Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Kommentarer?

 

** Game ID 1362668368 starting - 2007-05-04 02:16:35

** Close Your Eyes [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- mrdawwe sitting in seat 1 with $2592.00

- Askel sitting in seat 4 with $1809.00

- Raskens sitting in seat 6 with $1316.25 [Dealer]

 

mrdawwe posted the small blind - $5.00

Askel posted the big blind - $10.00

** Dealing card to mrdawwe: Ace of Hearts, 2 of Spades

Raskens raised - $40.00

mrdawwe raised - $138.00

Askel folded

Raskens called - $138.00

 

** Dealing the flop: 10 of Spades, 5 of Hearts, 3 of Spades

mrdawwe bet - $200.00

Raskens called - $200.00

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

mrdawwe bet - $450.00

Raskens went all-in - $978.25

mrdawwe called - $978.25

 

** Dealing the river: 5 of Spades

Raskens shows: 10 of Hearts, King of Hearts

mrdawwe shows: Ace of Hearts, 2 of Spades

mrdawwe wins $2641.50 from the main pot

 

End of game 1362668368

 

Bara jag som är intresserad av hur chatten såg ut efter den här handen? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde bort det.

 

Om du tycker det är dåligt att slå om A2 preflop trehandat mot en knapphöjning och sedan c-betta floppen så bör du nog tänka om.

Självklart att jag inte tycker det är dåligt att slå om ur SB och cbetta floppen :(

Det är bara det att jag

1. Gör det alldrig med A2.

 

2. OM jag skulle göra det med A2 och får den här floppen så skjuter jag iväg ett skott och ger upp på turn, jag bet/synar defintivt inte mig allin med max 20% equity i potten (trodde också det var Ess spader först, blir ju ännu sämre när det är 2an som är i spader)

 

3. OM jag skulle få för mig att betta turn så kommer jag aldrig göra det mot en kille som inte tänker vika KT.

 

säkert glömt nåt annat också som gör det här till ett dåligt spel .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det finns bättre händer att göra det med men jag antar att mrdawwe inte slår om för att han har just A2, snarare för att öppnaren förmodligen har väldigt bred range. Därför tyckte jag preflop och flop var helt okej spelat. Jag hade som du givit upp potten på turn, turnspelet är inte bra imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart att jag inte tycker det är dåligt att slå om ur SB och cbetta floppen :(

Det är bara det att jag

1. Gör det alldrig med A2.

 

2. OM jag skulle göra det med A2 och får den här floppen så skjuter jag iväg ett skott och ger upp på turn, jag bet/synar defintivt inte mig allin med max 20% equity i potten (trodde också det var Ess spader först, blir ju ännu sämre när det är 2an som är i spader)

 

3. OM jag skulle få för mig att betta turn så kommer jag aldrig göra det mot en kille som inte tänker vika KT.

 

säkert glömt nåt annat också som gör det här till ett dåligt spel .

 

Alldrig stavas aldrig med 2 L Alltid stavas alltid med 2 L... Världens bästa ramsa, tack Birgitta Exner wherever U are...:hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis när man börjar tro att du har lärt dig spela. Seriöst... du pastar den bara här för att förbättra på din redan fiskiga image va? Det där var så sjukt. Finner inga ord för det. Är det inte bättre du försöker spela ett spel som fungerar på nl2000 också så du inte blir sönderägd när du spelar där, om du nu någonsin kommer att kunna spela där igen.

 

Jag postar den för att få fiskigare image. Tänker posta några till snart, men det är bara för skojs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del vettiga svar, en del ovettiga, man märker lite vem som har koll och vem som inte direkt har det iaf. :D

Mkt roligare att se vad folk har att säga om en sån hand än om t.ex. hur 77 ska spelas på K72flopp-rainbow.

Har riktigt bråttom iväg nu, har massor att fixa med bilen :(

Kollar vidare sen.. :)

Det märks ju att du har 0 koll iaf, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fan vara ett skämt. Han måste ju ha editerat HH, det där är ju omöjligt. Rätt smart av han att göra en sådan HH så alla tror han är helt jävla wasted. Fatta action han kommer få nu. Tummen upp för det.

 

Jag är helt jävla wasted, fatta action jag kommer få nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks ju att du har 0 koll iaf, tyvärr.

 

Jag ska försöka förklara hur jag tänker så utförligt som möjligt.

 

Till att börja med var jag på tilt när handen utspelade sig.

Då säger någon: -Ååh nu skyller han på tilten igen, det är såå sjukt, sjuukaste!

Jag säger det för att det är sant. Jag skulle kunna slå om med A2o då och då utan att vara på tilt med, bara för att göra ett move och få lite image helt enkelt.

Då var det klargjort och den som vill får tro på det.

Jag slår iaf. om 3handat, gjort är gjort och kommer aldrig igen, nuska vi försöka göra det bästa av situationen. Jag continuationbettar vettja.

Fan också, han synar! Ah, jag plockar upp ett färgdrag + att jag fortfarande har stegdraget. Jag bettar väl igen då (tiltad som jag är). Funderade nåt i stil med att han borde ju kunna släppa sämre händer än typ tian. Han stoppar in :shock: Jag sitter där och skriker och svär, men börjar sen fundera på vad han kan ha och vilka outs jag då borde ha, frågar mina pottoddskunniga grindkompisar Dustinz och DannyM bredvid om jag har odds att syna(jag är sämst på pokerforum på potodds). Japp, det hade jag visst OM han nu har den rangen jag sätter honom på, tar time och tänker kanske en halvminut och till slut synar.

Jag sätter honom på den rangen för att jag spelat mkt slaskigt innan.

 

OBS Jag säger inte nånstans att jag spelar handen bra, jag säger att jag var på tilt.

 

Hoppas på lite klarhet nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi ändå sätta FI på en godtycklig hand så kan vi väl sätta han på KQ med kungen i spader :/

lol på hela den handen. säg att han har 10 outs i snitt på turn när degen åker in . 20 % vinstchans...bra poker ftw. Handen är felspelad på exakt varje gata ur vilken synvinkel man än vill se det.

 

Oj, här var vi positiva. :-P Gillar sista meningen där.

Vet inte hur vi ska kunna sätta honom på KQo men men :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...