Gäst Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Eftersom jag är smal som en sticka har jag nu börjat träna lite. Tänkte komplettera träningen med lite extraintag av proteiner. Någon som kan tipsa om "vad man ska ha"? Jag är helt grön så hjälp mig snälla Förresten, på gymgrossisten.se verkade detta vara populärt. Är det bra eller rekomenderar ni något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_oscar Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 http://www.kolozzeum.com/forum/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 whey80 jordgubb. 1miljon svenskar kan inte ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Kör på Whey80 istället för whey100, mer prisvärt. Många bra smaker finns och pulvret blandas ut lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Ta gainer istället för bara protein efter träningen. Om du vill kan du också köpa en påse protein, förslagsvis whey 80, ifall du vill käka sånt på sidan om också. Star nutrition tycker jag är helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Tack för tipsen! På gymgrossisten skriver dom: För maximal resultat ta tre portiner av Star Nutrition Whey-100 ® och en portion av Kreatin dagligen. Blir det överkurs för mig som gröngöling att köra kreatin oxå eller vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Tack för tipsen! På gymgrossisten skriver dom: För maximal resultat ta tre portiner av Star Nutrition Whey-100 ® och en portion av Kreatin dagligen. Blir det överkurs för mig som gröngöling att köra kreatin oxå eller vad tycker ni? ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr GZON Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Det är ju gainer du ska ha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Det är ju gainer du ska ha Ok, jag är som sagt helt lost när det gäller sånt här, skäms inte för att säga det heller Men som sagt, ska jag köra gainer (tex detta) istället för proteinpulver? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Painman Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Det är ju gainer du ska ha Ok, jag är som sagt helt lost när det gäller sånt här, skäms inte för att säga det heller Men som sagt, ska jag köra gainer (tex detta) istället för proteinpulver? jag har hört av många på gymmet där jag tränar att produkter som gainer inte är bra då kolhydraterna är av dålig kvalité. Är mycket bättre att ta vassleprotein och en eller två bananer vid sidan enligt gyminstruktörerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Zero Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Inget fel på färdig gainer, men det blir billigare att blanda egen plus att du kan välja mängden kolhydrater själv. En billig och fullt duglig gainer är att blanda tex whey 80 och druvsocker. Druvsocker brukar finnas billigt på butiker som säljer vinsatser och bryggtillbehör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Painman Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 eftersom att du är smal som en sticka kan det också vara bra att ta in extra kalorier så att musklerna ser lite saftigare ut, annars kommer du se ut som bruce lee. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Det är ju gainer du ska ha Ok, jag är som sagt helt lost när det gäller sånt här, skäms inte för att säga det heller Men som sagt, ska jag köra gainer (tex detta) istället för proteinpulver? jag har hört av många på gymmet där jag tränar att produkter som gainer inte är bra då kolhydraterna är av dålig kvalité. Är mycket bättre att ta vassleprotein och en eller två bananer vid sidan enligt gyminstruktörerna. På vilket sätt skulle kolhydraterna vara av dålig kvalitet? Låter som bs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Painman Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Det är ju gainer du ska ha Ok, jag är som sagt helt lost när det gäller sånt här, skäms inte för att säga det heller Men som sagt, ska jag köra gainer (tex detta) istället för proteinpulver? jag har hört av många på gymmet där jag tränar att produkter som gainer inte är bra då kolhydraterna är av dålig kvalité. Är mycket bättre att ta vassleprotein och en eller två bananer vid sidan enligt gyminstruktörerna. På vilket sätt skulle kolhydraterna vara av dålig kvalitet? Låter som bs. inte vet jag, men jag antar att dom vet vad dom snackar om! nu vet jag inte hur andra gainers är men den dom pratade om var från twinlab.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Återigen, tack för tipsen! Men ska jag satsa på Star Nutrition Gainer Pro och Whey-80 tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brumpa Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 börja i ett läger och se vart det tar dig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 annars kommer du se ut som bruce lee. som om det skulle vara dåligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 För min del är problemet att jag är för lat/kräsen för att trycka i mig en gainer + käk efter varje träning. Tror du att du orkar ta en gainer direkt efter varje träning så ska du köra på det, ett bombsäkert sätt att öka i vikt (som du är ute efter). Alternativet är väl att se till att käka ordentligt varje dag och trycka i sig en/ett par proteindrinkar per dag. Förslagsvis efter träning samt nåt eventuellt mellanmål. Star Nutrition är ett bra märke både vad gäller protein och gainers. Boosta med lite trenbolone eller dianabol för maximal effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Zero Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Återigen, tack för tipsen! Men ska jag satsa på Star Nutrition Gainer Pro och Whey-80 tycker ni? En gainer består i princip bara av snabba kolhydrater och vassleprotein så jag tycker att det räcker med bara Whey 80 som du kompletterar med kolhydrater efter träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Återigen, tack för tipsen! Men ska jag satsa på Star Nutrition Gainer Pro och Whey-80 tycker ni? En gainer består i princip bara av snabba kolhydrater och vassleprotein så jag tycker att det räcker med bara Whey 80 som du kompletterar med kolhydrater efter träning. Eller så tar man gainer så man slipper komplettera med kolhydrater. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ost Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Den samlade visdomen (internet) brukar mena att käka vassleprotein som allmänt proteintillskott är inte det bästa. Man får bättre effekt med "långsammare" protein där, av den typ man hittar i helt vanlig mat (det blir sannolikt också billigare). Vassle är å andra sidan idealiskt att ta direkt efter träningen, i någon form av gainerblandning (egentillverkad eller ej). Är du "smal som en sticka" bör du framför allt tänka på att äta tillräckligt. Ett fel många spensligt byggda gör när de vill bygga muskler är att de snålar med maten, och då får i sig för lite energi. Utan energiöverskott via kosten, inget muskelbygge (inget att tala om i varje fall). EDIT: grammatik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nolfie Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Som tidigare svarat så tror jag att du ska lära dig att äta rätt innan man går in på kosttillskott. Börja ät riktigt och framförallt MYCKET! Sen om du ska köpa ett kosttillskott iallafall så skulle jag nog rekomendera en gainer till dig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackFoo Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 http://www.farmacia.cc har rätt sjyssta grejjer, ja kör på pro fx och deras maltosäck, och deras kreatin. Billigare än GG, och hemleveras Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Som tidigare svarat så tror jag att du ska lära dig att äta rätt innan man går in på kosttillskott. Börja ät riktigt och framförallt MYCKET! Sen om du ska köpa ett kosttillskott iallafall så skulle jag nog rekomendera en gainer till dig.. Eller så börjar han med kosttillskott direkt och äter på så bra han kan. Absolut inget att vänta på oavsett hur smal eller hur "ny" han är vad gäller träning. Men ja, som folk tidigare nämnt är kosten oerhört viktigt. Många (jag är definitivt inkluderad) som börjar träna tror att bara de kör sina tre eller fyra styrkepass per vecka så kommer de biffa till sig rejält. Det stämmer bara till viss del. Spontant skulle jag säga att kosthållning är 75% och träning 25% om man vill bygga kropp, minst. Det är egentligen inte speciellt noggrant vad du stoppar i dig. Det enda du bör ha koll på är att maten du stoppar i dig innehåller protein och kolhydrater. Ex. fungerar stripsen vid ett donkenbesök mest som bukfyllnad och bygger inte ett skvatt för framtiden. 2 gram protein per kg kroppsvikt/dag brukar vara ett bra riktmärke för vad en amatörbyggare ska få i sig. Kolhydrater brukar man få med av bara farten, åtminstone jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 För tunna nybörjare funkar annars seefood diet bra. When you see food - eat it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts