Gå till innehåll

SnG månadsstatistik?


buggie

Recommended Posts

Mmm, att gå upp på t.ex. 8 bord direkt från ett är la ingen höjdare direkt. SnG handlar ju mest om standardsituationer, och efter att du har spelat ett tag lär du snart märka att du känner igen dom flesta situationerna och då lär du nog tycka att det känns lite segt med ett bord. Testa att gå upp och spela två till en början och sedan kan du ev. öka på om du känner att det känns rätt.

 

Själv spelar jag 6 bord åt gången för tillfället. Tror jag skulle klara upp till kanske 10, men skärmen jag äger har lite för dålig upplösning för det. Ang. det med svåra beslut och att inte hinna agera på dom andra, är inget jag känner av iaf. Om man får ett svåra beslut på låt säga 2 bord, kan man lätt folda/checka/raisa/whatever på dom andra borden samtidigt som man funderar på hur man ska agera på borden med dom svåra besluten.

 

Lycka till med speladet. Riktigt fin ROI även om det är lite för få spelade för att dra några stora slutsatser :)

 

 

 

Jo det är sant man kan ju skippa de andra borden så länge men jag gillar nog att ha lugn och ro tror jag.

 

Jag har faktiskt spelat i 3 år och i stort sett alltid kört ett bord. Haft perioder då jag spelat 2 bord (! :-D ) men trivs helt enkelt inte med det.

Problemet är troligen att jag inte är en särskilt ambitiös eller målmedveten människa. Spelat samma sorts spel (SH S&G) på samma nivå i närmare 2 år och snittat 21% ROI. "Normala" spelare vill ju avancera till högre nivåer och utvecklas men inte jag inte... Jag är en lat jävel :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Statistik för Mars:

 

Vinst: $1087

 

6manna: ($11s mestadels men med 9 st $22s varav 1 OOTM)

ITM: 49%

ROI: 37%

Antal spelade: 174

 

$11s 10manna:

ITM: 43%

ROI: 41%

Antal spelade. 79

 

Max ITM streak: 6

Max OOTM streak: 7

 

Bästa månaden hitintills resultatmässigt, men hade nog gått bättre om jag inte börjat spela Super Turbo 6manna turneringar på slutet av månaden med blindshöjningar varje minut. Roligt med action men lägre ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mars:

139 st spelade, mest på $55-nivå

ROI: 17,4%

ITM: 41,7% (11,4-14,4-15,8-10,8)

Won: $1517

 

Hygglig månad, som vanligt har jag spelat för lite men en ROI på 17% får jag vara nöjd med. Sjukt många tredjeplatser, men känns som många är 'på bekostnad av' bubbelplaceringar (som är MYCKET färre än vanligt) så det känns ok. Hittade en mindre mtt-klonk oxå + lite bonus hos Everest så totalt hamnar jag runt $2500 upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst på forumet ett tag och nu är det dags för första inlägget, tjoho!

 

Har en fråga till er som "bokför" på pokersidor.nu (gäller kanske även andra liknande sidor/program, hittade den sidan idag btw). Det blir ju en missvisande timpeng om man spelar flera bord samtidigt, något smart sätt att lösa det på? Man kan givetvis räkna ut det själv i huvudet men det är ändå knepigt då antalet bord jag spelar samtidigt skiljer sig.

 

Det genomsnittliga shorthanded sng bordet tar ~20 min när jag spelar, har funderat om man ska skriva "20/antalet bord man spelar" där jag knappar in hur lång tid bordet tog för att få en mer rättvis timpeng men det känns ju lite puckat det med.

 

Om någon förstår vad jag svammlar om och kan berätta hur denne löst detta så vore jag tacksam ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst på forumet ett tag och nu är det dags för första inlägget, tjoho!

 

Har en fråga till er som "bokför" på pokersidor.nu (gäller kanske även andra liknande sidor/program, hittade den sidan idag btw). Det blir ju en missvisande timpeng om man spelar flera bord samtidigt, något smart sätt att lösa det på? Man kan givetvis räkna ut det själv i huvudet men det är ändå knepigt då antalet bord jag spelar samtidigt skiljer sig.

 

Det genomsnittliga shorthanded sng bordet tar ~20 min när jag spelar, har funderat om man ska skriva "20/antalet bord man spelar" där jag knappar in hur lång tid bordet tog för att få en mer rättvis timpeng men det känns ju lite puckat det med.

 

Om någon förstår vad jag svammlar om och kan berätta hur denne löst detta så vore jag tacksam ;-)

 

Vetifan hur det fungerar på pokersidor.nu, men om du vill ha ett gratisprogram utan detta problemet så är Hagbards Excelark att rekommendera. Där ser du både $/"real hour" och $/"table hour".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...