Bombapott Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Djur i pokerskogen! Som ni alla vet är det många "djur" som spelar poker fiskar hajar osv.. Här kommer några inte så kända djur..... Elefanten Ja gissa själv elefanten är toktight och spelar bara nötterna.... Gnun Gnun är det "SYND" om han blir alltid utköpt och har enorm otur varje pott. Han klagar högt efter varje pott som inte gick exakt efter hans plan...tiltar lätt om han blir badbeatad.. Hans favorit uttyck är:EN GÅNG I LIVET kan det väl stå Räven Räven är listig i VARJE pott checkraisar och bluffar och slowspelar...utnyttjar ALLA chanser som uppstår. Checkar du på turnen mot räven smäller det alltid! Räven gillar att sno blinds men har han bra synar han bara....visar någon svaghet utnyttjar han det VARJE gång (oavsett hur många som ska agera efter honom) Räven spelar aldrig ABCpoker....... Gorillan Rävens alterego....Tight agressive säger han stolt om någon frågar vilken spelstil han har..... Gorillan klarar sig bra på nätet på låga nivåer men är allt för ABC för att komma längre.... Vet ni om några andra "djur" tipsa gärna "TIGERN" *RP - KF* Citera
cOP Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Åsnan Synar sig all in med färgdrag på turn i en 5bbpott och skriver en whine post på pf där han beskriver hur han hade topp2 och färgdrag redan på floppen Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Åsnor kanske ser dåligt.... Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Åsnan Otroligt envis... synar han flopp synar han rivern Tror han att han spelade rätt i en pott går det inte att övertyga honom om motsatsen..... Tror han kan poker men fattar inte reglerna... Citera
Ignatius Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Enligt Phil Hellmuth finns det även schakaler, lejon och örnar (tror jag att det var). Det beskrivs mer ingående i hans bok Spela poker som djuren. Citera
PeO Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Snigeln Slöar upp spelet. Är otroligt långsam på alla gator och spelar oftast många bord samtidigt. Inte ovanligt att han använder så mycket tid att han ofrivilligt blir "sitting-out". Får många spelare på tilt genom sin långsamma stil. Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Tack för tipset.. Fick dock dålig ressention..men jag ska prova.. Kom på ett djur till! Ugglan Kan ALLT om odds och pokerteori men lyckas alldrig omvandla detta i praktiken.. Vet vad han ska göra men gör tvärtom.... Citera
danielfroberg Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Sen har vi ju fyllesvinet, som tar till hot och annat när hans A4 all-in utg blir utdraget av rävens KK. Hur kan du syna, menar Svinet på? Dessa spelare kryper oftast fram runt 02:00 tiden fredagar samt lördagar. Notera att dem nästan alltid köper in för typ 34.57$ eller annan ojämn summa! Detta tyder på spel utan BR-Krav! Det mest kännda FylleSvinet huserar på FullTilts högsta bord. Han köper oftast in för fulla inköp, och han gör det många ggr! Jag nämner inga namn, men ni kan nog räkna ut vem det är! BEWARE! Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Fyllesvinet Skriver gärna i chatten saker som... Hi nise luck i like u hehe next time jkjhb eller: Riggd ***** u***** its**** hate Eller om det går bra... OOHHHHH o like it soooooooo svite he u **** Citera
Smygaren Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Åsnan kännetecknas även av att han cappar river med 99 på brädan KQJ-x-T och förlorar mot Ax. Citera
hansolo Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 ingen nämner fisken? fisken spelar som en guldfisk i en skål, han yrar omkring å har egentligen ingen aning om va han håller på med. lättaste sättet att identifiera dom är att de alltid jagar hålstege, som sitter ibland....pottodds och implicita odds är totalt överkurs för fisken och det är något som bara eliten håller på med... Citera
