Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Var inget krav men fint att se lite respons :) Tack!

 

Vill nog klargöra att detta inte är någon comeback i skrivandet iaf, så tänker inte starta nån diskussion.

 

Kände bara precis som Opteron fångade upp; en urge att få få dela med mig av det som hjälpt mig extremt mycket.

 

Ifall nu ingen misstänkte det ( ;) )

så hade jag väldigt stora problem med spelmissbruk förut. Även då jag tjänade bra pengar på det hela. Ser det först nu när jag har varit ifrån spelet ganska mycket....Och gått in mkt på spiritualitet som btw förut var ett ganska läskigt ord. Allt som är okänt uppstår som ganska läskigt right?

 

En tanke:

Det är omöjligt att se nånting som man är uppslukad av.

Känner att det finns en och annan härinne som lider av samma sak som jag ledde av. Ett ständigt jagande efter nånting.....

Kan säga att jag har funnit stor livsglädje igen. Den påminner om känslan man hade när man var barn och allt bara handlade om att vara ute och leka.

Aaaaaaa exakt så känns det :D

 

Nån som känner igen den här kommentaren?

**Jag är ingen missbrukare för jag tjänar "bra med deg"**

Man ursäktar sig lätt på det sättet.

 

Hur viktigt är deg anyway? Inte oviktigt kanske, men det viktigARE är att man har roligt i det man gör, då kommer allt bra till en som en följd, men det är ett annat ämne som jag inte ämnar att gå in på heller :P

 

(Jag spelar fortfarande, men med en helt annan approach och med planer på att inte göra det så många år till, naturen är trevligare än strålningen från skärmen även om det kan vara väldigt stimulerande här med, Balance!)

 

Oj nu blev meddelandet längre än tänkt, som vanligt hah!

Glad att jag fick detta sagt.

 

Underbart att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar lite mera nu igen och ger turneringar chansen efter över ett halvårs paus från det. Blir glad varje gång jag ser action härinne även om det är lite.

 

Om jag ska skriva härinne vill jag däremot aldrig att det ska handla om att höja mitt ego utan däremot att jag ska kunna inspirera, hjälpa folk på olika sätt annars känns det ju ganska destruktivt. Samtidigt ger jag ju mig själv stimulans att jag får skriva ner, dela med mig av mina tankar och kanske till och med plocka upp fina tips från mina sympatiska vänner :)

 

En sak jag gillar med pokerforum är att det ju är många härinne som kämpar för att bryta sig loss (eller redan gjort det) från systemet som de högst uppsatta har tryckt in de flesta av oss i. Jobba 9-5, äta genmanipulerad mat, låna pengar av bankerna osv osv osv osv...

 

Det får mig att tro att de som väljer att kika på den här videon kommer att göra det mera "openminded" än medelsvensson, .

 

 

Det handlar om både ett globalt och individuellt uppvaknande.

Snälla, ge den här en chans, skulle kunna säga att det här är min viktigaste post någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare MrDawwe!

 

Kul att du är tillbaka igen, önskar dig all lycka.

 

Jag tog mig tiden att titta på dokumentären. Det har hänt flera gånger att jag sett liknande saker. Man blir chockad och omtumlad, och man ifrågasätter verkligen vad det är som händer under en tid. Men av någon underlig anledning kommer vardagen i vägen och alla djupare tankar angående ämnet faller i glömska. Tack för påminnelsen.

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<3

 

Varför jag fick ett hjärta har jag ingen aning om, men det är ju alltid trevligt. <3 :D

 

Spelar lite mera nu igen och ger turneringar chansen efter över ett halvårs paus från det. Blir glad varje gång jag ser action härinne även om det är lite.

 

Om jag ska skriva härinne vill jag däremot aldrig att det ska handla om att höja mitt ego utan däremot att jag ska kunna inspirera, hjälpa folk på olika sätt annars känns det ju ganska destruktivt. Samtidigt ger jag ju mig själv stimulans att jag får skriva ner, dela med mig av mina tankar och kanske till och med plocka upp fina tips från mina sympatiska vänner :)

En sak jag gillar med pokerforum är att det ju är många härinne som kämpar för att bryta sig loss (eller redan gjort det) från systemet som de högst uppsatta har tryckt in de flesta av oss i. Jobba 9-5, äta genmanipulerad mat, låna pengar av bankerna osv osv osv osv...

