NickLeeson Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Blixtsnabbt pass på en halvtimme efter "Morden i Midsomer", resulterade i +3600 kr efter 230 händer. Dagsresultatet slutade därmed på +7200 kr efter 650 händer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Måste bara lägga in en graf över de senaste 3000 händerna på Svenska Spel, lägg därtill 2000 kr som jag tjänade in på 30 händer på en annan site...Sick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Grattis till de fina resultaten! Vad landar månaden på nu efter denna rush? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Tackar, tackar! Det är fortfarande tre dagar kvar på månaden, men hittills ligger jag på +46000 kr så här långt i augusti. Då har jag gått +36000 kr de senaste 12000 händerna, det var alltså ruggigt trögt i början av månaden. PokerEv visade att jag torskade 8000 kr de första två veckorna pga negativ varians (motrigg), så det var skönt med en bra spurt i slutet av månaden. Vi syns ju ganska ofta vid borden, du verkar spela många timmar. Skulle vara nice om man själv orkade spela lite längre. Hur har det gått i augusti 3lendil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Tackar, tackar! Det är fortfarande tre dagar kvar på månaden, men hittills ligger jag på +46000 kr så här långt i augusti. Då har jag gått +36000 kr de senaste 12000 händerna, det var alltså ruggigt trögt i början av månaden. PokerEv visade att jag torskade 8000 kr de första två veckorna pga negativ varians (motrigg), så det var skönt med en bra spurt i slutet av månaden. Vi syns ju ganska ofta vid borden, du verkar spela många timmar. Skulle vara nice om man själv orkade spela lite längre. Hur har det gått i augusti 3lendil? grattis till ett bra resultat, och lycka till i framtiden. Lirar själv på svs på lägsta nivån. Hade tänkt skotta när ja har 30 inköp på 2.5/5 får se om vi möts vi borden nån dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Jag får önska dig lycka till Nacho! Det kan gå snabbare än man tror ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Det började väldigt bra; plussade väl ca 35k den första veckan i Augusti. Sedan kom verkligheten ifatt mig och det har gått trögt med bl. a en backdag på 15k. Men men, på slutet har det successivt gått bättre och hittills ligger jag 55k pluss för månaden, men det är som sagt ett par dagar kvar, så jag kan lika gärna sluta 40 upp som 70 upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Kör hårt 3lendlil! Hur många timmar/händer har du spelat i Augusti? Har precis sett Holm och Kallur missa medalj, grrr Fan så bra bägge var men dem hade inte marginalerna med sig. Wissman rockade dock fett! Jag hejar på sprattelgubben från Bahamas nu i höjdhoppet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Avslutade just ett segt och oinspirerat pass på 1.5 h. Det började dock bra och efter en kvart var jag +2000 kr. Sen torskade jag dock en storpott, med nästnötfärg mot nötfärg och så låg man och harvade runt nollstrecket ett tag. Jag slutade till slut +1200 kr. Jag var egentligen inte intresserad av att lira poker men vad gör man? Satt och slötittade på ett program på TV oxå. Jag har märkt att när jag kollar på TV samtidigt som jag lirar spelar jag tightare än vanligt, jag koncentrerar mig inte lika mycket. Det var inget A-game idag, men som tur var räckte B-liret till för att säkra ett litet plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Casper Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Jag var egentligen inte intresserad av att lira poker men vad gör man? Det här håller jag med om. Är ofta inte så motiverad att spela, men spelar ändå. Timlönen är ju så sjukt bra om man jämför med vanligt jobb eller liknande. Men det vore ju onekligen lättare om man verkligen var sugen. Har ofta TV:n på när jag spelar, drar ned mitt spel lite, men det får det vara värt. Orkar spela längre sessioner, och så blir det roligare. US Open grinden som gäller på kvällarna/nätterna nu, mkt bra. Kul att du hittat rushen nu på slutet så augusti blir en bra månad. Kämpa på! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Casper har inte sett dig spela på evigheter. Lirar du på en annan site? Eller har du bara mycket med plugget eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Casper Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Testat andra nätverk senaste tiden. Miljöbyte för att få lite nytändning. Sen blev det iofs inte så mycket nya miljöer för tillfället, spelar på boss just nu, men ändå. Tycker det är lite lättare att koppla bort pengarna och spela högre när man spelar med dollar också, så NL400 tex känns inte så högt. Inte helt vant mig vid 100bb stackar än dock, ibland tror jag att jag ska kunna bluffa bort folk för att sen inse att vi inte är djupa alls och det inte finns en chans i världen att dom lägger sitt överpar.. Krävs lite justeringar. Har kvar 50k på SvS så gör nog comeback nån gång. Men ska testa lite andra nätverk först och se vad det finns för för- och nackdelar gentemot SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Spelade ett riktigt motriggpass igårkväll. Jag lyckades begränsa förlusterna, fast jag var på fel sida i de flesta potterna. Ok dax att gnugga geniknölarna! Vad tror vi om nedanstående händer? Några förslag? Avdelningen svåra händer: Hand 1. Fi spelar 41/22. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button ($888.5) SB ($742.44) Hero ($2981.26) UTG ($2079.7) MP ($2522.65) Preflop: Hero is BB with 3, 3. UTG raises to $30, 2 folds, SB calls $25, Hero calls $20. Flop: ($90) 9, 3, 2(3 players) SB checks, Hero checks, UTG bets $70, SB folds, Hero raises to $230, UTG calls $160. Turn: ($550) 6(2 players) Hero bets $470, UTG calls $1819.70 (All-In), Hero? Hand 2. Fi spelar 26/14. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB ($1985.02) UTG ($2227.05) Hero ($1989.5) Button ($2480.05) SB ($509.35) Preflop: Hero is MP with 5, 5. 1 fold, Hero raises to $40, Button raises to $100, 2 folds, Hero calls $60. Flop: ($215) 2, 4, 3(2 players) Hero checks, Button bets $110, Hero calls $110. Turn: ($435) 5(2 players) Hero checks, Button bets $220, Hero calls $220. River: ($875) T(2 players) Hero checks, Button bets $420, Hero? Hand 3. Fi spelar 46/24. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB ($1173.4) UTG ($658.84) Hero ($1985) SB ($2457.65) Preflop: Hero is Button with J, Q. 1 fold, Hero raises to $40, SB calls $35, BB calls $30. Flop: ($120) K, T, 9(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets $70, SB raises to $250, BB folds, Hero calls $180. Turn: ($620) A(2 players) SB bets $390, Hero calls $390. River: ($1400) 5(2 players) SB bets $1350, Hero? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Hand 1: Syn, orka folda sets på turn mot såna nissar. Hand 2: Fold river, han har nog ett ess. Hand 3: Yuuuuck, 3 betta floppen alla dagar i veckan. River urk, 50/50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Jag skulle säga fold på samtliga. Första handen har fi 54 alt 99 garanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Kriminellt och skitdåligt att folda första handen. Ge dig nu albert Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Hand 1. Fi höjer UTG med en vid range av händer. Jag har spelat tillräckligt många händer med Fi för att veta att han är aggressiv och kan gå allin här med drag, ett högre pocketpar och till viss del helt tom. De händer jag framför allt är rädd för här är 45 och 99. I och med den read jag har av honom så måste jag syna här. Turn: ($550) 6(2 players) Hero bets $470, UTG calls $1819.70 (All-In), Hero calls $1349.70. River: ($0) 4(2 players, 1 all-in) Final Pot: $4189.40 Results in white below: Hero has 3d 3c (three of a kind, threes). UTG has 6h 6d (three of a kind, sixes). Outcome: UTG wins $4189.40. Hand 2. Fi´s troligaste hand här är en esshöghand med ett högt hjärter. Jag tiltsynade rivern, mot bättre vetande. En klar fold. River: ($875) T(2 players) Hero checks, Button bets $420, Hero calls $420. Final Pot: $1715 Results in white below: Hero has 5c 5h (three of a kind, fives). Button has Qh Ad (straight, five high). Outcome: Button wins $1715. Hand 3. Den här handen blev inte lättspelad. Jag övervägde att fyrbeta floppen och med tanke på hur extremt dragig