Gå till innehåll

Riktvärden ROI?


mostrom

Recommended Posts

Vinsten (=440+290) / insatsen (440) = ~65.9% ROI

 

Okej tack så mycket =).

 

Kan man då teoretiskt tänka såhär:

 

Jag bestämmer mig för att jag ska spela 1000 SnGs. på x antal veckor, och vet min genomsnittliga ROI på 300 SnGs tidigare (ca 30 % ROI)

 

Kan man då ta 20+2 för varje sng * 1000 = 22000 i omsättning

 

22.000 * 1.30(ROI) = 28600 i vinst efter 1000 st?

 

Alltså rent teoretiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej tack så mycket =).

 

Kan man då teoretiskt tänka såhär:

 

Jag bestämmer mig för att jag ska spela 1000 SnGs. på x antal veckor, och vet min genomsnittliga ROI på 300 SnGs tidigare (ca 30 % ROI)

 

Kan man då ta 20+2 för varje sng * 1000 = 22000 i omsättning

 

22.000 * 1.30(ROI) = 28600 i vinst efter 1000 st?

 

Alltså rent teoretiskt?

 

Teoretiska vinsten blir 0,3*22000=6600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om nu din ROI är 30%, men du känner inte till din ROI.

 

Väldigt sant..

Jag bara räknade, men jag ska ta reda på den inom en väldigt snar framtid.

 

Min fråga blir, vad är en rimlig ROI för lowstakes? Vet att det är väldigt olika men jag tänkte mer 5-10 eller 25-45? (låga sngs, ca 20+2 - 50+5)

 

Ursäkta dubbelpost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinsten (=440+290) / insatsen (440) = ~65.9% ROI

 

Måste väl ändå vara så här om man ska följa mostrom´s formel.

 

800+440=1240/440=2,82 ROI 182%. Har väl inget att göra med hur mycket man har i bankrullen eller? Han har ju nästan dubblat omsättningen.

Är jag helt ute och seglar?

 

Mackan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk igenom dina svar i fortsättningen så man inte behöver slå bollen i öppet mål.

 

Grejen är ju att du ger dryga och okunniga svar i varenda jävla tråd på det här forumet. Jag skiter väl i om man inte kan allt men man kan iaf ha en ödmjuk approach.

 

Du är ironisk och säger att "kvantitet slår kvalitet". Av alla duktiga SnG-spelare jag vet så är det förmodligen ingen av dom som spelar färre än åtta bord åt gången, de flesta fler än tio och alla är garanterat hundra gånger bättre än dig.

 

Jag orkar helt enkelt inte med dina idiotiska jävla svar längre så jag skiter i att svara dig i fortsättningen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl ändå vara så här om man ska följa mostrom´s formel.

 

800+440=1240/440=2,82 ROI 182%. Har väl inget att göra med hur mycket man har i bankrullen eller? Han har ju nästan dubblat omsättningen.

Är jag helt ute och seglar?

 

Mackan

 

Differensen mellan hur mycket du har i bankrullen efter respektive före måste väl vara din vinst, eller?

 

Formeln är jättelätt:

 

Vunna pengar / insatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Differensen mellan hur mycket du har i bankrullen efter respektive före måste väl vara din vinst, eller?

 

Formeln är jättelätt:

 

Vunna pengar / insatser

 

Du har självklart rätt de är så. Jag räknade på hans ex som han skrev längre ner. Och de blir ju som jag skrev men de har inget samband med de som stog ovanför.

 

Mackan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att du ger dryga och okunniga svar i varenda jävla tråd på det här forumet. Jag skiter väl i om man inte kan allt men man kan iaf ha en ödmjuk approach.

 

Jag skrev ett inlägg som du quotade. Kontentan i detta inlägg var att ju färre man spelar desto bättre spelar man, med andra ord, kvalitet står kvantitet. I din iver att alltid få gnälla tror jag inte du läste igenom det för du frågade "om jag skämtade" snällt o artigt som du alltid gör. Jag försöker svara med respekt för alla men jag tycker man får behandla folk utefter hur de behandlar en så därav min dryga kommentar mot dig.

Men läser du igenom de senaste inläggen i trådarna kommer du se att jag alltid varit saklig medan du angripit som en arg hund för att man ifrågasätter din synpunkt.

 

Eftersom du tydligen har facit på alla frågor då du påstår att jag svarar okunnigt och att du trampar på dem som tycker annorlunda så ser jag ingen anledning för dig o läsa inlägg här eller ser du dig som en läromästare?

