Pokemonn Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25. Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt. Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? Testade en till nyss. Alla spelar skitdåligt. Jag kommer på 2:a plats lätt, kör tight och för att komma ITM, dessutom blir jag bad-beatad ett par gånger på vägen dit. Sedan när jag ska kika på mina fina stora vinster på kontot så har jag inte fått några pengar! WTF! Kollar gamehistory och ser... att det var $0.25 SnG jag har spelat! Tacka fan för att ingen visste hur man ska spela! Aaahahhaaaa! Lurigt värre, i lobbyn står de inte som $0.25 utan som $.25 och jag missade den där punkten... fasen så låga SnG borde inte få finnas, kan man ju lika gärna lira playmoney! Det var väl det alla andra gjorde utom jag! Lurad! Citera
dlinder Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Haha det var rätt kul faktiskt =) Annars drömmer man ju om att dra hem en SnG för att sedan upptäcka att det visst var $1000 man var inne på. Citera
Cyntax Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Hehe lite kul faktiskt. Men vad var avgiften? $0.10? Hur mycket plussade du då? Citera
Pokemonn Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Det var $.25 + $.02 SnG, fullring. Tog strax över 50 minuter att vinna $.75 för andraplatsen. Alltså typ $0.5 i ren vinst för en andraplacering! Citera
León Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Har någon gång av misstag reggat mig på en $530 SnG istället för $55 SnG. Var 9/10 registred, så skyndade mig i min iver att köpa in, så att jag slapp vänta på nästa SnG. Chocken sen när jag uppräcker att det är $530... Citera
hansolo Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Har någon gång av misstag reggat mig på en $530 SnG istället för $55 SnG. Var 9/10 registred, så skyndade mig i min iver att köpa in, så att jag slapp vänta på nästa SnG. Chocken sen när jag uppräcker att det är $530... vi undrar givetvis hur den här skottningen slutade? Citera
ulaf Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Jag har av misstag gått in på playmoney när jag skulle skotta 2/4 en gång. Folk var allin varje hand, trodde det var värsta guldgruvan, men såg sen att det var låtsaspengar! Citera
León Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Har någon gång av misstag reggat mig på en $530 SnG istället för $55 SnG. Var 9/10 registred, så skyndade mig i min iver att köpa in, så att jag slapp vänta på nästa SnG. Chocken sen när jag uppräcker att det är $530... vi undrar givetvis hur den här skottningen slutade? Torkade den... Hade $2.5k rulle, så torskade 20% rätt av. Har/hade sämst disciplin då så köpte in mig på en till SnG direkt efter för att vinna tillbaka. Kom t.o.m. 2a då och slutade nästan $500 plus på det äventyren. Var jävligt nära att vinna HU, blev 5-outade på flop värt $1k. Citera
MrKrome Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? undrar ju genast hur många öl du själv hade i kroppen Roligaste jag läst på länge dock, tack! Citera
Pokemonn Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 undrar ju genast hur många öl du själv hade i kroppen Tja, det var ett par... småberusad sådär, men inte full. Kvällen började lysande förresten (på riktigt), jag och frugan spelade ihop (hon spelade och jag hjälpte till/sällskap). Körde $10 SnG på Party och fick en hel drös med förstaplaceringar och en andra och en tredje. Hade väl $180 i vinst (efter avgifter och inköp), avslutade med en "skottning" på kul på $20 SnG, men den torskade vi mot en trissjäkel. Efter att hon hade gått och lagt sig så skulle jag testa en dyrare SnG på mitt egna konto, det var då jag halkade in på $.25 SnG. Roligaste jag läst på länge dock, tack! Alltid trevligt att kunna förgylla vardagen för någon. Avslutade förresten precis ett homegame, grym vinstkväll för egen del! Vi kör så att man köper in sig för 50:- och får $1000 i chips som vi sedan kör cashgame med. Jag började askasst med kalla kort, men sedan lossnade allt och det rasslade in vinster (svårt när man får AA två gånger på hand, prickar triss och kåkar när det passar in! ). Jag var väl en 7 inköp + som bäst, men backade på slutet och avslutade nyss kvällen med resultatet 4 inköp i vinst. Pengarna är en fjuttsak i det hela, det är äran och nöjet det gäller om i homegames. Alltid fint när man vinner stort. God Natt pokerplayers. Wherever you are. Citera
ulaf Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Med risk för att låta jädrigt dryg: (det är jag inte) Jag längtar tillbaka till då man kunde lira poker med polarna i timtal om en tjugolapp och en loranga. Citera
León Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Med risk för att låta jädrigt dryg: (det är jag inte) Jag längtar tillbaka till då man kunde lira poker med polarna i timtal om en tjugolapp och en loranga. Vad är det som hindrar dig nu? Citera
Wiznakh Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Med risk för att låta jädrigt dryg: (det är jag inte) Jag längtar tillbaka till då man kunde lira poker med polarna i timtal om en tjugolapp och en loranga. Vad är det som hindrar dig nu? Det är ospännande och tråkigt. Jag känner samma sak väldigt ofta, det var så mycket roligare förr i tiden. Citera
Njursparven Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag lurade mina vänner en gång att jag skottade 50/100, men i själva verket var det playmoney men det visste bara jag om. Polarnas miner var ovärderliga när dom trodde att jag hade torskat $10k på 5min. Såhär såg dom ut ungefär Citera
NeoSlayer Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Med risk för att låta jädrigt dryg: (det är jag inte) Jag längtar tillbaka till då man kunde lira poker med polarna i timtal om en tjugolapp och en loranga. Ja fy fan vad sant.. 20kr sng körde vi med i början.. fast marker hade vi inga så vi använde 0.50kr, 1kr, 5kr som marker. hehe. Citera
jessve Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Finns ju inget härligare då prestigen att vinna är nummer ett och pengarna är av ringa intresse ... homegames med en 100 som instats med polarna kommer det alltid finnas plats för! Det var ju så allt började för flera år sedan och nostalgi är grymt kul! Citera
Lianinho Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tja, "värsta" var väl när det spelades $5+50 för ett bra tag sen, reggade mig och började spela. Märkte verkligen ingenting, spelet var rätt tight men inget överdrivet. Hamnde HU och lyckades vina, döm av förvåningen när det flashades "Congratulations, you finished in 1st place and won 175$" Fick direkt magknip när jag insett att jag spelat med ungefär 1/5 av dåvarande rullen.. Men slutade gott Citera
Joey Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt. Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? Testade en till nyss. Alla spelar skitdåligt. Jag kommer på 2:a plats lätt, kör tight och för att komma ITM, dessutom blir jag bad-beatad ett par gånger på vägen dit. Sedan när jag ska kika på mina fina stora vinster på kontot så har jag inte fått några pengar! WTF! Kollar gamehistory och ser... att det var $0.25 SnG jag har spelat! Tacka fan för att ingen visste hur man ska spela! Aaahahhaaaa! Lurigt värre, i lobbyn står de inte som $0.25 utan som $.25 och jag missade den där punkten... fasen så låga SnG borde inte få finnas, kan man ju lika gärna lira playmoney! Det var väl det alla andra gjorde utom jag! Lurad! Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25. Satt o bläddrade runt på klienten o förundrades över vilka låga sng dom hade. En stund senare skulle jag regga mig på några bord o missade att jag fortfarande hade dom låga borden uppe. Kändes som lagom bortkastad tid sen, tror att jag lyckades komma tvåa eller nåt. Citera
Pokemonn Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25. Japp. Det är helt sjukt att det finns $.04 SnG och $.1 SnG och $.25 SnG att välja mellan. Snacka om meningslösa skillnader. Den som inte har råd att spela en $.1 SnG har inte råd med elektricitet att driva datorerna med. Det är helt OK med EN toklåg nivå, det blir playmoney fast lite seriösare eftersom det "är" riktiga pengar med. Men att ha så många låga nivåer är bara fjantigt. Citera
carl_nica Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt. Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? Som om de inte är dåliga på $25? Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25. Japp. Det är helt sjukt att det finns $.04 SnG och $.1 SnG och $.25 SnG att välja mellan. Snacka om meningslösa skillnader. Den som inte har råd att spela en $.1 SnG har inte råd med elektricitet att driva datorerna med. Det är helt OK med EN toklåg nivå, det blir playmoney fast lite seriösare eftersom det "är" riktiga pengar med. Men att ha så många låga nivåer är bara fjantigt. Förstår hur du menar me jag klagar inte. Byggde början av min rulle där. Känslan av att "skotta" på 25c turneringen och komma trea. Sedan köpa in sig på ett 0.02$ bord och spela för hela rullen. det var action det hehe. Citera
badtorsker Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt. Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? Som om de inte är dåliga på $25? Kanske inte liiika dåliga? Citera
Pokemonn Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt. Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla? Som om de inte är dåliga på $25? Jämför gärna en $25 SnG och en $.25 SnG och kom sedan med lustiga kommentarer. Citera
Recommended Posts