Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

 

ah den är så lökig. som om anonymous gjort den eller nåt. (vilket det kanske var?)

 

Här flockas konspirationsteoretikerna minsann!

 

Tror du, som Hallqvist, också att jorden är platt?

 

om du inte förstår sånt här sansrom så förstår du ingenting

Atoms are mostly empty space. The empty space between the nucleus and the electrons is where negative energy

 

and karma can become stuck. When the atoms in our bodies and auras become clogged with this negativity, the electrons whirl slower and slower, and we begin to resonate more with negativity, and less with light – we have a lower vibration, and become less spiritual

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lökig? :) Tror jag är i Sverige för lite för att hänga med i språket, googlade o såg att det kunde betyda löjlig/tramsig enligt nån. O visst, på ett sätt kan jag hålla med. Ingenting jag skulle sitta o kolla på 2 ggr.

Men försöker samtidigt vara öppen för tanken att kanske är det sånt som får igång "massan". Tror han gör sitt bästa iaf vilket betyder extremt mkt.

Är ju egentligen det som är poängen, som jag fattar.

Jo de var nog han själv som hade gjort den.

 

 

 

Platt jord? Hmm det enda jag vet att att jag inte vet nånting.

(Ja det var nåt otroligt lökigt sagt hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lökig? :) Tror jag är i Sverige för lite för att hänga med i språket, googlade o såg att det kunde betyda löjlig/tramsig enligt nån. O visst, på ett sätt kan jag hålla med. Ingenting jag skulle sitta o kolla på 2 ggr.

Men försöker samtidigt vara öppen för tanken att kanske är det sånt som får igång "massan". Tror han gör sitt bästa iaf vilket betyder extremt mkt.

Är ju egentligen det som är poängen, som jag fattar.

Jo de var nog han själv som hade gjort den.

 

 

 

Platt jord? Hmm det enda jag vet att att jag inte vet nånting.

(Ja det var nåt otroligt lökigt sagt hehe)

 

Sett till hur mycket den filmen delats i mitt flöde så tror jag hen lyckas rätt bra med att få igång massan!

 

Men så har jag en kille i flödet som postar detta i samma kommentarsfält å andra sidan:

 

“The violet flame works by changing “vibrations”. In physics, vibration is the speed of oscillation – the speed at which something moves back and forth. On the atomic level, vibration can be understood to be the speed at which electrons orbit around the nucleus of the atom. The violet flame works by changing vibrations on this level. Atoms are mostly empty space. The empty space between the nucleus and the electrons is where negative energy

 

and karma can become stuck. When the atoms in our bodies and auras become clogged with this negativity, the electrons whirl slower and slower, and we begin to resonate more with negativity, and less with light – we have a lower vibration, and become less spiritual.

 

The violet flame transmutes this negative energy. It does not simply surround and remove the energy, but transforms it into light. Because there is less density within the atom, the electrons whirl faster and faster, thereby raising your vibration.

 

When you have a higher vibration, there is more spiritual energy in your body. Acupuncturists and yogis know that optimum health comes when this spiritual energy flows freely throughout the body. The violet flame frees up this energy and re-establishes harmony and equilibrium, propelling you into a more spiritual state of being.”

 

this is the connection between crystals and the weather.

 

shamans vs illuminati:

 

A vogel crystal is a thought amplifer and in the hands of a shaman / magician their intentions multiply 144x. I use this tools to bring heaven on earth by speaking my prayers out loud to summon archangels to assist in my battles :) there is a weather war happening and for those that don't see it fall victim to manipulation.

 

There's a battle on earth between #archangel Michael and lucifer. The zionists worship lucifer and his illuminati minions must be stopped. They are using everything they can right now because they know we are waking up!

 

NAPOLEON HILL Outwitting the Devil The Secret to …: https://youtu.be/ZFjDWLkOfcw a great interview starts at 1:29 hours.

 

Genghis Khan is a climate warrior shaman:

 

Weather and warfare go together. The ancients knew all about that.

 

På tal om konspirationsteoretiker. Den här killen är ett totalt clusterfuck av sådana. Dock äntligen vetenskapligt bevisat att folk som delar konspiratoriskt material gör det 1) mellan sina egna som i en ekokammare och 2) delar mycket mer än vettiga människor. Dessutom kan de inte skilja på trollning och verklighet.

Orkar inte googla rapporten... tror hon här länkar till den i klippet:

(

)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanhända, men jag vet i alla fall att det bara är att lyssna på en jävla massa musik stämd i 432 Hz för att få karman att lossna!

