Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Inte doktor, men läkarstuderande på 8 termin... Så vet inte om jag kan hjälpa dig. :) Men vad är problemet? Att du helt plötsligt inte sover ut på morgonen?

 

Det borde räcka! Rätt lång tid. :D

Ja precis efter att jag opererats. Käkarna är typ ihopnitade. Kan det kanske bero på att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Eller bara värken som gör att jag vaknar kanske. Inte jättestor värk men den finns där. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde räcka! Rätt lång tid. :D

Ja precis efter att jag opererats. Käkarna är typ ihopnitade. Kan det kanske bero på att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Eller bara värken som gör att jag vaknar kanske. Inte jättestor värk men den finns där. :-P

 

Kan bero på den fysiska stressen som kroppen är utsatt för, men det är ju inget som säger att det är det. Inte så att du mått dåligt på ett djupare plan än vad som framgår av dagboken efter din relativt stora period av röda tal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på den fysiska stressen som kroppen är utsatt för, men det är ju inget som säger att det är det. Inte så att du mått dåligt på ett djupare plan än vad som framgår av dagboken efter din relativt stora period av röda tal?

 

Det gör jag nog på sätt och vis. Men kan inte tänka mig att det skulle orsaka sömnproblem..har inte gjort det förut iaf. hmm :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan det göra, men om du aldrig haft problem med det förut och du inte förlorat mer/större del av rullen nu än du gjort tidigare så är det nog inte orsaken. Sen kan det ju vara nåt sånt som att du flänger över världen hela tiden. :) Har ingen exakt koll på hur du åkt omkring o s v, men standard jetlag i kombination med skum dygnsrytm är ju inte omöjligt som förklaring :) Hur länge ska du gå med "ihopkäftad" mun då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ej läkare, utan en simpel medicinstuderande. Men jag tror att dina ändrade sömnvanor kan bero på rubbningar av kortisolnivåerna. Kortisol är ett stresshormon och rubbningar kan bero på depressioner och ångest. Vilket du kanske har/haft, fast tränger bort? Kroppen luras iaf inte och som sagt kan det påverka kortisolnivåerna. Kortisol inverkar på när man vaknar/lägger sig eftersom nivåerna varierar och normalt ska vara som högst när man vaknar/lägst när man lägger sig. Rubbningar kan därmed leda till inverkan på dina sömnvanor. Detta kan vara en förklaring, men som självfallet inte nödvändigtvis behöver vara bakgrunden till dina "problem".

 

EDIT: kollade upp detta lite närmre på wikipedia, och ser att kortisolnivåerna förutom depressioner även kan påverkas av: hypoglykemi (lågt blodsocker), trauman, operationer och smärta. Samtliga är ju faktorer du tycks ha bekräftat att du varit utsatt för under senare tid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj..hoppas han tar sig nu.

Bättre verkar det iaf gå för Ramzi:

 

"Allen Cunningham Eliminated.

We have just lost our first player from upstairs. Cunningham raised from the button attacking Jelassi's big blind. Jelassi raised Cunningham back to 19,000 and after tanking for a while Cunningham moved all-in for 90,000 in total. Jelassi instantly called and tabled . Cunningham showed and did not look comfortable.

 

The board ran out .

 

Cunningham left the River Room looking very dissapointed.

 

Jelassi now has 340,000 in chips."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bara vara jag som blir rejält illamående när jag tar melatonin för att somna in?
Nä, det är inte bara du. http://answers.google.com/answers/threadview?id=284734 får du lite mer info om vad studier visat. Vilket för de som inte orkar läsa, inte är så jättemycket vad gäller biverkningar. Verkar vara standardlistan av potentiella biverkningar, som nästan alla läkemedel har, såsom illamående, huvudvärk, etc.

 

Om det är något du vill fortsätta ta, så är nog enklaste lösningen att minska dosen och se om du kan bibehålla effekten utan att drabbas av illamående.

 

Finns en massa material om hur man påverkar sömnen. Seth Roberts självexperimenterande tycker jag tillhör bland de roligare. Hans resultat tyder på att man bla ska få mycket direkt solljus, kolla på talkshows på morgonen och stå upp mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...