Jennez Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ugglan Kan ALLT om odds och pokerteori men lyckas alldrig omvandla detta i praktiken.. Vet vad han ska göra men gör tvärtom.... Later ju preciiiiis som gdaily det dar.... Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Haren Haren är livrädd... Höjer du haren lägger han sig fortare än du hinner säga..jag höjer till. Haren ser "spöken" överallt ..hmmm KK en höjning två synar..kan finnas AA..jag lägger mig nog..säkrast. Citera
Ost Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ni har alla fel om åsnan: DONKEYS ALWASY DRAW Citera
rai Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Haren Haren är livrädd... Höjer du haren lägger han sig fortare än du hinner säga..jag höjer till. Haren ser "spöken" överallt ..hmmm KK en höjning två synar..kan finnas AA..jag lägger mig nog..säkrast. trodde haren kasta upp sin hartass och gick all in i blindo varje gång och drog ut.. lr d kanske var hästen Citera
Linnea123 Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Djur i pokerskogen! Som ni alla vet är det många "djur" som spelar poker fiskar hajar osv.. Här kommer några inte så kända djur..... RävenRäven är listig i VARJE pott checkraisar och bluffar och slowspelar...utnyttjar ALLA chanser som uppstår. Checkar du på turnen mot räven smäller det alltid! Räven gillar att sno blinds men har han bra synar han bara....visar någon svaghet utnyttjar han det VARJE gång (oavsett hur många som ska agera efter honom) Räven spelar aldrig ABCpoker....... Så här spelar microspelarna som klagar på att det är omöjligt att slå microlimitis för att folk är för dåliga. ElefantenJa gissa själv elefanten är toktight och spelar bara nötterna.... Så borde microspelarna som klagar på att det är lättare att vinna spela på lägre nivåer. GnunGnun är det "SYND" om han blir alltid utköpt och har enorm otur varje pott. Han klagar högt efter varje pott som inte gick exakt efter hans plan...tiltar lätt om han blir badbeatad.. Hans favorit uttyck är:EN GÅNG I LIVET kan det väl stå De "pf kändisarna" på det här forumet har det här djurets stjärnbild. T.ex. Parre, Djens, Bisox GorillanRävens alterego....Tight agressive säger han stolt om någon frågar vilken spelstil han har..... Gorillan klarar sig bra på nätet på låga nivåer men är allt för ABC för att komma längre.... Här har vi så som alla spelar försöker spela på lowlimit, men ytterst få lyckas eftersom det är jävligt tråkigt och kräver massa diciplin. De som väl lyckas kan inte spela höga stakes pga förutsägbarhet och har inte speciellt roligt när de spelar pga vinsterna inte märks när man har 200 inköp. *host* "Lost" på pf *host* Vet ni om några andra "djur" tipsa gärna "Kängrun" Betar alltid 10x potten! *RP - KF* Är du vår nya QoS? Citera
stalmannen Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Djur i pokerskogen! Som ni alla vet är det många "djur" som spelar poker fiskar hajar osv.. Här kommer några inte så kända djur..... Elefanten Ja gissa själv elefanten är toktight och spelar bara nötterna.... Gnun Gnun är det "SYND" om han blir alltid utköpt och har enorm otur varje pott. Han klagar högt efter varje pott som inte gick exakt efter hans plan...tiltar lätt om han blir badbeatad.. Hans favorit uttyck är:EN GÅNG I LIVET kan det väl stå Räven Räven är listig i VARJE pott checkraisar och bluffar och slowspelar...utnyttjar ALLA chanser som uppstår. Checkar du på turnen mot räven smäller det alltid! Räven gillar att sno blinds men har han bra synar han bara....visar någon svaghet utnyttjar han det VARJE gång (oavsett hur många som ska agera efter honom) Räven spelar aldrig ABCpoker....... Gorillan Rävens alterego....Tight agressive säger han stolt om någon frågar vilken spelstil han har..... Gorillan klarar sig bra på nätet på låga nivåer men är allt för ABC för att komma längre.... Vet ni om några andra "djur" tipsa gärna "TIGERN" *RP - KF* Asså. Vad? ...hmm....öhh... Vad är meningen med postningen?? Detta var ett av dom sjukaste inlägg jag sett på pf. E du en sån som har svanar oxå i din lägenhet?=) Citera
Big Less Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Jag säger bara en sak: Spela aldrig poker med hamstrar! Själv har jag gjort det misstaget en gång och maken till collusion har jag aldrig skådat. Citera
Recommended Posts