Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

30/20 är att betrakta som LAG. Många av partys bästa NL2k spelare (innan party stängdes för amerikaner) låg runt 30/20 i stats och i många fall lägre. Är rätt omöjligt att ligga runt säg 30/40 och vara vinnande under en längre period, i alla fall på NL1000+...

 

Ja det beror ju helt på motstådet hur högt man kan ligga. Hmm minst 30 och minst 20 alltså!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har misslyckats med precis allt idag i pokerväg. Kan inte vara mer tiltad. Drog nyss ut KK med AT på KJ9 i en $2000pott. Pinsamt dåligt spelat.

 

Har bestämt mig för att ta ännu en cashgamepaus nu. Får pågå fram tills jag är i Thailand. (Samma regler som jag satte upp ang. $1000Sngsen gäller) Pallar inte med att se rullen sjunka mer nu vilket jag tror att den skulle göra.

Ligger back $5-6k idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta mer HH:s!

 

Om jag får lägga mig i så tycker jag att ett sunt beslut skulle vara att skita i att försöka bli så bra som möjligt i bemärkelsen att lira på highstakesbord. Du kan ju bli ännu bättre på $5/10 t.ex. och så borde väl det primära vara att dra in så mycket kosing som möjligt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta mer HH:s!

 

Om jag får lägga mig i så tycker jag att ett sunt beslut skulle vara att skita i att försöka bli så bra som möjligt i bemärkelsen att lira på highstakesbord. Du kan ju bli ännu bättre på $5/10 t.ex. och så borde väl det primära vara att dra in så mycket kosing som möjligt, eller?

 

Har cashgamepaus igen men jag kan ju alltid hitta några gamla. Jag får sån fiskstatus när jag gör det bara. :D

 

Jo, det primära är ju iofs. att dra in så mkt som möjligt. Men det jag tänkte var att göra ett försök på 10/20 bara (lär iofs dröja dit ändå). Jag får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag något fel i handen?

 

** Game ID 1115058637 starting - 2006-12-31 02:10:43

** Musim [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Pokiwiz sitting in seat 1 with $930.00

- jullen01 sitting in seat 2 with $212.50 [Dealer]

- mrdawwe sitting in seat 3 with $3114.91

- N31LD sitting in seat 4 with $1400.00

- joocs sitting in seat 5 with $1870.62

- Theblindman7 sitting in seat 6 with $786.22

 

mrdawwe posted the small blind - $5.00

N31LD posted the big blind - $10.00

** Dealing card to mrdawwe: 10 of Spades, King of Spades

joocs raised - $40.00

Theblindman7 called - $40.00

Pokiwiz called - $40.00

jullen01 folded

mrdawwe raised - $176.00

N31LD folded

joocs called - $176.00

Theblindman7 called - $176.00

Pokiwiz called - $176.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 8 of Spades, 3 of Spades

mrdawwe checked

joocs bet - $480.00

Theblindman7 folded

Pokiwiz folded

mrdawwe went all-in - $2943.91

joocs went all-in - $1214.62

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

joocs shows: King of Diamonds, King of Hearts

mrdawwe mucks: 10 of Spades, King of Spades

joocs wins $4100.24 from the main pot

 

End of game 1115058637

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag något fel i handen?

 

Det beror på fienden och vilka legitima händer som du checkraisar med på den floppen.

 

Är fienden kapabel till att lägga överpar? Spelar du nötterna på samma sätt?

 

Personligen skulle jag (efter att ha läst din dagbok) hittat synen med KK/AA/bättre eftersom du är så otroligt aggresivt.

 

Jag tycker det känns osexigt att spela om 400BB på ett färgdrag (med tanke på hur preflopspelet och hur floppen ser ut lär du inte kunna dra ut med annat än färgen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens resultat: -$7600

BR Party: $5150+($6000) Prima: $36500 Pokerstars: $3200 =$50800

 

Sitter och funderar starkt på att ta ut en stor del av rullen och sätta in på ett sparkonto och höja kraven gällande både cashgame och Sit n goes. Ser det inte som så stor chans att jag skulle vara nära gulningsrisk MEN den finns ändå där och jag tänker ta det säkra före det osäkra en gång för alla. Jag börjar ogilla svängningarna faktiskt. Funderar bara på vad som skulle vara rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...