Gå till innehåll

Värre än tuff_fish med förlorade inköp


eddiemedusa

Recommended Posts

Har spelat NL i ca 50k händer när detta inträffar. Då med 6 ptbb +.

Vann dryga 17 inköp i fredags, och torskade ALLT under lördag, och söndag. Vann inte en enda hand där jag fick in hela såsen som favorit.

 

Var all in pre mot 70/55 spelare med KK KK QQ - alla mot AA. (vilket jag gärna gör ALLA dagar i veckan mot såna spelare)

 

Floppade nötterna x antal ggr och losade mot sets som blev till kåk. (typ floppade stege eller färg)

 

Floppade färg mot högre färg och all sås in på floppen.

 

Synade shortstackar (10-45 big blinds) som gick all in mot mina 4xbb raise med händer som AKs AQs TT+.

Dom visade allt från 22-77 och typ A5o TQo KJo. Säg att detta hänt ca 25 ggr. Jag vann 0 ggr.

 

Finns den NÅN vinnande NL spelare som upplevt något liknande?

Jag förstår att det är stor varians i att syna all ins med händer som AK eller AQs, men jag TROR iaf att det måste vara vinnande i längden när dom har mindre än 50 big blinds? Eller?

 

Har ju läst många poster om att man inte kan losa mer än 10 inköp utan att spela kasst, men jag vill nog inte ta på mig mer än max 2 av dessa 17 losade inköpen.

 

Som tur är så har jag 60 inköp kvar till min nivå, så jag kör på minst 10-15 inköp till innan jag erkänner mig som tomte och kliver ner.

 

Här får ni se min underbara kurva. Tycker det borde vara svårt att få en så skarp neråtkurva ens om man spelade as kasst och all innade typ varannan hand. (man borde ju suga ut ibland då)

 

pokerforumwq2.th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm usch..i mars hade jag en 17 000 händer svacka..liknande din...förlorade allt oavsett hur mycket favorit jag var.... resulterade i 40-42 inköp back..men det vänder o du kommer rusha..men känner du att det påverkar ditt spel allt för mycket så vila tills du känner lust att spela igen..jag höll upp nästan helt i två månader..åkte ut o reste etc..bytte även site för att bryta trenden..kanske lite väl drastiskt men för mig var det nästan ett måste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm usch..i mars hade jag en 17 000 händer svacka..liknande din...förlorade allt oavsett hur mycket favorit jag var.... resulterade i 40-42 inköp back..men det vänder o du kommer rusha..men känner du att det påverkar ditt spel allt för mycket så vila tills du känner lust att spela igen..jag höll upp nästan helt i två månader..åkte ut o reste etc..bytte även site för att bryta trenden..kanske lite väl drastiskt men för mig var det nästan ett måste

 

Nja, jag känner nog inte att det påverkar mitt spel. (det gör det säkert ändå, men antagligen inte mycket iaf)

 

Och jag spelar ju fulltid, så jag får ju iväg minst 3k händer om dagen. Så OM detta är oflyt så borde jag vända skutan rätt snabbt ändå.

 

Funderade mest på om mitt tänkande va ok vad gäller synande av all ins tex mot stackar med mindre än 50 big blinds. (finns ju iofs tightasses som spelar shortstacked åxå och dom synar jag ju inte. Men generella shortstackspelaren iaf på NL200 e ju en tomte)

 

Och AJ AJ AJ 40-42 inköp. Dit vill jag INTE. över 30 och jag kliver ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade mest på om mitt tänkande va ok vad gäller synande av all ins tex mot stackar med mindre än 50 big blinds.

