Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Detta är inte på något sätt negativ kritik eller någon slags sarkasm men;

Hur lyckas man?

 

Hur släcker man $450K på så relativt kort tid?

Spelar man $10/20 så är det ju ändå nästan en korrekt bankrulle som försvunnit?

 

Någon som vet hur det gick till, vilka nivåer osv?

 

Antar att Dawwe inte svarar med tanke på allt som skrivs, men det verkar ju gott om railbirds här!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt KLOCKREN idé, detta borde du verkligen göra Mr D.

 

3 dagars läsande, men nu är jag framme...:lol: Intressant läsning må jag säga.

 

Dina tankar runt coachning är nog något du ska sätta i verket. Du behöver ingen pokerguru som tar 599 dollares i timmen, det du behöver är en assistent som sitter brevid dig när du spelar. Kommer vara löjligt EV+ att ha en person som tar datorn från dig när du börjar tilta. Du är ju duktig på att sätta upp mål, hitta en person som du gör upp målen med och som har stake att se till att målen hålls och vågar stå på sig när du är på tilt. Visst får personen jobba 24/7 periodvis, men måste finnas intresserade personer i din bekantskapskrets. Jag skulle erbjuda % på inspelade pengar till assistenten, med tanke på hur mkt du skulle spela in utan tilten så blir det med mkt stor sannolikhet stora pengar för assistenten också.

 

Hade inte tvekat en sekund att ta jobbet om jag inte hade familj. Hade varit otroligt intressant att se hur bra det kunde gå.

 

Lycka till med ditt fortsatta gamblande!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud människa. Har du ingen självdisciplin what so ever? Borde göra lumpen eller hyra en arme snubbe som sitter och skriker på dig iffal du börjar tilta. Ett tips är att ladda ner snagit (program som spelar in skärmen) och analysera ditt eget spel.

 

http://www.techsmith.com/download/trials.asp

 

30 dagars trail. Fast det är ju inte så svårt att leta upp en serial *host*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Mrdawwe vinna så mycket när han vinner?

Hur kan Mrdawwe förlora så mycket när han förlorar?

 

När han vinner heter det att han är kung och äger.

När har förlorar heter det att han tiltar.

 

Jag har inte följt hans spel, utan bara det som skrivs här. Det känns som att när han har flyt så spelar han bra, men när han med samma spel har oflyt så är det tilt...

Kan det inte vara så att hans spelstil är så här, och att man måste ta det goda med det dåliga?

För jag har så svårt att se att man tokplussar enbart genom grymt bra spel, utan att ha flyt.

Det måste ju vara hans spelstil som skapar sån här enorm varians. Så med andra ord skulle inte en "assistent" kunna hålla tilten borta. I så fall måste han väl byta spelstil helt och hållet?

 

Är säkert ute och cyklar.... men tycker det är för mycket snack om antingen kung eller tilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Mrdawwe vinna så mycket när han vinner?

Hur kan Mrdawwe förlora så mycket när han förlorar?

 

När han vinner heter det att han är kung och äger.

När har förlorar heter det att han tiltar.

 

Jag har inte följt hans spel, utan bara det som skrivs här. Det känns som att när han har flyt så spelar han bra, men när han med samma spel har oflyt så är det tilt...

Kan det inte vara så att hans spelstil är så här, och att man måste ta det goda med det dåliga?

För jag har så svårt att se att man tokplussar enbart genom grymt bra spel, utan att ha flyt.

Det måste ju vara hans spelstil som skapar sån här enorm varians. Så med andra ord skulle inte en "assistent" kunna hålla tilten borta. I så fall måste han väl byta spelstil helt och hållet?

 

Är säkert ute och cyklar.... men tycker det är för mycket snack om antingen kung eller tilt...

 

Du är inte ute och cyklar

Han har ju vunnit monster potter när han har varit supertiltad.

darav stora sjuka vinster under kort tid, nästa gång när tilten slog till så drog han inte ut spelare.

Dawwe har ju själv förklarat att han har spelproblem,han klarar av att lägga ut olika mål och regler som en KUNG.

Men att sen följa det är en annan sak.

Och med lite spelmissbruks problem så försvinner givetvis rullen till slut om man skall härja med stor del av sin rulle på en för hög nivå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips. Bra att ha om man säger så.

Har tagit tag i en del och skrivit lite regler. Håller uppe tills den 14e iaf.

Stoploss 7 inköp. Börjar så lågt som NL600. BRkrav 60 inköp utöver det jag har investerat. + lite till

Ska försöka ta tag i en terapeut när jag kommer till Sverige och se vad det kan ge.

 

2008 kommer iaf att bli mitt bästa pokerår resultatmässigt. Det är jag helt säker på.

Tror tyvärr inte att jag kommer att skriva om det. Kanske har kvar dagboken utan att skriva om resultaten för mkt. Ska fundera på det där.

 

 

Jag vaknade nu efter 14 timmars sömn eller nåt. Gick och la mig på dan igår efter att ha åkt ur $2keventet. Åkte pga av att jag spelade så sjukt dåligt pga att jag var så sjukt trött.

Skulle egentligen varit med och firat Watoz födelsedag igår. Trist att svika men misstänker att ni blev ett stort gäng iaf. :-)

GRATTIS!

 

Idag går det ett $3kevent som ska liras.. måste väl gå bättre. På med solbrillorna bara och hoppas. 8-)

:mrgreen:

 

40 stycken spelare kvar i main event nu. ITM-bubblan sprack igår vid 120.

Håller verkligen tummarna nu för kungarna från Västervik som båda är kvar:

Kristoffer Edberg (Ariados) och Magnus Karlsson (fannys).

Grymt starkt jobbat att ta er hit. (4 st svenskar kvar, även William Thorsson och Emil Timberg som hade lyckats kvala sig hit via en freeroll)

Chipleader är ingen mindre än Mr David "Dragon" Pham (US), som jag själv tampades med HU i Vegas när jag kom 2a i ett $1kevent på Bellagio.

Blir spännande..

Som jag förstått det går det att följa på eptlive.com from idag. Börjar isf. kl 18 svensk tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en terapeut kan jag kolla med några jag känner om de är intresserade. Kan ju va en bonus om det e nån som har lite koll på poker oxå;-)

 

Det e dock sthlm som gäller i så fall

 

Tack för att du vill hjälpa till. Jo det hade ju inte gjort nåt om han/hon kunde lite poker. Men det betyder att jag isf skulle pendla till Sthlm? Inte sugen på det. Men vore det 1 eller 2 besök skulle det ju inte göra så mkt.. har ingen koll på hur det skulle läggas upp. Pma gärna mer info Psykologas. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att du fortsätter skriva i din dagbok. Kanske skulle du kunna posta lite händer så det inte bara blir result-inlägg och sedan 3 sidors tjafs om att du vinner jättemycket / förlorar jättemycket. Förresten, har du någonsin övervägt att spela 50/100 kr på svs? Är det för lite action där eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...