Gå till innehåll

NLT - KK möter konstigt bet på turn...

Recommended Posts

Postad

Har suttit en stund på bordet då denna hand utspelar sig.

Guldnicke som potten spelas mot är en helt okej spelare, bland de bättre på 5/10 på SvS.

Han spelar vanligtvis ganska lugnt tight/agg men kan försöka sig på något move ibland.

Själv har jag spelat ganska LAG, har dock inte re-raisat pre särsklit mkt.

Hand #152444175 vid bordet: TURBO Bianca 2

Startad: Wed Nov 15 16:07:40 2006

erras sitter på plats 1 med 1361.25

Guldnicke sitter på plats 2 med 3038.90

Kejan sitter på plats 3 med 484.35

klättermus sitter på plats 4 med 2653.25

pocket_6 sitter på plats 5 med 374.15

pocket_6 satsar s mörken 10.00

klättermus satsar l mörken 5.00

klättermus: Ks, Kh

pocket_6: --, --

erras: --, --

Guldnicke: --, --

Kejan: --, --

Pre-flop:

erras: Lägger mig

Guldnicke: Höj 30.00

Kejan: Syna 30.00

klättermus: Höj 110.00

pocket_6: Lägger mig

Guldnicke: Syna 110.00

Kejan: Syna 110.00

Flop (Board: 6h, Jd, 7s):

klättermus: Satsa 370.00

Guldnicke: Syna 370.00

Kejan: Lägger mig

Turn (Board: 6h, Jd, 7s, 10d):

klättermus: Passa

Guldnicke: Satsa 990.00

klättermus: ???

Första frågan jag ställer mig är: Varför betar han så mycket?

Har han set som han tror han kan få betalt av överpar med? Eller spelar han på att han vet att jag kanske kan lägga ett överpar...

Vad tror ni??

Postad

Spelar du AK/AQ likadant? CB + check vid syn? Du släppte över initiativet till honom med check. Vad synar han re-raise med preflop? JJ/TT eller lite lösare med AJ/KJ? Äckligt läge men checken inducerade väl det. Äh jag vet fan inte, nån dag i veckan foldar jag är ju ganska äcklig bräda. En liten preflophöjning UTG+1 är det lågt PP eller SC för Fi?

Rörigt å svammligt nu blev mest funderingar :)

Postad

Vad har du tänkt slå egentligen?

Givet turn så känns det som att en väldigt, väldigt stor del av fi's HD krossar dig. Du måste förmodligen in med drygt 2100 i en pott på 1000 för att få se vad han har. Knappast att din hand står här över 40% av gångerna om Fi är någorlunda kompetent.

Det enda du slår är ju nakna knektar, medan du drar typ dött mot 66, 77, JJ, 76, 89 och JT.

Sen äre tveksamt om någon verkligen orkar potcomitta sig med typ QJ i detta läget.

Postad

Att jag knackar turn är för att mot denna FI känner jag mig slagen när han synar mitt potbet på flop efter omslaget pre. Sätter honom själv på 66, 77 eller JJ i detta läget, tror inte att han skulle syna omslaget med 76, 89 eller JT..

Ville bara veta vad ni tror att han har, och om det är en solklar läggning. :)

Postad

Jag älskar detta spel mot en LAG. Solklar all-in mot en lag som kommer visa upp alla möjliga par och konstiga drag.

Ni som sätter fienden på set; wtf, försöker fienden skydda sitt set på en sån bräda? Antagligen inte.

När du säger att fienden är tight antar jag att diverse tvåpar är omöjliga. Dvs kvar är möjligtvis Jx (där x i värsta fall är 10) och kanske QQ.

Jag hade ställt.

Postad
Jag älskar detta spel mot en LAG. Solklar all-in mot en lag som kommer visa upp alla möjliga par och konstiga drag.

Ni som sätter fienden på set; wtf, försöker fienden skydda sitt set på en sån bräda? Antagligen inte.

När du säger att fienden är tight antar jag att diverse tvåpar är omöjliga. Dvs kvar är möjligtvis Jx (där x i värsta fall är 10) och kanske QQ.

Jag hade ställt.

Alltså. Först och främst gick fi under benämningen TAG.

Sen förstår jag inte hur det nånsin kan vara ett bra spel att committa sig för 260bb på en ren bluff, när hero (som väldigt sällan trebetar pre) har trebettat. Vi måste väl ändå anta att fi har någonting av värde när han synar floppen? Det finns en hel del spelare på denna nivå som aldrig ens skulle fundera på att lägga ett överpar på denna bräda, så varför göra ett mycket tveksamt försök?

Jag tycker heller inte att man bör haka upp sig på storleken på bettet, då det har exakt samma funktion för hero som om det varit 6-700kr.

Postad

Orka spela om 300BB med ett överpar mot en TAG liksom. Glöm inte heller att din hand är ganska mycket definerad som ett stort par om du, som du skrev, inte slår om pre med annat än stål. Och ÄNDÅ gör han alltså detta bet.

Sen tycker jag den var en fin bräda att checksyna floppen på.

Postad

Beta ut lite mindre på floppen för, nu blir bara potten onödigt stor, ni har så djupa stackar att han har tonvis med implicita på floppen hursomhelst. Beta typ 220-250. På turn så ger du ju honom ett guldläge att beta med vad han än har eftersom du CB:ar och sedan checkar. Hade jag varit Fi hade jag betat ut med minst 75% av min HD här om du är någorlunda tight.

Beta ut 60-70% av potten istället (lite därför jag vill hålla potten nere på floppen också, eftersom jag tänker beta turn).

Höjer han sig nu är det ett solklart vik, det spelet vågar han nog inte göra utan en hand som slår din. Förhoppningsvis viker han, synar han så får du anta att du är slagen och check-folda river. Har han en hand du slår så checkar han nog bakom på river hursomhelst, han kan ju inte värdebeta river och hoppas få syn av en sämre hand än KK.

Slutsats: Beta 2/3 pott på turn, runt 650 och vik mot omslag.

Postad

Tycker också handen blir mer lättspelad om man inte pottar på floppen. Genom att beta runt 250-300 så har du lättare att få syn av t.ex. ett mellanpar som sätter dig på AK. Genom att sedan checka turn och potta river så kan du få många spelare att hitta dåliga hjältesyner. Det värde du ger bort med ett gratis kort tycker jag ofta fås tillbaks mångdubbelt genom att du kan få ut mycket mer pengar av de händer som du slår och ger bort mindre till de som har dig slagen.

Som spelat så hade jag inte synat turn om inte du har något speciellt tecken på att motspelaren skulle vara tiltad eller trött på dig. Skulle tippa att han har 67, men du har honom nog slagen rätt ofta - dock inte tillräckligt ofta för att offra stacken på det.