 

Det får mig att tro att de som väljer att kika på den här videon kommer att göra det mera "openminded" än medelsvensson, .

 

 

Det handlar om både ett globalt och individuellt uppvaknande.

Snälla, ge den här en chans, skulle kunna säga att det här är min viktigaste post någonsin.

 

Blir alltid extra imponerad då man hittar pokerspelare som når dessa insikter. Hur kommer det sig att du hamnade på spåret överhuvudtaget? Vill du ta detta via PM kanske? Vet inte om det är positivt eller negativt att du börjar spela igen men det gör iallafall mig en smula glad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Blir alltid extra imponerad då man hittar pokerspelare som når dessa insikter. Hur kommer det sig att du hamnade på spåret överhuvudtaget?"

 

Vet inte exakt vilket spår du menar men om jag tolkar rätt så antar jag att det handlar om välmående o livglädje?

 

Såg nyss "Butterfly effect" (tror filmen är 10år gammal men riktigt vass).

Every action has a reaction. För några år sedan sprang jag på en bok som heter Peak performance poker som var en helt okej sådan men det är inte poängen nu. Författaren tjatade vid många tillfällen i den att yoga skulle förbättra ens liv och inte minst ens spel. Jag gick helt enkelt till en lokal yoga- lokal i min hemstad Norrköping o undersökte vad dom styrde med där. Riktigt konstigt var det i början och dom pratade om att man kunde vara en yogi...hör hur roligt det låter..... en yogi??? Jag är ju Mrdawwe, en pokerspelare som bla bla bla bla detaljerna är oviktiga. Vi har så många etiketter o titlar på oss själva att det är skrämmande. O dom förväntas vi leva upp till, annars är vi konstiga. Mrdawwe som en yogi, näääääääädu hoho............ Men tiden har gått och ju mer jag har utövat yoga och nu många andra typer av tekniker som framför allt handlar om att ta en till nuet och leva ett naturligt liv. Jag kallar mig absoult inte en yogi, men en dröm vore ju att kunna leva som en sådan och jag är närmare än någonsin.

 

Every action has a reaction. Vilka bananskal man halkar på beror helt på ens intentioner. Man kan tex fråga sig själv. Vill jag tjäna några miljoner o bli lycklig tack vare det, är det mitt verkliga mål? Är det vad jag tror kommer att hända? Eller vill jag lära mig att njuta av livet hur det än går? Vad som än händer? Det är nåt jag känner att jag kommer närmare o närmare tack vare att jag praktiserar. Önskar att fler o fler ska få känna det jag kännt sista tiden. Det finns hopp. Till och med för extremt spelberoende figurer som jag själv.

Varje minut man ägnar sig åt meditation är ett steg i den riktningen.

Som sagt, ens intentioner i livet kommer att avgöra exakt vem du är.

Medvetenhet, awareness, vara i nuet, närvarande i det du gör, finns många förklaringar. Hmm vill passa på tror jag att nämna en väldigt läsvärd och dessutom känd bok med Eckart Tolle - The power of now.

 

Kul att du kikade på filmen Jimmy, hoppas det går bra för dig med allt du tar dig för :) Vi måste alla akta oss för vardagen, vilken omgivning, vilka rutiner o vilka tvprogram vi väljer att mata oss med för o nämna några exempel.

 

Vill säga också... vet att i vissas öron kommer det låta som att jag predikar eller whatever... Tror att dom har sånt för sig i kyrkan o kyrkan är nog bland det vidrigaste som nånsin har skapats... VIll inte förknippas med det MEN jag vet att det här inte kommer tas in av de flesta som läser o det är okej. Om bara nån snappar upp nånting är jag glad att ha skjutit bollen i den riktningen. Hmm bollen ja, alla här i Sverige pratar om fotbolls-vm nu har jag märkt. Jag kommer inte ens att se en match.... Älskar att spela själv o leka med bollen men att sitta framför en tv = döda tid för mig. Livet är för kort för det. (Säger nog just nu emot både hela PF o även min käre far o vissa vill säkert skjuta mig haha)

 

 

 

Vill óckså säga att jag är MEDVETEN om att det inte är nån struktur alls på den här posten. Jag babblar om en massa olika saker huller om buller på varann. Vi kan säga att jag är här för att uppröra ;) Livet är inte menat att va så seriöst. Om de någonsin blir så seriöst som dom blängande minerna man ser på stan varje dag vill berätta för mig....... då drar jag till en annan planet.

