samtidigt som man alltid lär sig nya små saker som ökar ens vinst.

 

10. Folk tror att SNG handlar om hjältespel och spelar likadant som om det vore CG. Dvs de förstår inte att SNG är en helt annan form av poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10. Folk tror att SNG handlar om hjältespel och spelar likadant som om det vore CG. Dvs de förstår inte att SNG är en helt annan form av poker.

 

Det är alltid lika kul att höra diskutionen efter att sigge synat sig allin med 33 med 3000 stacken på 75-150 och möter AK, och tycker att det var en kanon syn för att han hade bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10. Folk tror att SNG handlar om hjältespel och spelar likadant som om det vore CG. Dvs de förstår inte att SNG är en helt annan form av poker.

 

Det är alltid lika kul att höra diskutionen efter att sigge synat sig allin med 33 med 3000 stacken på 75-150 och möter AK, och tycker att det var en kanon syn för att han hade bästa handen.

 

:lol:

 

"PWNED" skriver Sigge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga pockets är ju nöten. De är ju den ultimata handen för såväl syn, push som re-push. I synnerhet för det sistnämnda. AK repushar man ju istort sett alltid, och 22 är favvo över AK. Busenkelt. Instapush. Ship it. Holla.

 

13. Högre winrate i förhållande till risk/bankrullekrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga pockets är ju nöten. De är ju den ultimata handen för såväl syn, push som re-push. I synnerhet för det sistnämnda. AK repushar man ju istort sett alltid, och 22 är favvo över AK. Busenkelt. Instapush. Ship it. Holla.

 

Ja, jag menar det. Man måste våga bubbla! Jag spelar för att vinna bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14: När flickvännen/frun klagar kan man säga att man är inne för en hel massa pengar och måste spela klart. Sen kan man ju inte sitta och bara spela en när man åkt ut så då får man starta en till. :)

 

What he said.

Denna regeln kan även tillämpas på föräldrar som vill att man skall diska/tvätta/gå ut med hunden/dammsuga etc etc

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15. Begränsad tid och insats vilket ökar prestationen och minskar tilt risken.

 

16. Goda möjligheter att träna upp turneringsskillsen i andra spel än hold'em, och även H.O.R.S.E. såklart :)

 

17. Man stjäl mycket blinds i SNG vilket är förbannat kul, man lär sig att spela stackarna å position och betydligt mindre med sina egna kort! Sen blir det en hel del all-in situationer vilket är kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Sen blir det en hel del all-in situationer vilket är kul!

 

Vill lägga till ett "det beror på".

 

väldigt sant! men 1 all-in brukar de bli iaf, men det blir fler all-in per timme än vid cashgame borde ja kanske skrivit istället? eller beror de också på? :P

 

Det tror jag stämmer en ganska stor majoritet av gångerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Sen blir det en hel del all-in situationer vilket är kul!

 

Vill lägga till ett "det beror på".

 

väldigt sant! men 1 all-in brukar de bli iaf, men det blir fler all-in per timme än vid cashgame borde ja kanske skrivit istället? eller beror de också på? :P

 

Jag menar att det inte är kul hela tiden, utan det beror på vilken hand man har. Fler all in är det givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...