Gå till innehåll

NickLeeson's dagbok - The End.


NickLeeson

Recommended Posts

Upp klockan fem på morgonen för att lira golftävling, snudd på omänskligt. Fast man har ingen annan än sig själv att skylla på.

Trots en eagle, en birdie och sex par under rundan, hamnar jag 8 (!!!) slag från mitt hcp. Aaarrgh hur f-n är det möjligt? :evil:

Antar att jag inte är någon regn/ovädersspelare. Tappade helt när det ösregnade och storblåste de sista hålen, noll grepp i handsken. Well, well bara en tävling kvar den här säsongen (tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 760
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat två ganska sega pass på sammanlagt knappt två timmar på förmiddagen. Det har resulterat i +1400 kr.

 

Inget speciellt intressant har hänt under passen. Största torskpotten var när jag förlorade QQ mot KK, mot en 80 BB-stack.

Det är sällan jag ser några händer som är värda att lägga upp i dagboken nuförtiden, 99% av händerna känns som standard. Det finns ett antal olika sätt att spela varje hand på, men det känns som man har ganska bra koll på det, så nästan allt känns som sagt var standard. Känner mig för oinspirerad för att spela poker för tillfället, får pausa lite och lyssna på det kraftiga åskovädret som härjar utanför.

Om man skulle lira lite nätschack, det var ju typ 100 år sen man gjorde det. Lite hjärnjympa skadar inte.

 

Laterz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

A Royal beauty! ;-)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($3023.1)

Button ($1441.5)

SB ($644.1)

BB ($550.3)

Hero ($2053.5)

 

Preflop: Hero is UTG with Qheart.gif, Aheart.gif.

Hero raises to $40, 3 folds, BB calls $30.

 

Flop: ($85) Theart.gif, 8club.gif, Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $70, BB raises to $140, Hero raises to $670, BB calls $370.30 (All-In).

 

Turn: ($1105.60) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1105.60) 7spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1105.60

 

Results in white below:

BB has 8s 8h (three of a kind, eights).

Hero has Qh Ah (straight flush, ace high).

Outcome: Hero wins $1265.30.

 

 

2 x fyrtal!

En annan lustig sak hände för en vecka sen, när jag på ett bord preflophöjde med pocketpar på handen och träffade fyrtal. Handen efter får jag, på samma bord, återigen ett pocketpar och preflophöjer och lyckas träffa fyrtal igen! De två fyrtalen nettade +1200 kr.

Vad är oddsen för att detta ska inträffa?

 

 

En intressant hand

BB är standard-TAG 19/13, UTG har jag bara spelat med ett par varv och har ingen klar bild av honom. Av det lilla jag sett av honom, så har han gett ett halvtomtigt intryck.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($2241.65)

UTG ($736.6)

MP ($475.35)

Hero ($3153.35)

SB ($1490.59)

 

Preflop: Hero is Button with Theart.gif, Tclub.gif.

UTG raises to $40, 1 fold, Hero calls $40, 1 fold, BB calls $30.

 

Flop: ($125) Jdiamond.gif, 2diamond.gif, Tdiamond.gif(3 players)

BB bets $80, UTG calls $80, Hero ?

 

Hur ska vi spela handen?

Om vi synar floppen, vad är planen om turn blankar och Fi fortsätter beta?

Om vi höjer floppen, vad är planen ifall en Fi återhöjer/pushar?

Om vi höjer floppen, vad är planen för turn ifall en/bägge Fi synar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A Royal beauty! ;-)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($3023.1)

Button ($1441.5)

SB ($644.1)

BB ($550.3)

Hero ($2053.5)

 

Preflop: Hero is UTG with Qheart.gif, Aheart.gif.

Hero raises to $40, 3 folds, BB calls $30.

 

Flop: ($85) Theart.gif, 8club.gif, Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $70, BB raises to $140, Hero raises to $670, BB calls $370.30 (All-In).

 

Turn: ($1105.60) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1105.60) 7spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1105.60

 

Results in white below:

BB has 8s 8h (three of a kind, eights).

Hero has Qh Ah (straight flush, ace high).

Outcome: Hero wins $1265.30.

 

 

2 x fyrtal!

En annan lustig sak hände för en vecka sen, när jag på ett bord preflophöjde med pocketpar på handen och träffade fyrtal. Handen efter får jag, på samma bord, återigen ett pocketpar och preflophöjer och lyckas träffa fyrtal igen! De två fyrtalen nettade +1200 kr.

