Gå till innehåll

SnG månadsstatistik?


buggie

Recommended Posts

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

205 spelade, varav 71st $22, 123st $55 och 11st $109.

16,1% förstaplatser, 10,2% andra, 11,7% tredje, 11,2% bubbel.

ITM 38%

ROI 13,6%

Won $1298

 

Sämsta månaden på ett tag med andra ord, delvis beroende på dåligt resultat på $100 (ROI -33,3%). Dessutom spelade jag alldeles för lite, vill ha in minst 250 sng på en månad, vilket får bli målet i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag började arbeta igen efter mitt friår den 2 januari har det inte blivit så mycket poker spelat – mindre än hälften av vad jag spelade i december, Med hänsyn taget till det får jag vara nöjd med resultatet för januari.

 

Antal spelade: 284

Resultat: +64 904 SEK

Resultat/SNG: 228,5 SEK

 

Spelar nästan uteslutande $200 (och däromkring) på Party, Bodog, FTP och Pokerstars, med enstaka skott upp till $500.

 

ROI har jag inte på månadsbasis, och jag tycker egentligen att begreppet är ointressant. Det viktiga är väl vad man drar in mest per timme på?

Tror liksom att jag föredrar 13% på $200 framför 25% på $20 ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivå: $16 turbo på Stars

Resultat: $1,795

Spelade turrar: 614

ROI: 1.18

AVG/sng: $2.92

 

Jag spelade 4 bord i början av månaden och då var min ROI bättre, nu spelar jag 10-12 bord och kör dem cascade, det fungerar rätt bra. Det gick riktigt dåligt med 9 bord brevid varandra.

 

Rätt nöjd med månaden men ROI ska upp över 1.20.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så, hur gick det i februari då? Jag börjar, så slipper ni skämmas

 

Antal spelade: 115 (varav 9st $22, 92st $55, 14st $109)

ITM: 33,0% (10,4%-7,8%-14,8%-15,7%)

ROI: -2,4%

Total Won: -$164

 

Första minusmånaden sedan augusti, således. Bubbelspelet är ännu sämre än vanligt. HU-spelet är väl det enda man kan vara nöjd med. Betydligt färre spelade än normalt, beroende dels på en veckas semester, dels på att det är så trist att nöta när det går dåligt. Tar nya tag nu i mars, hittar jag inte ett hyggligt plus där så lägger jag nog ner pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är relativt ny här, men har läst en hel del ett tag nu. Här följer mina resultat för månaden. Dock har jag bara riktigt seriösa uppgifter från 17:e feb så det blir inte så många dagar, men hyfsat många SNG hann jag lira. Haft mycket tid helt enkelt då skolan inte varit så jobbig.:-) Inte varit så bra på att skriva upp resultat innan, men har börjat använda Hagbards excel-blad, som är grymt btw.

 

Antal spelade: 254 st

ITM: 39,76 % (27,31,43)

ROI: 12,4%

Total Won: $346

 

Under början av månaden hade jag ca +-0 i resultat. Spelade då shorthanded SNG och det gick så jäkla upp och ner efter en riktigt bra månad med det spelet i Januari, men nu var det helt omöjligt och det behövdes ombyte. Blev ganska hyfsat till slut iaf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade: 116

ROI: 9.8%

ITM: 35.3%

Bubblor: 20.7% :shock:

 

Surt surt surt, antingen har jag en jätteläcka i mitt spel som inte visat sig förrän den här månaden eller så... ja jag vet inte. Tom januari låg min totala bubbelstatistik på 8.6%.

 

Övergav iaf SNG efter halva månaden och jobbar nu på att bli mindre av en donator på cashborden. Har fortfarande massor kvar av FTP-bonusen så det kanske blir lite SNG senare i månaden, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade: 116

ROI: 9.8%

ITM: 35.3%

Bubblor: 20.7% :shock:

 

Surt surt surt, antingen har jag en jätteläcka i mitt spel som inte visat sig förrän den här månaden eller så... ja jag vet inte. Tom januari låg min totala bubbelstatistik på 8.6%.

 

Övergav iaf SNG efter halva månaden och jobbar nu på att bli mindre av en donator på cashborden. Har fortfarande massor kvar av FTP-bonusen så det kanske blir lite SNG senare i månaden, vi får se.

 

Du kan inte dra några som helst slutsatser efter drygt 100 spelade. Det är nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan passa på att dela med mig av den här månadens streak...så länge den ännu går att skryta med:mrgreen:. Har jag annars räknat min ROI rätt, tycker den verkar onaturligt hög :S

 

 

 

STATISTIK FÖR MARS

 

40$+4$ SnG

ANTAL: 6

ETTA: 2

TVÅA: 1

TREA: 0

ÖVRIGA: 3

ITM: 50%

ROI: 77.2%

PROFIT/SPEL: 34$

TOTAL PROFIT: 204$

 

65$+6$ SnG

ANTAL: 7

ETTA: 2

TVÅA: 3

TREA: 1

ÖVRIGA: 1

ITM: 85.7%

ROI: 187%

PROFIT/SPEL: 133$

TOTAL PROFIT: 931.5$

 

100$+9$ SnG

ANTAL: 10

ETTA: 3

TVÅA: 0

TREA: 2

ÖVRIGA: 5

ITM: 50%

ROI: 56.8%

PROFIT/SPEL: 62$

TOTAL PROFIT: 620$

 

 

 

 

TOTALT:

ANTAL: 23

ETTA: 7

TVÅA:4

TREA: 3

ÖVRIGT: 9

ITM: 60.8%

ROI: 94.8%

PROFIT: +1755.50$

 

Förstår att jag haft tur hittills men jag hoppas resultatet håller i sig en stund. Vad har annars de allra bästa SnG-grindare för ROI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mest stått och stampat i februari, vet inte vad som hänt med mitt heads-up spel.