 

Tack pokerforum föratt jag får friheten att kladda om vad jag vill.

 

:h: :h: :h:

Love

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Blir alltid extra imponerad då man hittar pokerspelare som når dessa insikter. Hur kommer det sig att du hamnade på spåret överhuvudtaget?"

 

Vet inte exakt vilket spår du menar men om jag tolkar rätt så antar jag att det handlar om välmående o livglädje?

 

Såg nyss "Butterfly effect" (tror filmen är 10år gammal men riktigt vass).

Every action has a reaction. För några år sedan sprang jag på en bok som heter Peak performance poker som var en helt okej sådan men det är inte poängen nu. Författaren tjatade vid många tillfällen i den att yoga skulle förbättra ens liv och inte minst ens spel. Jag gick helt enkelt till en lokal yoga- lokal i min hemstad Norrköping o undersökte vad dom styrde med där. Riktigt konstigt var det i början och dom pratade om att man kunde vara en yogi...hör hur roligt det låter..... en yogi??? Jag är ju Mrdawwe, en pokerspelare som bla bla bla bla detaljerna är oviktiga. Vi har så många etiketter o titlar på oss själva att det är skrämmande. O dom förväntas vi leva upp till, annars är vi konstiga. Mrdawwe som en yogi, näääääääädu hoho............ Men tiden har gått och ju mer jag har utövat yoga och nu många andra typer av tekniker som framför allt handlar om att ta en till nuet och leva ett naturligt liv. Jag kallar mig absoult inte en yogi, men en dröm vore ju att kunna leva som en sådan och jag är närmare än någonsin.

 

Every action has a reaction. Vilka bananskal man halkar på beror helt på ens intentioner. Man kan tex fråga sig själv. Vill jag tjäna några miljoner o bli lycklig tack vare det, är det mitt verkliga mål? Är det vad jag tror kommer att hända? Eller vill jag lära mig att njuta av livet hur det än går? Vad som än händer? Det är nåt jag känner att jag kommer närmare o närmare tack vare att jag praktiserar. Önskar att fler o fler ska få känna det jag kännt sista tiden. Det finns hopp. Till och med för extremt spelberoende figurer som jag själv.

Varje minut man ägnar sig åt meditation är ett steg i den riktningen.

Som sagt, ens intentioner i livet kommer att avgöra exakt vem du är.

Medvetenhet, awareness, vara i nuet, närvarande i det du gör, finns många förklaringar. Hmm vill passa på tror jag att nämna en väldigt läsvärd och dessutom känd bok med Eckart Tolle - The power of now.

 

Kul att du kikade på filmen Jimmy, hoppas det går bra för dig med allt du tar dig för :) Vi måste alla akta oss för vardagen, vilken omgivning, vilka rutiner o vilka tvprogram vi väljer att mata oss med för o nämna några exempel.

 

Vill säga också... vet att i vissas öron kommer det låta som att jag predikar eller whatever... Tror att dom har sånt för sig i kyrkan o kyrkan är nog bland det vidrigaste som nånsin har skapats... VIll inte förknippas med det MEN jag vet att det här inte kommer tas in av de flesta som läser o det är okej. Om bara nån snappar upp nånting är jag glad att ha skjutit bollen i den riktningen. Hmm bollen ja, alla här i Sverige pratar om fotbolls-vm nu har jag märkt. Jag kommer inte ens att se en match.... Älskar att spela själv o leka med bollen men att sitta framför en tv = döda tid för mig. Livet är för kort för det. (Säger nog just nu emot både hela PF och min käre far nu och blir troligen skjuten haha)

 

 

 

Vill óckså säga att jag är MEDVETEN om att det inte är nån struktur alls på den här posten. Jag babblar om en massa olika saker huller om buller på varann. Vi kan säga att jag är här för att uppröra ;) Livet är inte menat att va så seriöst. Om de någonsin blir så seriöst som dom blängande minerna man ser på stan varje dag vill berätta för mig....... då drar jag till en annan planet.

 

Tack pokerforum föratt jag får friheten att kladda om vad jag vill.

 

:h: :h: :h:

Love

 

 

 

<3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag gillar Busta :)

 

Har laddat ner Mrnobody nu o ska ge den en chans.

 

Ska kika på herr Allan sen också, han verkar helt klart ha massor att bidra med till den här världen.. Glad att höra om din resa!