brädan är så hade det nog varit att föredra. Min tanke här var att i och med att jag har position och Fi är rätt vild så räknade jag med att han leder ut turn oavsett och då kan jag gå allin. Risken med det spelet är förstås att det kommer ett äckligt turnkort, lite mindre än en gång av fem kommer det ett spader på turn. Jag valde det spelet för att försöka vinna hela hans stack. Hans flop-riverlinje känns onekligen stark, men jag hade sett en del udda spel av honom under sessionen, vilket gjorde att jag kände att det var en 50/50 att han hade färgen, så jag synade ned honom. Alternativet är väl att lägga turn, om man tror att han fick in färgen. River: ($1400) 5(2 players) SB bets $1350, Hero calls $1305 (All-In). Final Pot: $4010 Results in white below: SB has Kd Ac (two pair, aces and kings). Hero has Jh Qc (straight, ace high). Outcome: Hero wins $4010. SB wins $45. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Kör hårt 3lendlil!Hur många timmar/händer har du spelat i Augusti? Har precis sett Holm och Kallur missa medalj, grrr Fan så bra bägge var men dem hade inte marginalerna med sig. Wissman rockade dock fett! Jag hejar på sprattelgubben från Bahamas nu i höjdhoppet! Såg allting jag med , han hoppas ju som en FISK sprattla sig över allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 I Hand 3 så är det en solklar syn från min sida iaf och ingen 50/50 syn, killen CR 3bet med färgdraget ? skulle inte tro det , spader A och K ligger på bordet dessutom vilket minskar chansen för det.... hade satt han på pockettriss eller AK vilket han hade i just den här handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Hand 1.Fi höjer UTG med en vid range av händer. Jag har spelat tillräckligt många händer med Fi för att veta att han är aggressiv och kan gå allin här med drag, ett högre pocketpar och till viss del helt tom. De händer jag framför allt är rädd för här är 45 och 99. I och med den read jag har av honom så måste jag syna här. Turn: ($550) 6(2 players) Hero bets $470, UTG calls $1819.70 (All-In), Hero calls $1349.70. River: ($0) 4(2 players, 1 all-in) Final Pot: $4189.40 Results in white below: Hero has 3d 3c (three of a kind, threes). UTG has 6h 6d (three of a kind, sixes). Outcome: UTG wins $4189.40. Hand 2. Fi´s troligaste hand här är en esshöghand med ett högt hjärter. Jag tiltsynade rivern, mot bättre vetande. En klar fold. River: ($875) T(2 players) Hero checks, Button bets $420, Hero calls $420. Final Pot: $1715 Results in white below: Hero has 5c 5h (three of a kind, fives). Button has Qh Ad (straight, five high). Outcome: Button wins $1715. Hand 3. Den här handen blev inte lättspelad. Jag övervägde att fyrbeta floppen och med tanke på hur extremt dragig brädan är så hade det nog varit att föredra. Min tanke här var att i och med att jag har position och Fi är rätt vild så räknade jag med att han leder ut turn oavsett och då kan jag gå allin. Risken med det spelet är förstås att det kommer ett äckligt turnkort, lite mindre än en gång av fem kommer det ett spader på turn. Jag valde det spelet för att försöka vinna hela hans stack. Hans flop-riverlinje känns onekligen stark, men jag hade sett en del udda spel av honom under sessionen, vilket gjorde att jag kände att det var en 50/50 att han hade färgen, så jag synade ned honom. Alternativet är väl att lägga turn, om man tror att han fick in färgen. River: ($1400) 5(2 players) SB bets $1350, Hero calls $1305 (All-In). Final Pot: $4010 Results in white below: SB has Kd Ac (two pair, aces and kings). Hero has Jh Qc (straight, ace high). Outcome: Hero wins $4010. SB wins $45. Tycker att synen på första och tredje handen är korrekta. Den andra foldas utan en riktigt bra read. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Tack för synpunkterna guys! Har precis avslutat ett trögt nattpass. Smärre motrigg större delen av passet, men slutade upp ungefär en tusenlapp. Mest glädjande ikväll är att jag blivit av med en extremt jobbig huvudvärk, som jag haft de senaste två dagarna. Huvudvärken gjorde gårdagens kvällspass till ett helvete. Jag brukar aldrig ha huvudvärk, men jag har kanske slarvat lite med maten och druckit för lite, vad vet jag. Fast nu är huvudvärken borta iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Spelade just ett bra och inspirerat pokerpass på en halvtimme. Sovit som en stock inatt och ingen huvudvärk gör att poker kändes lätt idag. Nu över till lite friidrott och nåt att äta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Har precis avslutat ett riktigt skitpass. Ni vet ett sånt där pass då man inte träffar någonting. Av alla hundra pocketpar man spelar så leder ingen till triss, och när man efter tusen händer till slut träffar nåt bra så lägger sig bordets station. Han som normalt synar med i princip minsta lilla, typ tredjeparet eller en skön hålpipa. Låg back -2500 kr efter nån halvtimme, snyggade till siffrorna lite på slutet och stängde på -700 kr. Poker kan vara SÅ frustrerande ibland. Några händer: Hand 1. Fi är åsna och spelar på 55/18. Känns som min linje är ok, bara gilla läget. Visst man kan höja lite mer preflop men jag vill ha en syn så... Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button ($351.25) Hero ($2585.34) BB ($2643.9) UTG ($572.8) MP ($1667.7) Preflop: Hero is SB with A, A. UTG raises to $20, MP calls $20, 1 fold, Hero raises to $80, 1 fold, UTG folds, MP calls $60. Flop: ($190) J, J, 8(2 players) Hero bets $140, MP calls $140. Turn: ($470) 3(2 players) Hero checks, MP bets $150, Hero calls $150. River: ($770) 5(2 players) Hero checks, MP bets $250, Hero calls $250. Final Pot: $1270 Results in white below: Hero has Ad As (two pair, aces and jacks). MP has Ts Js (three of a kind, jacks). Outcome: MP wins $1270. Hand 2. Standard? Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Hero ($2149.65) BB ($403.91) Button ($3228.68) Preflop: Hero is SB with A, A. Button raises to $40, Hero raises to $140, BB calls $393.91 (All-In), Button folds, Hero calls $263.91. Flop: ($837.82) K, 5, T(2 players, 1 all-in) Turn: ($837.82) 5(2 players, 1 all-in) River: ($837.82) 8(2 players, 1 all-in) Final Pot: $837.82 Results in white below: Hero has Ah Ac (two pair, aces and fives). BB has Kd Ks (full house, kings full of fives). Outcome: BB wins $837.82. Hero wins $10. Hand 3. Fi är shortstack, känns som om spelet är ok i den här handen oxå, eller? Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button ($2837.95) SB ($614.96) BB ($2092.2) Hero ($2240.55) MP ($560.6) Preflop: Hero is UTG with K, A. Hero raises to $40, MP calls $40, 3 folds. Flop: ($95) K, 9, 6(2 players) Hero bets $70, MP calls $70. Turn: ($235) 8(2 players) Hero bets $180, MP calls $450.60 (All-In), Hero calls $270.60. River: ($0) 8(2 players, 1 all-in) Final Pot: $1136.20 Results in white below: Hero has Kh Ad (two pair, kings and eights). MP has 6h 6d (full house, sixes full of eights). Outcome: MP wins $1136.20. Hand 4. Klassiskt, fast jag får väl vara nöjd med delning med tanke på att Fi har klöveresset. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB ($365.01) UTG ($475) MP ($1042.75) Hero ($1965) SB ($1917.9) Preflop: Hero is Button with A, A. UTG raises to $40, 1 fold, Hero raises to $140, 2 folds, UTG raises to $280, Hero raises to $920, UTG calls $195 (All-In). Flop: ($960) 3, 8, 4(2 players, 1 all-in) Turn: ($960) Q(2 players, 1 all-in) River: ($960) 5(2 players, 1 all-in) Final Pot: $960 Results in white below: UTG has As Ac (one pair, aces). Hero has Ad Ah (one pair, aces). Outcome: Hero wins $930. UTG wins $480. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Var ute och åt med flickvännen, en 250 gr oxfile, precis vad man behöver när man slarvat med kosten under dagen! Hann spela ett blixtsnabbt pass på en halvtimme efter den sena middagen, det slutade +1300 kr. Läggdax nu, ska lira golftävling imorrn och på Söndag morgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2007 Spelade två entimmarspass ikväll, det första passet på 5/10 det andra på 7.5/15. Slutade +3600 kr efter att ha startat ett inköp ned som vanligt, standard. Spelar golftävling imorrn igen slår ut klockan 08.00, urk. Mer död än levande så tidigt på morgonkvisten. GG. Gonatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts