Kissemissen Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Första HH jag lägger upp så ber om ursäkt på förhand om jag lägger upp den fel. Ändrar asap om så är fallet. Madmacs är en nära pokervän med vilken jag diskuterar händer med kontinuerligt efter i stort sett varje session vi spelar emot varandra, via msn. Hans spelstil kan klassificeras som TAG, dock har vi båda bestämt oss för att bli mer LAG. Dagen denna hand utspelade sig (läs idag) var jag halvtiltad efter diverse dåligt spel och detta känner Madmacs till efter att ha spammat hans msn med massa beats osv. GAME #452951216: Texas Hold'em NL $1/$2 2006-11-13 10:47:33 Table Great Basin (6 max) Seat 1: Allin1111 ($232.20 in chips) Seat 3: gussi ($507.15 in chips) DEALER Seat 5: Hero ($285.40 in chips) Seat 6: paxter69 ($111.35 in chips) Seat 8: madmacs ($224.35 in chips) Hero: Post SB $1.00 paxter69: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to madmacs Dealt to Hero [CJ CQ] madmacs: Raise $8.00 - Normalt betyder hans höjning här: AKs-AQs ochh AA-66. Allin1111: Fold gussi: Fold Hero: Call $7.00 paxter69: Fold *** FLOP *** [C4 SQ C10] Hero: Check - Vet att han alltid CB:ar så planerar in en checkraise.... madmacs: Bet $16.00 - Han CB:ar sitt vanliga 16$ i HU potter. Allt från tom till set. Hero: Raise $64.00 - Halvtiltad som jag är så tänker jag 0 sekunder och klickar på scrollen 2 ggr vilket blir 64$. madmacs: Call $48.00 - Okej du synar bara? Normalt så trycker han här med TPTK, överpar och ibland med set. Tror hans spel ändras lite nu dock i.o.m min för stunden semi-tilt.. *** TURN *** [HQ] Hero: ?? - Vad göra? Citera
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ganska osexigt handformat måste jag säga, men annars en finfin första post! Ja du, du lär ju få svårt att få all hans deg om han inte träffat damen antar jag, så jag tycker vi ska betta ut. Eller tror vi han kan bluffa damen medn typ AK? Beror lite på hur aggro han är tycker jag. Vanligtvis leder jag nog, och särskilt när vi anses vara lite på tilt. Citera
Verdi Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Står det inte att han har settat tiorna eller fattar jag fel? Du får väl ta och dra ut på rivern... Citera
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Står det inte att han har settat tiorna eller fattar jag fel? Men tilt, jag är ju helt störd (oväntat). Jag tyckte det var vi som hade båten. Ignorera mitt inlägg. Citera
Kissemissen Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Står det inte att han har settat tiorna eller fattar jag fel? Men tilt, jag är ju helt störd (oväntat). Jag tyckte det var vi som hade båten. Ignorera mitt inlägg. Haha, vilken sucker jag är, tog handen ifrån PT och där står ju hans resultat också. Snygg första HH jag lägger upp! Ändrat det nu men försent typ . Aja, på turn så bettar ut 90$, hans ställer med totalt ca 150, jag synar och får ingen hjälp på rivern mot hans TTTQQ. Fråga: Trots att jag nu GJORDE det så känns det fel att betta ut turn. Ska jag ta alternativet check/call? Why/why not? Spelar väldigt mycket mot honom (ipoker, inte speciellt många NL200 bord, jag multitablar 8-bord, han 6-bord, så följden blir att vi sitter på i princip samma bord) detta + att vi även msn:ar gör att det även ligger endel prestige i potten! Citera
Big Less Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Vik pre. Du är dominerad eller har en flip. Har du en flip lär han inte betala särskilt mycket i snitt de gånger du träffar. I SB betyder det FOLD. Citera
Zebulon_M Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Står det inte att han har settat tiorna eller fattar jag fel? Du får väl ta och dra ut på rivern... jaha visst ja e trött o förmodligen helt blind men var i den store oh mighty poker gods name står det att han har 10,10 på hand i första inlägget EDIT: ok ok man kan ändra sitt inlägg ok ok ok Citera
Kissemissen Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Vik pre. Du är dominerad eller har en flip. Har du en flip lär han inte betala särskilt mycket i snitt de gånger du träffar. I SB betyder det FOLD. 1. Som jag skrev så var jag lite semitiltad och det betyder att jag gör marginella syner. I övrigt kan jag även göra detta spela (och i vissa fall höja) för att mixa upp lite. Men självklart, generellt sett så betyder det fold i SB med denna hand. 2. Frågan löd: Vad göra på turn, inte: ska jag folda preflop. Tack för synpunkten ändå! Citera
Kissemissen Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Står det inte att han har settat tiorna eller fattar jag fel? Du får väl ta och dra ut på rivern... jaha visst ja e trött o förmodligen helt blind men var i den store oh mighty poker gods name står det att han har 10,10 på hand i första inlägget I ett tidigare liv stod det 10 10 men med några agressiva moves så ändrade jag detta Citera
Recommended Posts