Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vet inte om min fråga kanske hamnar i fel tråd, men gör ett försök.

Använder SvS -> HHC -> PT -> GT+

När jag spelar 4 bord blir det redan efter 200-300 händers spelande segt varje gång autoimporten i PT körs, och det görs 1 ggr/minut. Datorn är inte purfärsk, men helt okej och har 1GB internminne.

Nån som känner igen problemet - och ligger det i så fall i HHC, PT eller GT+?

EDIT: Jag kör "Compact database" efter varjt session i PT.

Samma problem här, har aldrig hafft det med nån annan site. Verkar också som om det blir värre ju större databasen blir trots att jag har "move processed files to the following folder when I close this window" ikryssad.

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Testa att även kör "Compact Hand History Database".

Sen tror även jag att det är bättre att "Check for new hands" så ofta det går.

Kan vara det jag gör :roll: jag har inte PT här och har inte koll på exakt vad de olika sakerna heter. Var inte hemma i går kväll så jag kunde inte kolla då, men ikväll däremot ska jag titta på detta och hoppas kunna reda upp saker och ting... (kanske lite för optimistisk)

Postad
Kan vara det jag gör :roll: jag har inte PT här och har inte koll på exakt vad de olika sakerna heter. Var inte hemma i går kväll så jag kunde inte kolla då, men ikväll däremot ska jag titta på detta och hoppas kunna reda upp saker och ting... (kanske lite för optimistisk)

Jag vet bara att man kan antingen välja "Compact database", alt "Compact Handhistoty Database" samt ett alternativ för bådadera samtidigt.

Postad

Igår gjorde jag "Compact Handhistoty Database". Jag kollade också så att jag inte hade "Autorate players" ikryssad. Jag spelade sedan endast 2 bord och det gick bra, men efter endast ca 200 händer så märker man att det sackar lite när pt kör igång en inläsning.

Jag ska inte ta upp mer plats i denna tråd angående detta nu, utan kontakta PT istället om det fortsätter strula, alternativt lägga upp en ny tråd.

• 2 weeks later...
Postad

En nyfiken liten fråga. Har du fått några donationer ännu eller är pokerspelarna för snåla med sina miljoner? ;).

Har precis laddat hem det så det kanske trillar in en donation från mig om de funkar bra, haft mkt problem med svs och PT så.

Alltså stör mig som fan på gametime+, jag använder inte my first poker tracker database och det är den enda som kommer upp. Min database heter Svenska SPel.

Postad

Ja, angående donationer.. Det har inkommit ca 900 kr i donationer hittils.

Då ett antal tusen personer laddat ner programmet kunde man kanske förvänta sig något mer :)

Jag hade ju tänkt att använda överskottet av dessa pengar till att skaffa en riktig hemsida till programmet, men det krävs ju lite till då.

Jag har personligen lagt ut ca 1000kr på ett program, samt säkert 50-100k i obetald arbetstid (eller outnyttjad pokertid).

Jag misstänker att jag kunnat fått en del kunder om jag valt att ta tex 200kr för programmet istället.. Men men.

Målet har aldrig varit att tjäna penar på det hela. (dock vore det ju skoj att inte gå back :) ) Från början skrev jag programmet för att använda PT själv med Svenska spel. Nu har jag inte lirat något där på ca ett år men har fortsatt uppdatera programmet som en hobby.

Postad
Alltså stör mig som fan på gametime+, jag använder inte my first poker tracker database och det är den enda som kommer upp. Min database heter Svenska SPel.

Har du valt Svenska Spel som din default-databas i PT?

Postad

Hej!

Tack så mycket för detta program.

En fråga dock, är det bara för mig som HHconverter konstant använder ca 300mb ramminne?

Detta gör att min dator går segt och ibland laggar ihop totalt eftersom jag bara har 512mb ram.

Om det inte är så för er andra som använder det, har ni några tips på vad jag kan göra ?

Postad

Ja det stämmer väl att programmet använder en hel del minne. Antagligen har du många/stora xmlfiler som läses in i minnet. Har inte kollat hur mkt minne det tar under normalt spel med autoconvert.. Då jag konverterat massor av filer har det kunnat gå åt en halv gig ibland. Tanken är ju att .NET skall återlämna minne som inte används men det funkar nog inte så bra, eller så har jag missat något i programmeringen. Kan kolla över detta nästa gång jag kodar.

Om du upplever att det inte funkar att spela får du väl helt enkelt låta bli att autokonvertera och köra manuellt istället. Tar det för mycket minne då så konvertera färre filer åt gången.

Men seriöst, sitter du med en dator med 512mb är det nog dags att uppgradera :)

Postad

Jag har en fråga angående händer som inte konverteras. Jag använder SvS>HH>PT>GT+.

Om jag startar en session och spelar en stund, och sedan stänger ner bordet för att direkt öppna det och ta plats igen (för att exempelvis byta plats på bordet) så kommer inte de följande händerna in i PT. Vad jag kan se finns det heller ingen fil i history-katalogen för SvS för dessa händer. Känner du till detta problem och går det göra något åt det?

Postad
Jag har en fråga angående händer som inte konverteras. Jag använder SvS>HH>PT>GT+.

Om jag startar en session och spelar en stund, och sedan stänger ner bordet för att direkt öppna det och ta plats igen (för att exempelvis byta plats på bordet) så kommer inte de följande händerna in i PT. Vad jag kan se finns det heller ingen fil i history-katalogen för SvS för dessa händer. Känner du till detta problem och går det göra något åt det?

Det är Svs som fuckar. Har hänt mej några gånger me. Ibland fixar det sej om jag lämnar bordet igen och sedan återkommer.

Postad

Okej, ja, jag testade det denna gång eftersom jag råkat ut för detta några gånger, men det hjälpte inte. Trist att missa en massa händer i PT, det sabbar ju statistiken lite... särkillt när man plussar ;-)

Postad

varför får jag fel datum och tid i den konverterade filen?

så här ser orginalet ut från SvS:

Hand 517650246 vid bord Erik 4

Texas Hold'em No Limit 5.00/10.00

Hand startade: Tuesday, November 27, 2007 12:35:13 AM

och HH filen:

#Game No : 517650246

***** Hand History for Game 517650246 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, November 26, 23:35:13 ET 2007

har jag missat något?

Postad

Ja, det lär ju vara vintertid..

I deras xmlfiler står datumet som antal sekunder efter 1970,01,01 00:0:0. Jag vet inte riktigt om det finns ett enkelt sätt att automatiskt ta hänsyn till sommar/vintertid. Borde ju gå att göra kanske.. Men det känns inte så väldigt bråttom att fixa.

Nån kan ju kolla om det varit så sedan USA bytte den 4/11. Om inte är det Boss som strulat till det :)

edit:

Jag har inte visual studio installerat just nu, men nån kan ju gärna rätta min kod om ni har lite att göra:

System::DateTime^ d = gcnew DateTime(1970,01,01,0,0,0);
d = d->AddSeconds(Convert::ToDouble(root->Attributes->GetNamedItem("DATE")->Value));

Möjligen kan det kanske skilja beroende på vilka regional-settings man har på datorn med, har ju varit mycket som strulat med det..

Postad

Det är Svs som fuckar. Har hänt mej några gånger me. Ibland fixar det sej om jag lämnar bordet igen och sedan återkommer.

Fick följande svar från SvS-support, då jag ville ha ut historiken:

--------------------

Hej!

Vi är medvetna om detta problem när man loggar in på samma bord igen.

Ansvariga jobbar på att förbättra handhistoriken.

Kan tyvärr inte lämna ut handhistoriken då vi inte får lämna ut andras händer.

Med vänlig hälsning

Kundservice

Svenska Spel

--------------------

Inget att göra alltså...

Postad
Ja, angående donationer.. Det har inkommit ca 900 kr i donationer hittils.

Nu fick man ju dåligt samvete... så jag tänkte gå in och donera några hundralappar. Men har du inget bank- eller postgiro man kan sätta in på istället? Om man vill betala med MasterCard tvingas man uppge telefonnr och epostadress, vilket jag kanske inte är så pigg på... :roll:

Postad

Har tyvärr inget giro. Litar man inte på PayPal går det ju bra att kontakta mig på mail eller PM för att ordna en site-site transfer eller via neteller. Jag har konton lite överallt men vill inte skriva ut dem på någon sida.

edit: Vanlig banköverföring går bra med.

Har ju svårt att tro att paypal är ensamma om att kräva dessa uppgifter vid betalning online.. Det skall ju poängteras att jag eller någon annan inte har möjligheter att ta del av kortnummer eller andra uppgifter. Om det är just telefon och email som är haken lär det gå bra att fejka dessa med :)

Paypal har ju funnits i massor av år nu, och lär vara att betrakta som säkert.. Det går att läsa på deras hemsida om man är osäker om hur det går till. Det skall inte vara nån skillnad mot att beställa nya datordelen från nån butik..