Vad är oddsen för att detta ska inträffa?

 

 

En intressant hand

BB är standard-TAG 19/13, UTG har jag bara spelat med ett par varv och har ingen klar bild av honom. Av det lilla jag sett av honom, så har han gett ett halvtomtigt intryck.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($2241.65)

UTG ($736.6)

MP ($475.35)

Hero ($3153.35)

SB ($1490.59)

 

Preflop: Hero is Button with Theart.gif, Tclub.gif.

UTG raises to $40, 1 fold, Hero calls $40, 1 fold, BB calls $30.

 

Flop: ($125) Jdiamond.gif, 2diamond.gif, Tdiamond.gif(3 players)

BB bets $80, UTG calls $80, Hero ?

 

Hur ska vi spela handen?

Om vi synar floppen, vad är planen om turn blankar och Fi fortsätter beta?

Om vi höjer floppen, vad är planen ifall en Fi återhöjer/pushar?

Om vi höjer floppen, vad är planen för turn ifall en/bägge Fi synar?

 

Höj floppen. Om det blir återhöj/push, så folda. Får du syn är du väl committad att beta turn, dock inte om en till ruter kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A Royal beauty! ;-)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($3023.1)

Button ($1441.5)

SB ($644.1)

BB ($550.3)

Hero ($2053.5)

 

Preflop: Hero is UTG with Qheart.gif, Aheart.gif.

Hero raises to $40, 3 folds, BB calls $30.

 

Flop: ($85) Theart.gif, 8club.gif, Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $70, BB raises to $140, Hero raises to $670, BB calls $370.30 (All-In).

 

Turn: ($1105.60) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1105.60) 7spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1105.60

 

Results in white below:

BB has 8s 8h (three of a kind, eights).

Hero has Qh Ah (straight flush, ace high).

Outcome: Hero wins $1265.30.

 

 

2 x fyrtal!

En annan lustig sak hände för en vecka sen, när jag på ett bord preflophöjde med pocketpar på handen och träffade fyrtal. Handen efter får jag, på samma bord, återigen ett pocketpar och preflophöjer och lyckas träffa fyrtal igen! De två fyrtalen nettade +1200 kr.

Vad är oddsen för att detta ska inträffa?

 

 

En intressant hand

BB är standard-TAG 19/13, UTG har jag bara spelat med ett par varv och har ingen klar bild av honom. Av det lilla jag sett av honom, så har han gett ett halvtomtigt intryck.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($2241.65)

UTG ($736.6)

MP ($475.35)

Hero ($3153.35)

SB ($1490.59)

 

Preflop: Hero is Button with Theart.gif, Tclub.gif.

UTG raises to $40, 1 fold, Hero calls $40, 1 fold, BB calls $30.

 

Flop: ($125) Jdiamond.gif, 2diamond.gif, Tdiamond.gif(3 players)

BB bets $80, UTG calls $80, Hero ?

 

Hur ska vi spela handen?

Om vi synar floppen, vad är planen om turn blankar och Fi fortsätter beta?

Om vi höjer floppen, vad är planen ifall en Fi återhöjer/pushar?

Om vi höjer floppen, vad är planen för turn ifall en/bägge Fi synar?

 

Försök få in smeten bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en raketstart i September, så fick jag en downswing i mitten av månaden, men som vanligt så spurtar jag hyfsat på slutet.

Ingen golflir idag har inneburit att jag hunnit med två svängiga pass idag.

 

28sep.png

 

Bägge passen inleddes i vanlig ordning -2000 kr efter lite väl vilt spel och motrigg. Jag lugnade mig lite på slutet och fick bra betalt under sluten av passen.

Smått otroligt att jag slutade på plus i första passet trots en hel del coolers/beats. I andra passet lyckades jag med konststycket att förlora esshög färg mot färgstege.

 

 

Några händer:

 

Hand 1.

Bra medrigg!

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($3711.31)

UTG ($125)

Button ($739.45)

SB ($2240.26)

 

Preflop: Hero is BB with 6heart.gif, 6spade.gif.

2 folds, SB completes, Hero raises to $35, SB calls $30.

 

Flop: ($80) Qspade.gif, 2diamond.gif, 6diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB calls $60.

 

Turn: ($200) 7heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $160, SB calls $160.

 

River: ($520) Jspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $340, SB raises to $940, Hero calls $3111.31 (All-In), SB calls $1040.26 (All-In).

