Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har läst lite pokerböcker. I dessa är det mycket snack om pottodds, odds att sätta handen, vilka beslut som lönar sig i längden och vilka som inte gör det.

Hur kommer det sig då att Holdem Genius klarar sig så dåligt vid low-limit FLT play money-borden på Party Poker? Borde inte den vara utmärkt på att räkna pottodds, fold depth m.m. Eller är det så att "No Fold 'em Hold 'em" passar Holdem Genius sällsynt dåligt. (Den är väl bättre på FLT än NLT eftersom det är ett datorprogram.) Eller är det några inställningar som bör ändras?

Många gånger ber den mig att fortsätta dra med marginella hålkort för att sedan på rivern ge mig rådet att folda.

• 1 month later...
Postad
Jag har läst lite pokerböcker. I dessa är det mycket snack om pottodds, odds att sätta handen, vilka beslut som lönar sig i längden och vilka som inte gör det.

Hur kommer det sig då att Holdem Genius klarar sig så dåligt vid low-limit FLT play money-borden på Party Poker? Borde inte den vara utmärkt på att räkna pottodds, fold depth m.m. Eller är det så att "No Fold 'em Hold 'em" passar Holdem Genius sällsynt dåligt. (Den är väl bättre på FLT än NLT eftersom det är ett datorprogram.) Eller är det några inställningar som bör ändras?

Många gånger ber den mig att fortsätta dra med marginella hålkort för att sedan på rivern ge mig rådet att folda.

jag har också hört bra om hold'em genius. Men de kanske fungerar bättre på högre nivåer, du får helt enkelt grinda upp dig till high stakes play money nivån ;)

Postad

Kan det vara så att spelet på playmoneyborden är så annorlunda (läs uselt) att programmet helt enkelt inte fungerar? I mina tidigaste stunder av nätpoker lirade FLT på party och spelet då gick ut på att cappa alla gator. Så är det ju inte när man spelar "på riktigt".

• 5 weeks later...
Postad

Enkel väntevärdesriktig beräkningspoker bör fungera utmärkt på "No Fold 'em Hold 'em". Det som händer när inga motståndare foldar sina händer oavsett hur dåliga odds de har är att man vinner färre händer men i gengäld vinner man större när man väl vinner. Den senare effekten är förväntat större. Att folk inte spelar så på högre nivåer är just för att man på detta sett sprider mer pengar omkring sig än man suger åt sig. Att plocka upp dessa kringkastade pengar är om något vad en beräkningsmaskin bör klara av.

Råden du har fått låter vettiga. Att betala för att se ett kort som har potentialen att ge en mycket slagkraftig hand i vad jag antar är rätt stora potter och sen lägga sig när man inte får träff är väl inget konstigt?

Du kanske helt enkelt har haft otur?

Postad

Jag funderar på hur många händer som är spelade. När det bara några tusen går det inte att säga mycket, men om programmet efter 10k+ händer inte börjar visa +EV bör man nog folda det.

Även om playmoney inte har något med real money poker att göra borde ett välskrivet program lätt visa vinst. Men en bra spelare borde kunna visa ännu mer vinst :P

Postad
Kan det vara så att spelet på playmoneyborden är så annorlunda (läs uselt) att programmet helt enkelt inte fungerar? I mina tidigaste stunder av nätpoker lirade FLT på party och spelet då gick ut på att cappa alla gator. Så är det ju inte när man spelar "på riktigt".

Är böjd att hålla med om detta fenomen. De flesta som spelar Play Money FLT är bara där för att leka verkar det som. Åtminstone var det så när jag började spela på nätet för 2-3 år sen. När man försökte träna så va det bara att ge upp för det spelet är inte alls likt det som försikommer på bord med riktiga pengar och det är troligen därför du upplever det som att programmet inte fungerar.