Gå till innehåll

NLT - 55 med set, följetång


Lolle

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1241331508: Table Winwood (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:18:13 ET - 2006/11/13

Seat 1: bigdoggystyle ($95.70), is sitting out

Seat 4: alexergod ($146.60)

Seat 5: Darkstar9 ($100.10)

Seat 6: Emilia86 ($107.70)

Emilia86 posts the small blind of $0.50

alexergod posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emilia86 [5d 5s]

Darkstar9 folds

bigdoggystyle has returned

Emilia86 raises to $3

alexergod calls $2

*** FLOP *** [8s 6s 5c]

Emilia86 bets $4

alexergod raises to $16

 

Edit:

Emilia86 calls $12

*** TURN *** [8s 6s 5c] [4c]

Emilia86 checks

alexergod bets $16

 

På fulltilt, har inga reads. Tar iaf och raisar preflop och gör en vanlig cb på floppen som är hyffsat farlig, speciellt när han callat från blindsen. Han kontrar med en feting reraise, vad gör hero här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte så mkt på NL100(än), men jag tycker det ser ut som en "skrämselhöjning" A8; K8, etc, han vill få dig att lägga ev. drag.

Detta tror jag mest pga av synen pf, med överpar hade han höjt pf (antar jag, du skriver inga stats). Är jag helt fel ute? Jag hade synat alt. miniraisat och sen utvärderat turn :)

 

/M, the fish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att tro att han re-rasier så FETT med en färdig hand.

Raisen är mindre än pott på en superdragig bräda = FETT?

 

Mindre än pott? Vilken hand menar du...?

Hmm låt mig se... vilken var det nu igen... knepigt...

 

*tänka tänka*

 

Kan det kanske ha varit... ja just det! Det var ju den enda handen i den här tråden jag menade.

Phew, den var svettig. Skönt att jag kom på det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att tro att han re-rasier så FETT med en färdig hand.

Raisen är mindre än pott på en superdragig bräda = FETT?

 

Mindre än pott? Vilken hand menar du...?

Hmm låt mig se... vilken var det nu igen... knepigt...

 

*tänka tänka*

 

Kan det kanske ha varit... ja just det! Det var ju den enda handen i den här tråden jag menade.

Phew, den var svettig. Skönt att jag kom på det! :D

 

 

Då tycker jag att jag ska tänka om och tänka rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alla som har lätt med matematiken ser jag :) Alltså det måste ju re-raisas här tycker jag. Fi kan lika gärna tro att du har AK eller iaf inte att du träffat så hårt som du faktiskt har. Skulle Fi ha floppat stegen(vilket vore konstigt när det höjs så mycket) så kan du ju alltid dra ut på senare gator :)

 

Ps. FiSherman 3+3+4=10 < 16, kunde inte hålla mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alla som har lätt med matematiken ser jag :) Alltså det måste ju re-raisas här tycker jag. Fi kan lika gärna tro att du har AK eller iaf inte att du träffat så hårt som du faktiskt har. Skulle Fi ha floppat stegen(vilket vore konstigt när det höjs så mycket) så kan du ju alltid dra ut på senare gator :)

 

Ps. FiSherman 3+3+4=10 < 16, kunde inte hålla mig :)

 

 

Håller nästan med. Han kan ha spelat ett högt PP på de här sättet, ha par & stegdrag kanske, tror mer på att han har högre sett än stege, vet ej varför bara. Men jag är nästan säker på att du har honom.. Tror de e bättre att höja här än att C/R turn, de skriker ännu mer styrka.

 

 

Du skulle inte avslöjat de där, fick en känsla av att de skulle ha tagit honom några timmars tänkande till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle inte avslöjat de där, fick en känsla av att de skulle ha tagit honom några timmars tänkande till.

Jo men tyckte det hade varit lite väl elakt att låta honom vakna till en ny dag bara för att grubbla över "miniraisen som blev större än potten" :D

 

Högre set säger du, jovisst men beroende på hur trixig/balanserad Fi är så kan han höja med nötfärgdraget för att checka turn för gratiskort eller att han helt enkelt tror hero är tom? Balansgång detta men vi måste väl leda tillräckligt ofta för att en re-raise ska vara rätt här? Tycker hela spelet hittills är ganska standard.