 

Nu är det ju lite knepigt att snacka generellt om det (eftersom jag inte sett så mycket hur du spelar emot dem) och dessutom lite kallt eftersom jag vet själv hur dålig jag kan vara på det - Hata! Syna! :) Men som jag tror jag nämnde på msn, så kan ska du nog inte ta det helt som din MISSION att utrota shortstacks. Du får ju försöka tänka att typ 40-50BB faktiskt kommer att påverka ditt totala resultat mer än du tror. Att torska 50BB är ju att torska hela din förtjänst över 250-500 händer typ, beroende på hur hög PTBB/100 du har. Det är fortfarande få-in-degen-i- fördelaktigt-läge vi letar, inte att tömma bord på shortstacks. Om Gud fanns hade allting varit enklare och rättvisare, då hade han låtit oss vinna alla 40-60 lägen mot shortstacks-svinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar du har kollat igenom händerna och verkligen dubbelkollat att det råka vara en colddeck rush utan like, men det påverkar en mer än man tror. för o vinna max måste man gambla, men det är ju inte gamble utan risker...

 

spela du lite dåligt ta kort paus, tänk igenom samt lira lite "lugnare". dvs pusha mindre där du har liten edge osv för du kanske läser lite sämre än när du lirar på topp.

hade du mega-mot-rigg. om du kan skaka av dig den mentalt så kör på, men oftast kommer man snabbt till tilten om man blir bad beatad igen. boka en vinst så du får en plus-dag iaf. el förmiddag el vad du lirar.

 

känns det riktigt tungt. se till att få lite självförtroende. hur du gör det vet du bäst själv, spela lugnt o säkert. kommer inte vinna lika mkt som din vanliga spelstil, men för att lira bra måste man ha lite självförtroende o känna flytet. när du gör det kör du som vanligt.

 

 

har själv lite svackor o tror ens form är en färskvara. att vara på bra humör mentalt el fysiskt är viktigt. skäm bort dig en dag el ngt o kom tillbaka när du är som bäst förberedd o sen sätter du igång med grinden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte han ser det som mission direkt..men gör man sin standard raise med AK..får reraise eller syn av en kalle anka shortstack med <AQ är det ju dumt att vika i längden

 

Det var ju en aning medvetet överdrivet av mig att använda "mission" förstås, men jag trodde det skulle framgå vad jag menade. Dessutom tror jag aldrig att jag sa rakt ut att man skulle folda AK precis hur som helst. Och slutligen: hur "vet" man att han har < AQ? Jag menade ju självklart inte att vi ska folda i gynsamma (EV+) lägen, bara att man (läs: många, inklusive jag själv, särskilt om det gått motigt) har en tendens att sänka kraven mer än man borde bara för att det är en shortstack som slår om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade mest på om mitt tänkande va ok vad gäller synande av all ins tex mot stackar med mindre än 50 big blinds.

 

Nu är det ju lite knepigt att snacka generellt om det (eftersom jag inte sett så mycket hur du spelar emot dem) och dessutom lite kallt eftersom jag vet själv hur dålig jag kan vara på det - Hata! Syna! :) Men som jag tror jag nämnde på msn, så kan ska du nog inte ta det helt som din MISSION att utrota shortstacks. Du får ju försöka tänka att typ 40-50BB faktiskt kommer att påverka ditt totala resultat mer än du tror. Att torska 50BB är ju att torska hela din förtjänst över 250-500 händer typ, beroende på hur hög PTBB/100 du har. Det är fortfarande få-in-degen-i- fördelaktigt-läge vi letar, inte att tömma bord på shortstacks. Om Gud fanns hade allting varit enklare och rättvisare, då hade han låtit oss vinna alla 40-60 lägen mot shortstacks-svinen.

 

Gud finns, det e bara det att han inte fattar att han e far till ALLA barnen. Han tror att jag e ungen från hans kärrings tidigare förhållande.

Och vad gäller matematiken så e d ju så att om jag trycker in degen i ALLA 60-40 lägen så kommer jag att vinna 60% av dom potterna efter X antal händer. Med eller utan min plastfarsa gud.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär inte ha vunnit 17 inköp under fredagen genom att endast ha spelat bra poker. Du lär ha haft SJUKT mycket flyt både med kort och timing. Dagarna därpå upplevde du väl ungefär samma sak, fast omvänt. Det är väl inte direkt något ovanligt...
Brukar kunna va så man får en bra rush sen nån dag efter får man inte kort eller träffar alls eller så går det åt helvete dåligt alla ska dra ut osv
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...