eroz Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Bordsstämning Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med då jag precis börjat lira NL "på riktigt", de bord jag valde att spela på hade när jag satte mig ner ingen eller max en spelare över inköp och oftast var det jag som fick vara kapten de händer jag spelade aggressivt. De spelare som är inblandande i potten hade jag inga notes på, antingen för att jag inte hunnit se något som skulle kunna ge mig en edge eller så hade dom helt enkelt inte gjort något "speciellt". Viktigt ska dock tilläggas att ingen av spelarna har utmärkt sig för att vara bra (men för det antar jag inte att dom är kassa). Spelet Party Poker NL $25 (9 handed) UTG+2 ($36.25) MP1 ($7.4) MP2 ($39.13) MP3 ($27.95) CO ($41.27) eroz ($23.75) SB ($35.9) BB ($7.4) UTG ($17.3) UTG+1 ($23) eroz was dealt J:spade: J:heart: 0 otb OpeningBetRound UTG calls [$0.5]. UTG+1 folds. UTG+2 folds. MP1 folds. MP2 calls [$0.5]. MP3 folds. CO calls [$0.5]. eroz raises [$3]. SB folds. BB folds. UTG calls [$2.5]. MP2 folds. CO calls [$2.5]. Flop Dealing Flop: [T:diamond:, 2:club:, 9:spade: ] (Pot = $10.25) BB checks. MP3 checks. eroz bets [$10]. BB folds. MP3 folds. Här anser jag att det är alldeles för många överkort fi kan sitta på som kan skada mig och får jag potten osynad direkt är det inte heller helt fel så jag bettar ~pot. Jag hade lite diskussioner men en vän angående flopbetten och jag skulle vilja höra vad ni tycker. Citera
hazeelnut Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 *EDIT* Jag missläste HH:n, tar bort mitt ganska meningslösa inlägg Citera
SkyRocker Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 Jag är inte heller någon mästare på NL men jag har ett par funderingar angående den här handen. Det första jag undrar är vad du tänkte när du bettade pot här? Vill du ta hem potten direkt? okej då var nog betten bra men jag hoppas du inser att ingen som har sämre kort än dig kommer att syna. Visst kan det vara bra att betta pot på floppen ibland. Men här bettar du nästan hälften av buy-in vilket är väldigt mycket. Ett annat problem är att du gör dina fortsatta val väldigt svåra. Vad gör du om någon går all-in? Personligen skulle jag betta ca 2/3 av pot, då gör dom fortfarande fel i att syna med overcards och du har även möjlighet att lägga dig om dom sitter med QQ+ Citera
Kollikock Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 Det är en konstig HH tycker jag. För det första så har UTG två olika stackstorlekar att välja på, sen så är det UTG och CO som synar preflop, medan det är BB och MP3 som spelar med honom på floppen. Hur som helst. Visst kan det vara bra att betta pot på floppen ibland. Men här bettar du nästan hälften av buy-in vilket är väldigt mycket. Ett annat problem är att du gör dina fortsatta val väldigt svåra. Vad gör du om någon går all-in? Gör han verkligen det? Eroz bet på 10 ökar potten till 20 och om han får omslag av UTG eller CO så betyder det att Eroz ställs all-in. En pott på åtminstone 40 (eventuellt 60) och ett bet på drygt 10. Iofs så betyder väl ett omslag oftast antingen ett set eller ett överpar och då är AA, KK eller QQ troligare än JJ. Men genom att göra ett så stort bet så bestämmer han sig för att det får kosta vad det kostar. Han ska vara med till showdown. Svårare är väl isf om han bara får syn och turn visar ett A, K eller en Q och han ställs all-in då? Det skulle jag ha svårare för att syna iaf. Egentligen har jag ingen aning, men jag har insett att jag lär mig mer genom att bidra själv och sen bli hackad på av någon som vet bättre istället för att bara läsa och läsa och aldrig skriva. Nu tvingas jag tänka Jag hade kanske gjort som du, mest för att försöka vinna potten där och då. Anatgligen hade jag dock checkat och gjort ett likadant bet ifall turn var blank. Jag upplever det nämligen som att det ofta synas på floppen med ganska många olika händer som inte på långa vägar borde syna (enligt mig). I det här fallet tror jag att någon med AK mycket väl hade kunnat syna på floppen med två överkort (även om de gör fel) och sen dra ut dig. Men motsvarande bet på turn med bara rags löper inte alls lika stor risk att bli synat. Citera
eroz Postad 29 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2005 *EDIT* Jag missläste HH:n, tar bort mitt ganska meningslösa inlägg Du får gärna säga vad du tycker när du nu förstått vad som egentligen hände. Citera
eroz Postad 29 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2005 Ber om ursäkt för hh:n. Satt och fipplade med den igårkväll och jag var tvungen att lägga mig för vi hade match idag (vi vann för övrigt! ) och som det är nu så är det inte alls speciellt smidigt att försöka göra om bisonbisons hh's så dom blir bra. Höga pockets hade jag i princip uteslutit då det var jag som fick raisa i sen position. Hade jag fått omslag hade jag nog callat direkt, dock tror jag inte att jag skulle få omslag på den potten. Jag var fifty-fifty mellan att vilja ha potten där samt att möjliga överkort skulle calla till katastrofala odds. Jag skulle kanske som ni säger bettat lite mindre och försökt få med mig eventuellt TP, ett A eller liknande. Thanks for the input. Citera
Rollin Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 okej då var nog betten bra men jag hoppas du inser att ingen som har sämre kort än dig kommer att syna. Finns massor med händer som synar: JT KT QT AT A9 Stegedrag. Tycker $10 är ett lagom bett för att sätta press på dom händerna. Citera
SkyRocker Postad 30 Januari , 2005 Rapport Postad 30 Januari , 2005 okej då var nog betten bra men jag hoppas du inser att ingen som har sämre kort än dig kommer att syna. Finns massor med händer som synar: JT KT QT AT A9 Stegedrag. Tycker $10 är ett lagom bett för att sätta press på dom händerna. Duktiga spelare skulle aldrig ha synat preflop med dessa händer. Men det här var ju $25 så du kanske har rätt... Citera
WeeM Postad 30 Januari , 2005 Rapport Postad 30 Januari , 2005 okej då var nog betten bra men jag hoppas du inser att ingen som har sämre kort än dig kommer att syna. Finns massor med händer som synar: JT KT QT AT A9 Stegedrag. Tycker $10 är ett lagom bett för att sätta press på dom händerna. nu är du väl ändå lite väl optimistisk? det ska vara en riktig tomte för att syna halva sin stack med mittenpar/toppair med halvbra kicker. Det var förövrigt mig som eroz disskuterade handen med och jag menade att bettet är alldeles för stort för att få syn av sämre händer medans han ligger efter rejält mot de flesta händer som synar den storleken på bets (träffade set). Ett bet på ca 50-75% av pott vore bättre då han mycket troligare kan hitta värde i händer som han slår, och händer som har dåliga utdragningsmöjligheter typ A10, A9, K10, K9. problemet som många nya har är att de är lite osäkra på varför de bettar, vill de skapa värde eller plocka upp potten direkt? öven om pottbet många gånger är bra och rådet att betta pott ofta ges måste man titta på storleken på stacksen annars kan ett pottbet med halvbra händer sluta med ett förlorat inköp. eroz är lite av den typen Citera
eroz Postad 30 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2005 eroz är lite av den typen Schh!!! Nu får ju alla värsta readen på mig inför pf.live ffs! Citera
Recommended Posts