 

1. Höjer från SB och BB försvarar

2. CB:ar som brukligt är, 2/3-dels potbet(svagt intryck eller bara standard?)

3. BB höjer, så fan att du har nått heller

(4. SB trycker tillbaka $52, jag har visst nått fisk :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att tro att han re-rasier så FETT med en färdig hand.

Raisen är mindre än pott på en superdragig bräda = FETT?

 

Mindre än pott? Vilken hand menar du...?

Hmm låt mig se... vilken var det nu igen... knepigt...

 

*tänka tänka*

 

Kan det kanske ha varit... ja just det! Det var ju den enda handen i den här tråden jag menade.

Phew, den var svettig. Skönt att jag kom på det! :D

 

 

 

Då tycker jag du ska tänka om och tänka rätt!

 

Jo men tyckte det hade varit lite väl elakt att låta honom vakna till en ny dag bara för att grubbla över "miniraisen som blev större än potten" :D

 

Men dryga fiskar.

 

En pottraise i det läget är MED 14 TILL 18. Det är lite oklart vad som menas här, men det är alldeles klart att höjningen ligger någonstans kring pott. Att sedan många har svårt att förstå vad som är en pottraise är bara att beklaga.

 

Vad hero bör göra här är att återhöja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattar bäst som skrattar sist faller på mig?

 

Jag som alltid tänkt att höja det som ligger i potten är potthöjning, har aldrig räknat med min syn i det hmmm :?

 

Ja eventuellt har man lärt sig nått nytt av fadäsen då, om vi kommer till nått konsensus här vill säga :)

 

Ganska lätt att missa att ens syn först går till potten innan man gör höjningen. Tog ett tag för mig med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna, och CRAI på turn.

Jag gillar't inte. Utan inbördes ordning:

 

1. Bra hand att balansera draghänder med.

 

2. Massor av kort som dödar action/drar ut oss på turn.

 

3. Battle of the blinds, många fi betalar av på flop med rätt svaga händer.

 

4. Position. Fi checkar bakom på turn med många händer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar't inte.

 

Inte jag heller, kände bara att jag vill skriva tvärtom från vad alla andra skrivit. ;)

 

Nå, men allvarligt, alla de argument du har emot det är ju helt klart valida (även om "battle of the blinds"-argumentet förutsätter en kass spelare). Fördelarna med det är väl att vi kanske kan få honom att bluffa ett drag igen (fast det vet vi förstås inte, själv skulle jag ju checka många draghänder bakom, precis som du skriver) och att vi kan få honom att tro att en parad (men inte settad) hand fortfarande är bäst - men det är iof lite långsökt. Om han däremot hade slagit om pre (och vi synat) hade jag gillar den linjen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar't inte.

Inte jag heller, kände bara att jag vill skriva tvärtom från vad alla andra skrivit. ;)

Antagonizer! ;)

Synfisk, synfisk, synfisk!

Om han däremot hade slagit om pre (och vi synat) hade jag gillar den linjen bättre.

Japp, men då har vi ju fått in så mycket deg på floppen att vi är committade på turn (tror jag), så det hela blir ju lite mer lättspelat så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattar bäst som skrattar sist faller på mig?

 

Jag som alltid tänkt att höja det som ligger i potten är potthöjning, har aldrig räknat med min syn i det hmmm :?

 

Ja eventuellt har man lärt sig nått nytt av fadäsen då, om vi kommer till nått konsensus här vill säga :)

 

Ganska lätt att missa att ens syn först går till potten innan man gör höjningen. Tog ett tag för mig med. ;)

 

Vrid kniven bara... :twisted: jag som trodde synen blev rake :shock:

 

Vart har OP tagit vägen då? Jag vill se om han bomba tillbaka eller inte...

 

Inte jag heller, kände bara att jag vill skriva tvärtom från vad alla andra skrivit.

Snygg bluff ditt busfrö...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...