 

Final Pot: $4480.52

 

Results in white below:

SB has 2s 2c (three of a kind, twos).

Hero has 6h 6s (three of a kind, sixes).

Outcome: Hero wins $5951.57.

 

Hand 2.

Sexorna funkar bra här oxå. Jag kan inte klandra Fi´s spel, han har faktiskt 40% equity mot min hand med sin draghand.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG ($1851.82)

Hero ($2594.06)

Button ($1515)

SB ($2024.55)

BB ($1993.55)

 

Preflop: Hero is MP with 6spade.gif, 6club.gif.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, SB calls $35, BB calls $30.

 

Flop: ($120) 6diamond.gif, Tclub.gif, 5club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $80, SB calls $80, BB raises to $220, Hero raises to $590, SB folds, BB calls $1733.55 (All-In), Hero calls $1363.55.

 

Turn: ($0) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $4107.10

 

Results in white below:

BB has 7c 8c (one pair, sevens).

Hero has 6s 6c (three of a kind, sixes).

Outcome: Hero wins $4107.10.

 

Hand 3.

En aggrodonk höjer i SB, jag väljer att variera mitt spel här och bara syna i position mot SB. Jag ger visserligen UTG chansen att komma in relativt billigt, men det är en kalkylerad risk för att kunna vinna en stor pott.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($2008.7)

UTG ($877.71)

Button ($325.31)

SB ($846.15)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Aclub.gif.

UTG calls $10, 1 fold, SB raises to $50, Hero calls $40, UTG calls $40.

 

Flop: ($150) 2club.gif, 8diamond.gif, 7club.gif(3 players)

SB bets $100, Hero calls $100, UTG raises to $400, SB calls $300, Hero calls $1858.70 (All-In), UTG calls $427.71 (All-In), SB calls $396.15 (All-In).

 

Turn: ($2601.57) Tspade.gif(3 players, 3 all-in)

 

River: ($2601.57) 3heart.gif(3 players, 3 all-in)

 

Final Pot: $2601.57

 

Results in white below:

Hero has Ah Ac (one pair, aces).

UTG has 9s 9h (one pair, nines).

SB has Qh Qd (one pair, queens).

Outcome: Hero wins $3732.56.

 

Hand 4.

Fi är aggro.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($2551.65)

Hero ($2182)

SB ($2401.55)

BB ($884.5)

UTG ($633.5)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, Jclub.gif.

1 fold, MP raises to $40, Hero raises to $140, SB calls $135, 1 fold, MP calls $100.

 

Flop: ($430) 8diamond.gif, 4heart.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, MP checks, Hero checks.

 

Turn: ($430) 7club.gif(3 players)

SB checks, MP bets $340, Hero calls $340, SB folds.

 

River: ($1110) Kdiamond.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

Final Pot: $1110

 

Results in white below:

MP has 8h Th (one pair, eights).

Hero has As Jc (one pair, aces).

Outcome: Hero wins $1110.

 

Hand 5.

Vad tror vi om den här?

Fi spelar 25/14/2, och har alltså limpat UTG.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG ($2098.95)

MP ($664.4)

Button ($1969.25)

SB ($1668.72)

Hero ($2229.65)

 

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Qdiamond.gif.

UTG calls $10, MP calls $10, 1 fold, SB completes, Hero raises to $65, UTG calls $60, MP folds, SB folds.

 

Flop: ($160) 8club.gif, 5diamond.gif, 9heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

Turn: ($160) Jclub.gif(2 players)

Hero bets $120, UTG raises to $360, Hero calls $240.

 

River: ($880) 5heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $420, Hero ?

 

 

Kommentera gärna händerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger lite efter årsmålet, fast det är inte värre än att jag kan greja målet om jag spurtar bra de sista tre månaderna. Jag har ju plussat femsiffriga belopp varje månad, så jag har ju inte backat någon månad (än). Mitt problem har väl varit att jag spelar för lite, 2-2.5 h per dag som det blivit räcker inte riktigt till. Jag skulle egentligen upp till 3-4 h per dag, fast så kul är det ju inte att grinda poker.

 

Sen är det så att jag ursprungligen räknat med att jag skulle gå upp ett par nivåer innan årets slut, men jag har prioriterat att plocka ut pengar från rullen istället. Det kommer att bli ändring på det nästa år, då blir det fokus på att gå upp i nivå istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Hand 1 - Bra medrigg. Det ända som skiljer mitt spel här är att, generelt sett så spelar jag väldigt aggro, så även vid monster bombar jag på. D.v.s jag har större betsizes än vad du kör med här. Flopp är väll okey, men med tanke på färgdraget så bombar jag definitivt hårdare på turn.

