Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Fint, ett annat tips är väl kanske att dega över hälften till farsan din lr nått sånt så att du inte ens behöver tänka på att du har pengarna. Kan vara bra tills du kommer hem från thailand o ska fixa lägenhet o så kanske.

 

I övrigt tycker jag inte att du ska känna dig osäker eller nere bara för att du råkat backa några dagar nu, det får du räkna med helt enkelt. Tror på dig denna gång, jobba vidare och fortsätt vinn, jag litar på att du bjuder på drinkar när vi går ut!

 

Ingen dum ide, nåt i den stilen behöver jag nog göra.

Ja pengar till lägenheten lär behövas. :) Jag har tänkt slå på rätt stort. Behöver ju köpa allting nytt med i stort sett.

 

Du får väl dyka upp i Thailand så lovar jag att jag bjuder på drinkar så det heter duga! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt mål: 1 februari: BR på $60000. Behöver plussa $33000 eller strax under $1500/dag.

Borde klaras av då det verkligen är fiskrikt på $200Sngsen på framförallt Party.

 

Ett annat mål jag kommer sätta upp i Thailand är att träna.

Ska försöka hålla igång 4-5 ggr i veckan. Inte omöjligt att det kommer ett vad. Tcker ni andra borde anta vadet med. Inte bra att bara sitta framför datorn, äta och sova. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett annat mål jag kommer sätta upp i Thailand är att träna.

Ska försöka hålla igång 4-5 ggr i veckan. Inte omöjligt att det kommer ett vad. Tcker ni andra borde anta vadet med. Inte bra att bara sitta framför datorn, äta och sova. :D

 

Efter att ha varit i thailand i 3 månader nu, med ungefär samma mål som du, var ju så skönt att ha gym på hotellet så man kunde träna...

 

...Ja det blev inte så, när man super typ minst varannan kväll så blir det itne så mkt tid för träning för man måste återhämta sig, sova, å ladda inför nästa supning hela tiden :P

 

Men idag ska jag träna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man måste ha karaktär för att inte dricka varje dag i thailand.

Nästa gång jag åker dit ska det vara med målet att leva vanlig vardag och bara spela. Gå ut och dricka mig redlös max 2 gånger i veckan. Och sedan träna. Lite svårt om man åker i grupp dock, blir nog att åka ensam nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för OT i Dawwes dagbok, men en kort fråga...

 

Cash: Spelar du $100 SnG's på Stars med samam avatar som här?

 

Det hoppas jag inte..

Jag har samma avatar som här, men har inte spelat på stars på länge, måste logga in å kolla så att det inte är nått fuffens på gång, vad nickade spelaren

i fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå mrdawwe! Är på jakt efter en kommentar till den här handen:

 

** Game ID 1107088730 starting - 2006-12-26 19:05:49

** Simo [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- boniek1971 sitting in seat 1 with $133.50

- Birreknutt sitting in seat 2 with $91.00 [Dealer]

- mrdawwe sitting in seat 3 with $1058.00

- MeZZiaS sitting in seat 4 with $3174.76

- ejret sitting in seat 5 with $1000.00 [sitting out]

- larsen14 sitting in seat 6 with $561.50

 

mrdawwe posted the small blind - $5.00

MeZZiaS posted the big blind - $10.00

** Dealing card to mrdawwe: 7 of Spades, 10 of Spades

larsen14 folded

boniek1971 folded

Birreknutt folded

mrdawwe raised - $37.00

MeZZiaS raised - $130.00

mrdawwe called - $130.00

 

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, 4 of Spades, 8 of Hearts

mrdawwe checked

MeZZiaS bet - $225.00

mrdawwe called - $225.00

 

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

mrdawwe checked

MeZZiaS bet - $710.00

mrdawwe went all-in - $708.00

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

mrdawwe shows: 7 of Spades, 10 of Spades

MeZZiaS mucks:

mrdawwe wins $2124.00 from the main pot

 

End of game 1107088730

 

Är det bara jag som tycker den är aningen hemsk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå mrdawwe! Är på jakt efter en kommentar till den här handen:

Han anar att motspelaren är tom och planerar att bluffa ut honom på en senare gata. Han har också outs ifall bluffen misslyckas. Nu träffar han istället ett par och gör en inte allt för konstig checksyn på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han anar att motspelaren är tom och planerar att bluffa ut honom på en senare gata. Han har också outs ifall bluffen misslyckas. Nu träffar han istället ett par och gör en inte allt för konstig checksyn på turn.

 

Om inte några extraordinära förutsättningar finns, och utan att säga nånting om heros skills i allmänhet (vet jag ingenting om), skulle jag vara ganska benägen att säga att den är ganska kasst spelat rakt ut faktiskt, på alla gator. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte några extraordinära förutsättningar finns, och utan att säga nånting om heros skills i allmänhet (vet jag ingenting om), skulle jag vara ganska benägen att säga att den är ganska kasst spelat rakt ut faktiskt, på alla gator. :)

Jag kan i princip garantera att det finns extraordinära förutsättningar. Det skulle vara bra ifall Dawwe kunde skriva lite mer om reads, hur spelet har varit etc. för detta är EXTREMT viktigt just när han spelar för då blir inte spelet som för oss "vanliga":)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. handen så minns jag inte vad jag hade för reads. Antingen synade jag för att jag var på tilt eller så var det bara på känsla och mitt undermedvetna tog beslutet åt mig pga vad som hänt innan. Beror på vad han hade. ;)

JO, den är dåligt spelad generellt sett, rentav hemsk tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha varit i thailand i 3 månader nu, med ungefär samma mål som du, var ju så skönt att ha gym på hotellet så man kunde träna...

 

...Ja det blev inte så, när man super typ minst varannan kväll så blir det itne så mkt tid för träning för man måste återhämta sig, sova, å ladda inför nästa supning hela tiden :P

 

Men idag ska jag träna!

 

Jag vet vad du menar. Har varit där 2 ggr tidigare, vi hade också gym på hotellet senast. :P Inte ett träningspass blev det.

Tror och hoppas att jag kan klara av det bättre nu då jag inte är lika "alkoholberoende". Förr drack jag mig full i stort sett varje helg (i Sverige alltså) men nu har jag t.ex. gjort det bara 2 ggr de 3 sista månaderna vilket känns sjukt bra. Skillnaden nu och då är att nu spelar jag poker istället och känner inget behov pluss att jag har flickvän.

Däremot tränade jag mkt förut och pokern har kommit ivägen för den. MÅSTE ändra på det.

Funderar på att följa Wisnaks exempel med en livs/pokerdagbok.

Sen att commita mig till motion genom vadslagning. Det är ju trots allt det jag är bäst på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...