 

Statistik för februari månad:

 

5-manna turneringar (turbo)

 

Nivå: $30+3

389 spelade

1a platser 90st (23%)

2a platser 99st (25%)

Förluster 200st (51%)

Timpeng: $17

Speltid: 63,7h

ITM: 49%

ROI: 9%

Vinst: $1 100

 

30-manna turneringar (turbo)

 

19 spelade

ITM: 26%

ROI: 77%

Timpeng: $68

Vinst: $400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari:

 

Antal spelade: 241

ITM: 39.8%

1'a: 12.9%

2'a: 12.0%

3'a: 15.4%

4'a: 11.6%

 

ROI: 12.7%

Timpeng: $10.6

Totalvinst: $440

 

Vilket var lite bättre än

 

Januari:

 

Antal spelade: 160

ITM: 38.1%

1'a: 11.9%

2'a: 10.6%

3'a: 16.3%

4'a: 13.8%

 

ROI: 2.6%

Timpeng: $2.8

Totalvinst: $93

 

Spelar $11 och $22 (3:1) på Party, har det här året gått från regular till turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, nu ska jag presentera mina otroligt usla resultat.. Har helt glömt hur man spelar poker verkar det som och skulle lika gärna kunna ha skitit i att spela mina 500 senaste sng's. Det läskiga är min ITM är ungefär den samma som när jag fortfarande visste hur man spelade.... Här kommer de senaste månaderna

 

Mars

#:81

ROI: 7.7%

ITM: 42.0%

 

Februari

ROI:31.1%

ITM:48.8%

 

Januari

#319

ROI:-3.4%

ITM:39.8%(!!!!!!!)

 

December

#:633

ROI:10.4%

ITM:37.1%

 

November

#:34

ROI:47.1%

ITM:47.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kollade en månad tillbaks på Sharkscope så det här är ju för Mars då:

 

Antal spelade: 195

Genomsnittlig nivå: $21

ROI: 35%

Vinst: $1678

 

Som jag har förstått det så är jag en av de få som bara spelar ett bord åt gången. Asså folk som spelar 5-10 bord samtidigt och ännu fler... Jag hajar det inte. Skulle stressa ihjäl mig. Jag har nog aldrig spelat på mer än 3 bord på samma gång tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade en månad tillbaks på Sharkscope så det här är ju för Mars då:

 

Antal spelade: 195

Genomsnittlig nivå: $21

ROI: 35%

Vinst: $1678

 

Som jag har förstått det så är jag en av de få som bara spelar ett bord åt gången. Asså folk som spelar 5-10 bord samtidigt och ännu fler... Jag hajar det inte. Skulle stressa ihjäl mig. Jag har nog aldrig spelat på mer än 3 bord på samma gång tror jag :)

 

195st genom att 1-tabla. sjukt.

 

Allt under 8-10st är ju sjuuukt segt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt under 8-10st är ju sjuuukt segt :P

 

Äsch då, man ska ta det lugnt :)

 

Men jag måste undra... Säg att man då spelar 10 bord samtidigt och plötsligt har två stora beslut på samma gång som verkligen kräver lite tankeverksamhet, hur hinner man då med de andra 8 borden?? :shock:

 

Jag hade fått kraftig huvudvärk men det är väl förstås en vanesak. Ökar man antal bord successivt så kommer man väl in i det men 10 låter såååå mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch då, man ska ta det lugnt :)

 

Men jag måste undra... Säg att man då spelar 10 bord samtidigt och plötsligt har två stora beslut på samma gång som verkligen kräver lite tankeverksamhet, hur hinner man då med de andra 8 borden?? :shock:

 

Jag hade fått kraftig huvudvärk men det är väl förstås en vanesak. Ökar man antal bord successivt så kommer man väl in i det men 10 låter såååå mycket.

 

10 låter för mycket, men en låter för lite;-) Själv lirar man 4 st åt gången shorthanded.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch då, man ska ta det lugnt :)

 

Men jag måste undra... Säg att man då spelar 10 bord samtidigt och plötsligt har två stora beslut på samma gång som verkligen kräver lite tankeverksamhet, hur hinner man då med de andra 8 borden?? :shock:

 

Jag hade fått kraftig huvudvärk men det är väl förstås en vanesak. Ökar man antal bord successivt så kommer man väl in i det men 10 låter såååå mycket.

 

Mmm, att gå upp på t.ex. 8 bord direkt från ett är la ingen höjdare direkt. SnG handlar ju mest om standardsituationer, och efter att du har spelat ett tag lär du snart märka att du känner igen dom flesta situationerna och då lär du nog tycka att det känns lite segt med ett bord. Testa att gå upp och spela två till en början och sedan kan du ev. öka på om du känner att det känns rätt.

 

Själv spelar jag 6 bord åt gången för tillfället. Tror jag skulle klara upp till kanske 10, men skärmen jag äger har lite för dålig upplösning för det. Ang. det med svåra beslut och att inte hinna agera på dom andra, är inget jag känner av iaf. Om man får ett svåra beslut på låt säga 2 bord, kan man lätt folda/checka/raisa/whatever på dom andra borden samtidigt som man funderar på hur man ska agera på borden med dom svåra besluten.

 

Lycka till med speladet. Riktigt fin ROI även om det är lite för få spelade för att dra några stora slutsatser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...