 

Hand 2 - Standard spel enligt mig. Jag undrar bara vad du menar med att han har 40% equity? Om jag inte är helt ute o cyklar så sätter han ju draget här ca 2 av 3 gånger. Sen i fi's ögon så måste han väll räkna med en viss fe också, nu kan jag ha helt fel. Men borde han inte ha bättre än 40% då?

 

Hand 3 - Jag gillar inte att släppa in utg för billigt här så jag skulle slå pre. Men visst, eftersom du räknar med risken så är det väll okey.

 

Hand 4 - Det här gillar jag nog inte. Eftersom du skriver att fi är aggro så antar jag att det inte är något standardspel du gör här?! Eller? Annars håller du ju ner potten ganska snyggt postflop. Men jag själv har börjat med att verkligen hålla mig undan händer där jag kan komma i jobbiga situationer. AJ ser jag verkligen som en knepig hand så den skulle jag absolut inte slå om med pre. Om inte fi är en superdonk dårå.

 

Hand 5 - Du måste ju syna här, men nån anledning att pusha finns det väll inte?! Själv så hade jag betat på flop. Du väljer ju här att hålla nere potten lite här, vilket jag för övrigt tycker att du gör lite för ofta. Du får ju ingen info om vad fi kan tänkas ha när du chekar flop.

 

 

 

Jag lirar själv på svs men bara 1-2 och 2.5-5. Min plan är dock att gå upp helt till 2.5-5 under hösten. Så mina tankar är ju inte direkt nåra expertanalyser :mrgreen: Men hoppas iaf det bidrar till nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alla dina händer ser bra ut.

Hand 5 är ju dock lite mysko. Han limpar utg och kallsynar.

Hur har han spelat händer innan? Skulle förvåna mig mycket om han flippar upp AJ här, men hans veka bet på river verkar ju vara mer en blockbet än en värdebet. Jag väljer nog ändå synen här och hoppas att han har j-x/bluff och inte ett slowat set alt. q-10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag tacka för kommentarerna.

Sedan över till mina tankar om händerna...

 

Hand 1.

Standardhand. Med tanke på att vi bägge har varsitt set så kommer degen åka in hur man än spelar.

Ztoobez, du menar att du överbetar varje gata här eller?

Det känns som en bra strategi för att skrämma bort Fi. Spelar man mot hyfsat kompetent motstånd så lägger Fi de flesta händer utan monster om man börjar överbeta kraftigt. Jag vill maximera värdet, inte skrämma bort Fi.

 

Hand 2.

Ztoobez, procenten är framräknade i Pokertracker, så de stämmer. Du glömmer nog att jag har fyrtal- samt kåkouts om bordet parar sig. Vilket betyder att han inte alltid vinner även om han får in färgen eller stegen.

 

Hand 3.

Standardspelet här är förstås att reraisa med essen, men det är bra att variera sig ibland så man inte blir för lättläst. Speciellt i denna hand mot en Fi som gärna betar på så länge han känner att han har initiativet.

 

Hand 4.

Fi spelar 34/26/2.7, d v s han preflophöjer drygt var fjärde hand. Min hand, AJ, är inte på något sätt något monster, men ligger troligen före hans range. Ofta vinner jag potten här innan floppen. Synar Fi, som i den här handen, får man spela handen försiktigt. Han kan ju ha AK/AQ/AA etc. Min flopcheck inducerar en bluff från Fi.

 

Hand 5.

Det känns om om man måste syna här, det är för vekt att lägga till hans bet. Jag slår för många av hans tänkbara händer för att lägga här.

Så här slutade handen:

 

UTG bets $420, Hero calls $420.

 

Final Pot: $1720

 

Results in white below:

Hero has Qc Qd (two pair, queens and fives).

UTG has Ad As (two pair, aces and fives).

Outcome: UTG wins $1720.

 

Limp-reraise med essen ser man lite då och då. Kan inte påminna mig om att jag sett limp-syn förut. Det känns som ett lite väl trixigt (FPS) spel. Den här gången funkade det hyfsat, men det är inget jag rekommenderar. Att syna en preflophöjning med essen är helt ok, som variation. Men i det fallet har man position, till skillnad från en limpsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...