 

one day you'll realise

 

Såg aldrig filmen men skriver en rad ändå. Det är alltid väldigt lätt att bunta ihop dom galnaste mest "otroliga" konspirationerna (ödlar styr världen.blabla.) med saker som är helt logiska / det finns fakta för som råkar kallas konspirationsteori för att den inte överensstämmer med den versionen som media har valt. (ofta korruptionsfall / krigsstartanden.)

 

På det sättet blir det svårt att föra en debatt då den ena parten i mångas ögon vinner genom att vråla "konspirationsteori" Det leder ju inte direkt till ngt kritiskt tänkande när den ena "valt sida" oavsett vilken fakta som läggs fram.

 

Free your mind

 

Hoppas mitt kladd made any sense.

 

/ BigSok

 

++++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt bra film imo, förstår inte vad konspirationsteorier har att göra med filmen faktiskt.

 

Såg aldrig filmen men skriver en rad ändå. Det är alltid väldigt lätt att bunta ihop dom galnaste mest "otroliga" konspirationerna (ödlar styr världen.blabla.) med saker som är helt logiska / det finns fakta för som råkar kallas konspirationsteori för att den inte överensstämmer med den versionen som media har valt. (ofta korruptionsfall / krigsstartanden.)

 

På det sättet blir det svårt att föra en debatt då den ena parten i mångas ögon vinner genom att vråla "konspirationsteori" Det leder ju inte direkt till ngt kritiskt tänkande när den ena "valt sida" oavsett vilken fakta som läggs fram.

 

Free your mind

 

Hoppas mitt kladd made any sense.

 

/ BigSok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg aldrig filmen men skriver en rad ändå. Det är alltid väldigt lätt att bunta ihop dom galnaste mest "otroliga" konspirationerna (ödlar styr världen.blabla.) med saker som är helt logiska / det finns fakta för som råkar kallas konspirationsteori för att den inte överensstämmer med den versionen som media har valt. (ofta korruptionsfall / krigsstartanden.)

 

På det sättet blir det svårt att föra en debatt då den ena parten i mångas ögon vinner genom att vråla "konspirationsteori" Det leder ju inte direkt till ngt kritiskt tänkande när den ena "valt sida" oavsett vilken fakta som läggs fram.

 

Free your mind

 

Hoppas mitt kladd made any sense.

 

/ BigSok

 

Agreed.

Att folk som är konspiratoriskt lagda köper så mycket skit och sedan sprider det, underminerar dem totalt när de faktiskt har rätt om något.

 

Jag slog en kille i ansiktet som pratade om chemtrails.

I en dröm, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kollat igenom nån av filmerna eller så men ska ge det lite tid sen. Någon kanske är underhållande om den nu inte skulle råka vara vettig, vilket duger som vettigt i mina ögon med....

 

432hz vet jag inte mkt om men känner väl att det nästan måste va sant att man mår bättre av att lyssna nåt som är i takt med hmm "universum"?

ALLT påverkar oss, sättet vi säger något på, vilka kläder vi har på oss, ekologisk mat eller ej, solsken eller regn, allt ger dig "en annorlunda vibration" så även olika hz i musiken. Och vad är vi mer än vibrationer?

Vill inte prata för mkt för jag påstår som sagt inte att jag vet mkt,

vissa saker resonerar med en del och för andra inte. Är inte ett dugg intresserad av argumenterande, har inte tid att lägga energi på sånt.

 

I ALLA FALL, på tal om Karma :)

För den här resan vidare till Indien, som jag har och kommer spendera en hel del tid i framöver. Jag försöker gå så djupt som möjligt i yoga, till o med så att det tagit upp mitt liv mer än pokern nu. Mår så mkt bättre.

Pratar inte o gymnastik på nåt sätt. Vad folk uppfattar som yoga i väst är totalt twistat. Böja benen o stå på huvudet är inte vad det handlar om alls.

 

Kan posta ett par videos med någon som påverkat mig mer än dom flesta och har fått mig att må hur bra som helst (jämfört med innan alltså, går ju att gå en bit till om man säger så).

 

 

Det han pratar mest om är ju nånting som alla har nytta av då alla lever och dricker vatten :)

Finns mkt material för den som vill gå vidare sen men gillar spontant de här 2 klippen och de är färska i mitt minne:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är okej, du kan släppa lös honom, din inre konspirationsnisse.

Du verkar ändå resonera med någon flumfuntad logik, (till skillnad från rena nötter som tror att kristaller frambringar regn)

och logik är alltid välkommen.

 

Jag är dessutom glad att du hittar sanningar i livet. Sålänge man minns att de är subjektiva så kan man nog bli hur lycklig som helst. Ska ge dina yogalänkar en chans. Är fet och ovig. Inre harmoni oklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

En del intressanta saker i videona. Har inga direkta problem med pseudovetenskapen och tror säkert det kan fungera och kommer använda mig lite av det, men har väldigt svårt för rationaliseringarna och förklaringsmodellerna när han försöker vara vetenskaplig. Att vatten skulle förändras på en molekylär nivå får han allt precisera. Atomerna lär vara samma, vinkel mellan väntevärdena på väteatomerna lär inte ändra sig heller. Vibration, dvs temperatur, sure det kan förändra sig med temperaturen men antar att han syftar på något annat. Dock kan säkert ens tanke om vattnet man dricker förändra sig, men vattnet är sig likt.

 

Tycker också han säger lite procentsatser väldigt löst utan att precisera konfidens vilket gör mig skeptisk till siffrornas värde och ser inte riktigt den där röda tråden genom resonemangen. Helt enkelt jag har svårt för hans "this is science" när det snarare är hyfsat cherrypicking av oklara siffror och väldigt lösa påståenden, någon som imo inte är vetenskap.

 

Jag tror också att dricka vatten är nyttigt och givande. Men jag tror inte det är för att ett barns massprocent vatten råkar vara ganska likt den area av jordens yta som är täckt av vatten. Och tänka positiva tankar innan man dricker vatten tror jag också kan vara bra för både hälsan och psyket, men jag tror inte vattnets molekylära struktur ändrar sig av tankekraften.

 

Istället för tveksamma resonemang tycker jag kan man övertyga lyssnaren med ärliga tankar om vad som funkar för en själv och vad man tror kommer fungerar för andra.

 

Lycka till i ditt sökande David!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat igenom lite, an konspirationsteorier har jag inte mkt koll på vad som finns därute men fick nog ett litet humm om det nu. Illuminati osv har jag iofs inte missat . Vet inte vad jag tror men det är inte intressant. Det enda som blir sant, tycker jag, är som sagt om man pratar från egen erfarenhet. Det finns en ganska stor grupp människor som går omkring och TROR på gud tex. Antingen vet man väl någonting eller inte. Om man handlar efter vad man tror så kan det väl bara bli kaos?

Anledningen till att jag ville lägga upp filmen (utan att ha tänkt över det mkt alls, eller ens kunna backa upp att hälften av det stämmer) är väl mest att väcka nånting som sover i dom flesta, mig inkluderat.

 

Jag varken kan eller vill backa upp det Sadhguru tar upp (i de 2 sista klippen), men känner så starkt att det är nåt för mig att ha med i beräkningarna om man säger så när man hmm både dricker sitt vaten o lever sitt liv :).

Vet inte om det är intuition eller för att jag har tagit in så mkt av honom tidigare att jag känner att det han säger bara måste stämma. Ibland (känner jag) vet man bara att nån inte "är på bluff" för att han har ingen anledning.

 

Jag är 100% medveten att jag för vissa kommer att uppfattas som dum när jag skriver vissa saker, men det har jag (o alla andra med?) fått leva med hela livet o gör inte jättemkt.

Vill iaf säga en sak. Testa att KÄNNA när Sadhguru pratar och inte bara lyssna på logiken. Om budskapet han kommer med utgår från "kärlek" så måste det väl bara vara något som är värt att ta in?

Vill inte flumma iväg för mkt för saker kan o kommer missuppfattas extremt mkt. Vilket alltid händer när man kommunicerar med ord.

 

Tack heltok, detsamma, misstänker att även du söker efter nåt :)

 

Erik, det är nog bra att du inte TROR på resonemangen :) Men vill säga en sak som kanske kan hjälpa. Precis lika ovettigt det är att tro på någonting är det att MISSTRO någonting. Stay open!

Ja, alltid trevligt att se dig! Får se om man spelar något liveevent nån gång igen, London var ett par år sedan nu.

 

 

Huvudpoängen med allt jag postar är egentligen att jag vill uppmana människor att börja meditera för det är nånting jag VET funkar, av erfarenhet. O även om jag kanske inte trodde på det starkt från början så misstrodde jag inte. O tack vare det har det öppnat upp helt nya dimensioner i mitt liv.

Skulle kunna rada upp långa listor på vad det gjort för mig, men det får vi ta en annan gång.

Mer meditation är egentligen lösningen på allting sägs det.

Om någon är meditativ finns inte krig på kartan. Våld försvinner. Egot o girighet försvinner.

 

 

Okej, peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Leta upp Cowspiracy och sen den om ni inte redan har gjort det.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uQCe4qEexjcDen här är kraftfull också. Varit givet för mig ett par år nu att bara stoppa i mi saker från växtriket.

 

 

Största anledningen är väl hur det får mig att må, sen att en helt ny värld av god mat har öppnats är en finfin bonus!

(Trodde man inte när man tog det första steget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...