Pires Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Hoppas det finns några beresta pokerspelare som har tips på var man kan tillbringa en fin semester. Jag och en kompis har planerat att åka utomlands i Mars-April Målet är två veckor med sol, fina stränder, värme, fina flickor, lite party och allt det där ni vet. Jag har dock aldrig varit längre än London och undrar om det är någon som har något bra restips? Vi har pratat om Thailand Bali osv. men ingen av oss har varit på någon sån här resa tidigare så behöver lite tips på resmål osv. Ekonomiskt så har vi att maxgränsen är 25k. Den får självklart gärna understigas:) Ge mej tips.! / Micke Citera
Brumpa Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Hoppas det finns några beresta pokerspelare som har tips på var man kan tillbringa en fin semester. Jag och en kompis har planerat att åka utomlands i Mars-April Målet är två veckor med sol, fina stränder, värme, fina flickor, lite party och allt det där ni vet. Jag har dock aldrig varit längre än London och undrar om det är någon som har något bra restips? Vi har pratat om Thailand Bali osv. men ingen av oss har varit på någon sån här resa tidigare så behöver lite tips på resmål osv. Ekonomiskt så har vi att maxgränsen är 25k. Den får självklart gärna understigas:) Ge mej tips.! / Micke Thailand/Bali är väldigt billiga resmål. Har ingen egen erfarenhet, men en kompis befann sig på bali i somras 60dagar. För detta betalade han ca 27000:- inklusive allt.. typ.. Och då snackar vi om hotellboende (kanske inte 5stjärnigt dock), mat på restaurang varje dag. Vara nkter max 2-3 dagar i sträck. Ligga på stranden och sola å surfa hela dagarna. typ.. SÅ möjligheter finns helt klart där borta för en underbar semester Citera
perbee Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Är också sugen på att dra till Bali, har en polare som skulle åka runt i asien i tre månader, men blev kvar på Bali hela tiden eftersom det va så soft. Annars är ett annat mål stranden med vitast sand i världen, var den nu ligger. Nån som har koll? Citera
Pires Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Okej. Bali låter kanon. Min kompis hade hittade 2veckor där för 14k. Sen tillkommer ju förtås mat/nöjen osv. Vi har även varit inne på Mauritius ska va kanonfint men verkar därför också väldigt dyrt. Fortsätt tipsa:) Citera
Nizse Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Filippinerna är ju inte fel, billigt och engelska läser dom från första klass så språket är inga problem. Dyker du så kommer du inte att bli besviken. Boracay är /har varit klassat som en av världens vackraste stränder. Börjar dock bli lite dyrt där tror jag men inte så det stör. Behöver ju inte åka till Boracay heller, Filippinerna är ju ca 7000 öar så det finns lite att se. Citera
heltok Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 http://www.lamaiwanta.com är helt okej pokerboende. Citera
SaInT Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Ni Thailandsresenärer; Vilket bolag var det man kunde åka med för att kunna omboka sin flygbiljett för $25? Citera
heltok Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Ni Thailandsresenärer; Vilket bolag var det man kunde åka med för att kunna omboka sin flygbiljett för $25? statravel.se kilroy.se bokar man direkt med finnair etc brukar man kunna göra det 1gång för typ samma pris, men då kostar ju biljetten lite mer.... Citera
SaInT Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Okay. Är det standard att man kan boka om biljetten, eller är det något bara ett fåtal har? Citera
Painman Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Åk till Dubai. Sol, fina stränder, fina tjejer, party och shopping! 25k tror jag räcker till tur/retur och något medelhotell. Maten är ganska billig, ex. grillad kyckling 12:-, BigMac&co 25:- åker du en månad senare kan du få mycket billigare, men då är det runt 40-50grader Citera
JackFoo Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 www.lamaiwanta.com är helt okej pokerboende. Finns det internet på rummen där? Är det 2 personer per rum som gäller? Är lite sugen på att glida iväg ett tag efter skolans slut för att återhämta mig Vill kunna lira poker på gummet, så internet är ett måste Citera
Pires Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 www.lamaiwanta.com är helt okej pokerboende. Finns det internet på rummen där? Är det 2 personer per rum som gäller? Är lite sugen på att glida iväg ett tag efter skolans slut för att återhämta mig Vill kunna lira poker på gummet, så internet är ett måste Jag är också inne på det där stället. Trådlöst på rummen ska finnas. 2pers och uppåt på rummen. Vad skulle du rekommendera för flyg heltok? Vad tror du det skulle på med 2-3veckor på hotellet plus flyg och lite fickpengar. Antar att du har bott där själv? Citera
heltok Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Vad tror du det skulle på med 2-3veckor på hotellet plus flyg och lite fickpengar. Antar att du har bott där själv? flyg 7000+500kr. boende 200kr/dag. övriga kostnader 200kr/dag. bor där nu för övrigt.... =) Citera
stroke Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Nån som har koll på om det är tillräckligt varmt för en solsemester i sunny beach i bulgarien sista veckan i aprill?? Eller har ni några andra tips vart man kan åka på solsemester sista veckan i aprill? Bra nattliv och relativt billigt är ett måste. Alla tips är välkommna! Citera
JackFoo Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Vad tror du det skulle på med 2-3veckor på hotellet plus flyg och lite fickpengar. Antar att du har bott där själv? flyg 7000+500kr. boende 200kr/dag. övriga kostnader 200kr/dag. bor där nu för övrigt.... =) Övriga kostnader för 200 kr per dag, är det om man lyxar till det lite? Funderar på att åka ner med 3 polare och grinda där i 2-3 månader, så om man pressar sigsjälv och håller nere kostnaderna så borde man ju kunna dela rum, dvs 100 kr per dag, och sen kansek 100 kr för levande? Kanske är lite tajt, men om pokern går dåligt så Hur är det där nere annars? Finns det mycket saker att hitta på? Något nattliv? Sorry om jag bombar med frågor Citera
SaInT Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Tror inte det är några som helst problem att klara sig på 200kr per tag inkl boende. Åker själv ner 11:e december. Citera
Recommended Posts