 

Du har många vettiga synpunkter men ibland kan du faktiskt ha fel iaf enligt mig och då tycker jag man ska kunna hävda det utan att råka ut för personangrepp. Tror många inte vågar skriva här när de har avvikande synpunkter. Jag är inte en av dem.

 

PS: Spara mig från försvarsinlägg från din fjantmaffia med eury & CO i spetsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett inlägg som du quotade. Kontentan i detta inlägg var att ju färre man spelar desto bättre spelar man, med andra ord, kvalitet står kvantitet. I din iver att alltid få gnälla tror jag inte du läste igenom det för du frågade "om jag skämtade" snällt o artigt som du alltid gör. Jag försöker svara med respekt för alla men jag tycker man får behandla folk utefter hur de behandlar en så därav min dryga kommentar mot dig.

Men läser du igenom de senaste inläggen i trådarna kommer du se att jag alltid varit saklig medan du angripit som en arg hund för att man ifrågasätter din synpunkt.

 

Eftersom du tydligen har facit på alla frågor då du påstår att jag svarar okunnigt och att du trampar på dem som tycker annorlunda så ser jag ingen anledning för dig o läsa inlägg här eller ser du dig som en läromästare?

 

Du har många vettiga synpunkter men ibland kan du faktiskt ha fel iaf enligt mig och då tycker jag man ska kunna hävda det utan att råka ut för personangrepp. Tror många inte vågar skriva här när de har avvikande synpunkter. Jag är inte en av dem.

 

PS: Spara mig från försvarsinlägg från din fjantmaffia med eury & CO i spetsen.

 

Jag tänker "försvara" mig vare sig du vill eller inte...

 

1. Du skrev "kvantitet slår kvalitet alla dagar i veckan" vilket jag uppfattade som ett jävligt drygt svar från din sida vilket jag anser ger mig rätten att själv vara dryg tillbaka. Hade du skrivit typ: "jag håller inte med, man vinner mer om man spelar få bord eftersom..." så hade du fått ett mer normalt svar av mig. Du fick det att låta som typ "jag vet allt och alla andra kan bara hålla käften eftersom dom har fel".

 

2. Om du anser mig som "ivrig att gnälla" har du nog uppfattat mig fel eftersom den enda jag gnällt mycket på här är du. Vilket såklart ger dig rätten att gnälla tillbaka om du vill.

 

3. Som jag skrev ovan tycker jag definitivt inte att jag "angriper som en arg hund" - förutom när jag svarat på vissa av dina inlägg. Om någon är av en annan uppfattning får dom gärna säga till eftersom jag verkligen inte vill uppfattas så.

 

4. Jag har verkligen inte facit på allt och (som tidigare nämnt) hoppas jag inte att jag framställer mig själv på det sättet. LOL att jag skulle tro mig vara någon läromästare...låååååååååångt därifrån.

 

5. Jag har garanterat ofta fel i det jag säger. Har aldrig medvetet försökt framstå som någon som alltid har rätt. Däremot när folk som du exempelvis ibland skriver saker som är så uppenbart helt åt helvete fel så säger jag till.

 

6. Bra att du skriver vad du tycker, fortsätt med det. Om andra oxå uppfattar mig som dryg och försöker framstå som "läromästare" så måste dom säga till så att jag får ändra på mig. Om inte någon annan säger till så uppfattar jag det som att folk inte har några problem med min attityd eller liknande.

 

7. "Din och din fjantmaffia med eury och co"? Wtf? Att folk tröttnar på dig beror nog inte på att jag eller eury är av en viss åsikt utan att det kanske är du som gör något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diverse synpunkter från lilla mig.

 

1. kvalitet slår nog kvantitet, faktiskt. men kvantitet >> kvalitet räknat i $/h.

 

2. Tycker oftast consp hör till en av dem som dissar en minst när han påpekar att man är ute och tomtar.

 

3. Consp är lite av en läromästare för mig. punkt! Ta åt dig lite här, för du är en som ser till att detta är mer än ett postfarmar-forum.

 

4. Visst har vi alla fel. Medn jag vill påstå att det finns dom som kan se till att man går från tomte till plussare utan att behöva lägga tid på att se till att ens åsikter är vattentäta.

 

ja, d va nog allt just nu.

 

mvh

 

"en fjantmaffia-groupie" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diverse synpunkter från lilla mig.

 

1. kvalitet slår nog kvantitet, faktiskt. men kvantitet >> kvalitet räknat i $/h.

 

2. Tycker oftast consp hör till en av dem som dissar en minst när han påpekar att man är ute och tomtar.

 

3. Consp är lite av en läromästare för mig. punkt! Ta åt dig lite här, för du är en som ser till att detta är mer än ett postfarmar-forum.

 

4. Visst har vi alla fel. Medn jag vill påstå att det finns dom som kan se till att man går från tomte till plussare utan att behöva lägga tid på att se till att ens åsikter är vattentäta.

 

ja, d va nog allt just nu.

 

mvh

 

"en fjantmaffia-groupie" ;)

 

Håller med om ovanstående MEN måste tillägga att det MacDaddy postar nästan alltid leder till diskussion då han, inte alltid men ofta, har en annan synvinkel än tex mig och Conspiracy. Detta är skitbra! Det är ju liksom ingen vits att diskutera om alla tycker likadant hela tiden! :-D Det som däremot är jävligt trisst är att stämmningen tenderar att bli ganska hetsk i diskussionerna. Jag är inte helt oskyldig till detta (:oops:) och de andra som även är skyldiga till detta är nog väl medvetna om det. Jag håller oftast med eurythmec mfl vilket, enligt MacDaddy, gör mig till en av de han refererar till som "fjantmaffian". Om det är en fjantmaffia man är om man sympatiserar med andra som man tycker har en seriös framtoning, vettiga tankar och dessutom positiva resultat att uppvisa då är jag gärna medlem i denna "maffia"! Emellertid så har även MacDaddy fina resultat att luta sig emot men tyvärr har han kanske inte en alltför ödmjuk framtoning alla gånger ;-) . Jag kommer dock att fortsätta lyssna på både MacDaddy och "fjantmaffian" och hoppas att den taskiga stämmningen förbättras så att fokus kan återgå till diskussionerna kring SnG's så att vi alla kan utvecklas istället för att stagnera pga pajkastningen tagit upp vår tid. Pajkastning istället för diskussioner runt SnG´s måste ju absolut vara -EV! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om ovanstående MEN måste tillägga att det MacDaddy postar nästan alltid leder till diskussion då han, inte alltid men ofta, har en annan synvinkel än tex mig och Conspiracy. Detta är skitbra! Det är ju liksom ingen vits att diskutera om alla tycker likadant hela tiden! :-D Det som däremot är jävligt trisst är att stämmningen tenderar att bli ganska hetsk i diskussionerna. Jag är inte helt oskyldig till detta (:oops:) och de andra som även är skyldiga till detta är nog väl medvetna om det. Jag håller oftast med eurythmec mfl vilket, enligt MacDaddy, gör mig till en av de han refererar till som "fjantmaffian". Om det är en fjantmaffia man är om man sympatiserar med andra som man tycker har en seriös framtoning, vettiga tankar och dessutom positiva resultat att uppvisa då är jag gärna medlem i denna "maffia"! Emellertid så har även MacDaddy fina resultat att luta sig emot men tyvärr har han kanske inte en alltför ödmjuk framtoning alla gånger ;-) . Jag kommer dock att fortsätta lyssna på både MacDaddy och "fjantmaffian" och hoppas att den taskiga stämmningen förbättras så att fokus kan återgå till diskussionerna kring SnG's så att vi alla kan utvecklas istället för att stagnera pga pajkastningen tagit upp vår tid. Pajkastning istället för diskussioner runt SnG´s måste ju absolut vara -EV! :-D

 

Med risk att låta som värsta nickedockan, men detta är enligt mig helt korrekt. Tror nog alla kan ta sig lite i kragen, vi diskuterar ju här för att utveckla vårat pokerspel. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

 

De som spelar 100st sngs per dag tror jag inte gör sig själv rättvisa på samma sätt som de som spelar 3-4 bord samtidigt o då ä det mer tillfälligheter som avgör hur det går.

 

 

Det kanske inte är för att göra sig själv rättvisa som man spelar 100 sngs dock.

 

Visst hade jag större $/SNG då jag spelade 4-6sngs. Men samtidigt kommer det perioder då man börjar slaska tycker jag. Spelar jag 15-20st / set så blir mitt spel mer optimerat tycker jag.

 

Nu har jag bara spelat ca 500 sngs då jag spelat set om 15-20..Så skall väl inte säga så mycket än. Men det känns som det passar mig mer. Spelar jag bara 6 bord så blir jag rastlös. Dessutom ser jag hur vissa idioter spelar.. Och blir jag utdragen ser jag vem det är. Sitter han på ett annat bord så e jag fisk nog att vilja spela ut han. Så sådant slipper jag då jag lirar 15 bord. Och hitintills har det påverkat min vinst bra. Skall kolla roien efter 1000 spelade och 10000 spelade med 15-20/set och jämföra med de ca 1000 jag har på 3-6 tablande sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...