Gå till innehåll

NLT - CG, $5/10, FR


skogis_72

Recommended Posts

Ingen sparad handhistory, men vi kör ändå en hand från PP i går kväll....

 

Fullt 10-mannabord, NLT, CG, BB $10

 

Fi1: UTG+1 cirka $1300 i stacken

Hero: UTG+3 cirka $1600 i stacken

Fi2: BB cirka $700 i stacken

 

Fi höjer till $55

Hero synar med Js9s

BB synar

$170 i potten

 

Flopp: 9c9d5d

 

Fi2 check

Fi1 bet $120

 

Vad gör jag?

 

 

Fi2 vet jag i princip inget om, första gången jag spelar med honom och han har bara suttit vid bordet en liten stund. Det är Fi1 som är intressant.

 

Fi1 betecknar jag som mycket kompetent. Han är reguljär grinder på PP NL1000 och brukar sällan lämna bordet som förlorare, vad jag har sett. Han är tight, lurig och observant. Han kan höja från tidig position med det mesta som är spelbart, men hans standardhöjning först in är $35. När han höjer till $55 från så dålig position känner jag mig rätt säker (men inte 100%) på att han har AA-QQ eller AK. Han kan definitivt slänga AA om han känner sig slagen.

 

Han ser antagligen på mig som en stabil aggresiv spelare som spelar bra händer hårt, men också kan bluffa om jag misstänker svaghet hos Fi. Vi har haft en del duster och kommer säkert att ha fler i framtiden, så mitt mål med min fina träff är både att vinna en stor pott, och gärna sätta myror i huvudet på Fi fär framtiden, det vill säga både vinna cash och metagame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn eller dryg minraise.

 

Tycker 400 är för mycket av lite olika anledningar. Främst tycker jag det är dumt att slösa bort en hel gatas bluffvärde med en så bra read. En annan anledning är att folk generellt är dåliga på att hantera minraisar och att det är mycket oklarare vad vi representerar. Det som talar emot minraise som jag kan se det är saker som att det är fult, omanligt och irriterande och att man snabbt kan bli impopulär vid borden vilket iofs är valida argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn eller dryg minraise.

 

Tycker 400 är för mycket av lite olika anledningar. Främst tycker jag det är dumt att slösa bort en hel gatas bluffvärde med en så bra read. En annan anledning är att folk generellt är dåliga på att hantera minraisar och att det är mycket oklarare vad vi representerar. Det som talar emot minraise som jag kan se det är saker som att det är fult, omanligt och irriterande och att man snabbt kan bli impopulär vid borden vilket iofs är valida argument.

 

Haha, gillar din argumentation kring miniraise!!!

 

Hur som helst valde jag syn, Fi2 la, turn kom blank, Fi betade 200, jag valde åter att syna efterosm det kändes som ett svagt bet (jag misstänkte nu AK) och jag inte ville skrämma bort Fi. River kom också blank och Fi betade 50 dollar i en pot på 810. Konstigt med minibet av en kompetent spelare, men jag höjde till 500 (som jag hade gjort om jag hade försökt bluffa med ett missat färgdrag) och Fi synade efter viss tvekan med QQ.

 

En fin pot, men Fi hade cirka $400 kvar i stacken, och givet min position känns det som om jag borde ha kunnat plocka honom på dem också. Därav min fråga här, jag känner mig inte nöjd med mitt sätt att spela handen, kanske var jag lite för rädd för att skrämma bort en fi som kan lägga en bra näst bästa hand. Jag var också (nu efteråt) inne på att jag borde ha höjt till runt 400, men efter att ha läst hazelnuts förslag om dryg miniraise tror jag att jag gillar det bäst. Det hade nog varit ett bättre spel som hade kunnat ge hela stacken, utan att det vore alltför stor risk att skrämma bort fi.

 

Tack för kommentarerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...