 

:)

 

---------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------

 

http://bodyecology.com/articles/home_enemas_how_and_why.php#.U572Yk2KCpo

 

Nu när vi redan är ute o cyklar på riktiga villovägar i den här dagboken kan vi cykla lite till tycker jag!

 

http://bodyecology.com/articles/home_enemas_how_and_why.php#.U572Yk2KCpo

 

Japp, precis så sjuk har jag blivit att jag styr med såna här grejer...På rutin!!

Och japp, det funkar............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Dawwe! Gillar dina posts på senaste, får en verkligen att tänka till! Härliga/horribla minnen från när vi sågs i thai 2007 och vilket sjukt snevidren syn man hade på allting då. Simma lugnt, jag ska försöka svara på skype nästa gång du skriver :)

 

edit: Ska precis sätta igång att läsa the poker mindset, något du läst? Verkar rätt spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mrnobody var helt i min smak o ja, de påminde verkligen om Butterfly effect. Mkt sevärda djupa filmer.

Minns att jag såg nånting av den filmen för ett antal år sedan och inte fattade nånting alls, kanske bara inte hade ro att försöka förstå heller.

Med andra ord var jag en väldigt annorlunda person då.

 

Tjena Anders, kul att du tittar in!

 

Började på den boken för några år sen men kom inte längre, har någon känsla av att den nog kan vara bra men ja lämnar det till dig o avgöra hehe

´

 

Du får berätta hur de går för dig med allt sen när vi snackar!

Vill nog också diskutera vår forna snedvridna syn :D Jag håller verkligen med dig där.

Vet inte exakt vilka minnen du syftar på som är horribla men minnet är ju lite kort också. Minns en del härliga minnen iaf ;) Men mer update plz

 

Tja Kolle!

 

Haha killen du länkar till lät lite väl hypad i början tyckte jag precis som en amerikansk reklamfilm men jag gillar sättet han visar det på. Effektiv video som är enkel att förstå. Till och med rolig att kolla på!

 

(Trodde aldrig jag skulle diskutera nånting sånhär med någon, speciellt inte offentligt, har nog kommit på att jag inte har ett ansikte att förlora, vi får ändå inte ta med oss det till nästa liv, eller? Här är den igen för dom som inte orkar scrolla

)

 

Jag litar hellre på min intuition än vetenskapliga bevis. Finns så många lögner därute som är "bevisade". Men jag förstår din "oro" om det hela, det är ju inte direkt nånting Average Joe eller medelsvensson styr med.

Jag har inte kollat upp något sånt men det vore oerhört fövånande om det inte fanns.

Och som sagt, jag har samlat på mig en hel del egen erfarenhet vid det här laget och jag kan gå i god för att det funkar.

Sen att man kanske vill bli guidad av nån i början är väl en smaksak antar jag :) Läs på lite online, det är väl värt det!

 

Ang. nybörjartips för meditation vill jag egentligen inte ge några råd då jag inte känner dig eller alls är kvalificerad för det. Försök ta kontakt med nån community där du bor eller börja med någon bok?

 

De flesta har inte ro och jag kommer ihåg hur det var för mig i början också men testa att bara sätta dig ner bekvämt och iakta andningen.

Det är nog det lättaste sättet att komma i kontakt med sig själv vilket har enorma fördelar. (Vad har man om man inte har kontakt med sig själv?)

Sätt ett alarm om du känner för det. Hmm, ta råd av någon som lär ut istället är en god ide, vill inte yra till det här för varken mig själv eller dig :)

Lycka till!

 

 

Glad att mina senaste inlägg uppskattats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Hallqvist, jag behövde även den påminelsen jag.

Satte mig nyss i lite av en meditation och gick igenom hela klippet.

Gillade den mkt, kände att jag behövde bli påmind av mycket som han sa + att jag lärde mig en del nytt.

Känns perfekt som sagt för någon som vill veta vad meditation är att börja här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jag vill uppmuntra dig att fundera på det nästa gång före du registrerar dig till $1000-turneringen Thursdag Thrill på Pokerstars.

 

Varför spelar du poker? Varför vill du täppa till hålet? Varför vill du ha råd med det där huset eller den där tröjan?

Har pokern blivit ett jobb för dig eller njuter du varje stund du sitter där?

 

 

Ett nytt perspektiv för den som vill förändra nånting fundamentalt i sin "pokerkarriär" o framförallt i sitt liv.

Den som fullföljer intervjun här, grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...