boman Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 har du verkligen spelat från lowstakes? Citera
mrdawwe Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Hatar arroganta jävlar som dig! Så jävla spydig.. Om man skriver i någons dagbok måste man heja på OP, sådan är lagen. Vill helst inte ge mig in i dessa diskutioner (säkert felstavat som vanligt;-) ), men är det inte ett snäpp spydigare att skriva just Champagnen är på kylining osv. helt utan provocering? Vill inte sitta och klaga, vill egentligen bara få slut på allt tjafs då det inte fyller nån vettig funktion.. Kan du inte heja lite på mig ist för att ha en användare enbart avsedd för att bua på mig. Blir mkt trevligare så. Gillar vi inte trevlig stämning? Citera
mrdawwe Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 har du verkligen spelat från lowstakes? Jag? Startade på 0.02/0.05 (inte i denna dagbok, men en gång i tiden) Citera
mrdawwe Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Dawwe, du tycker inte att 40inköp är lite lågt? Se bara på hur du plussade 6-7k första dagen du lirade; säger en del om dina swings. Jag tycker inte det känns lågt för de nivåerna jag spelar nu, däremot $10/20 (möjligen $5/10) Jag har aldrig haft så stora backdagar vad jag minns (inköpsmässigt alltså). Citera
eurythmech Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Aldrig torskat 40 inköp på en dag alltså? Hur bär du dig åt? Citera
mrdawwe Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 5:e raka plussdagen idag iaf. (om man får räkna in livespel). Kom 2:a på klubbens månadsfinal av 25 spelare. Gav 3100 riksdaler. Blir nog inget lir inatt. Ska se en film nu sen blir det nog att sova litegranna. Tar på krafterna att spela live alltså.. Måste även ladda upp för söndagens turneringsgrind hos Dustinz som även fyller år. Grattis på födelsedagen om du nu läser detta. Citera
mrdawwe Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Aldrig torskat 40 inköp på en dag alltså? Hur bär du dig åt? Citera
boman Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Jag? Startade på 0.02/0.05 (inte i denna dagbok, men en gång i tiden) ja men jag syftade mer på dagbokstiteln. Citera
machinae Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Trodde det var uppenbart att jag var ironisk:shock: Lustigt, samma här! Citera
All in Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 40 inköp är inte mkt på nl1k + . mvh johhny lodden Citera
mrdawwe Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 ja men jag syftade mer på dagbokstiteln. Började ju dagboken när jag lirade NL100 och den handlar ju mer eller mindre om resan från lowstakes till highstakes Resan är "slut" när jag är stabil på kanske $25/50 eller så vilket är riktigt high för mig . Först då känns det rätt att byta namn tror jag. Citera
thefman Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Började ju dagboken när jag lirade NL100 och den handlar ju mer eller mindre om resan från lowstakes till highstakes Resan är "slut" när jag är stabil på kanske $25/50 eller så vilket är riktigt high för mig . Först då känns det rätt att byta namn tror jag. Vad blir rubriken då? Från highstakes till lowstakes? Just kidding =) Citera
iwer Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Vad blir rubriken då? Från highstakes till lowstakes? Just kidding =) Hahah! Riktigt bra, fick mig ett morgonskratt Citera
Applefish Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Nu är dagboken intressant igen! Heja dawwe. Du verkar vara riktigt het i turneringar, tips? Citera
mrdawwe Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Vad blir rubriken då? Från highstakes till lowstakes? Just kidding =) Höhö VI får allt se.. Citera
mrdawwe Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Nu är dagboken intressant igen!Heja dawwe. Du verkar vara riktigt het i turneringar, tips? Hoppas det men än så länge verkar jag bara vara het live och då spelar jag ju bara ett bord så, tipset är: spela inte fler än ett bord! Citera
Beachjohan Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Det roliga var att när Nebbis coachade Dawwe så lyckades han inte plussa något särskilt ens på Primas 2/4-bord och då tog Nebbis ALLA beslut och spelade en extrem nutpeddlarpoker utom några som helst moves. Han må vara hur bra som helst i teorin men jag tvivlar att han skulle ha någon särskild edge på t.ex 5/10. Bara för att klargöra. Jag har haft nebbis som coach till och från sista halvåret. Och ärligt talat så är det överlägset den bästa pokerinvesteringen jag gjort. Inte bara för att han(ja det är faktiskt HAN som spelar åt mig och jag tittar på) Har krossat 5-10 och 10-20 totalt. bara sista månaden är HAN upp över 20k på 18h. Jag vet att man såklart behöver mycket mer händer än så. Men om man istället slår ut det på 6 månader och tar Vinsten minus kostnaden. Så har jag haft betydligt högre timlön då än när jag spelat själv. (min poker har väll haft något av en exponesiell inkomstökning också så det lär inte vara så för evigt) Sen att jag lärt mig mer om poker sista halvåret (känner att jag utvecklas varje lektion) än mina första 3 års harvande på egen hand hör såklart också hit. Gått från en medioker 17/7 (nötgriden) till 27/20 och sista 100.000 händerna ligger jag väll på dryga 5 i PT BB (mestadels 5-10 spel) Men att påstå att nebbis inte kan poker att han inte lirar själv är aningen bissart. Och även om många inte förstår den logiken så SPELAR han VÄLDIGT mycket. Sen kan man ju diskutera huruvida det är smart av honom att coacha mig när han skulle tjäna mycket mer på att spela själv. Men hoppas den dagen då han kommer till insikt dröjer länge Citera
Beachjohan Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 För övrigt har brossan och några polare hemma suttit och railat "coachningen" en hel del och det har gått mycket mycket bra för dem också på 1-2 till 2-4 nivåerna på senare tid. Citera
Nickefik Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 MrDawwe, hur ser du på det här med antal inköp i en rulle? Jag har för mig att du nyligen skrev att du har 40 inköp? Men är syftet med en BR inte att man ska gå ner i nivå när antalet inköp understiger gränsen? Har man minst 40 inköp som BR så går man ner en nivå när man har mindre än så. Eller hur ser du det? Var har du din gräns för att du ska gå ner i nivå? Citera
mrdawwe Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 MrDawwe, hur ser du på det här med antal inköp i en rulle? Jag har för mig att du nyligen skrev att du har 40 inköp? Men är syftet med en BR inte att man ska gå ner i nivå när antalet inköp understiger gränsen? Har man minst 40 inköp som BR så går man ner en nivå när man har mindre än så. Eller hur ser du det? Var har du din gräns för att du ska gå ner i nivå? Den här gången har jag bestämt att jag går ner i nivå när jag har 4 inköp kort för nivån. Tycker det känns bra. Tipsa gärna? Citera
mrdawwe Postad 30 April , 2007 Författare Rapport Postad 30 April , 2007 Lyckades inte i nån turre, spelade ganska dåligt tyvärr, totalt gick det på $1250. NL800 gick däremot +$800 = Dagsresultat: -$450 BR $31650 Blir väl paus imorn. Åker till Stockholm och firar valbord och kommer hem tis. Citera
Nickefik Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Den här gången har jag bestämt att jag går ner i nivå när jag har 4 inköp kort för nivån. Tycker det känns bra. Tipsa gärna? Det låter helt klart vettigt. Jag skulle eventuellt hoppa upp en nivå först när man har några inköp över gränsen. På sätt så har du dom samt de fyra nedåt också. Det kan ju vara lite dumt att hoppa upp, förlora inköp och hoppa ner. Kanske bättre att få lite tid istället för att hoppa upp och ner om det skulle bli så. Citera
Recommended Posts