Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

180 pers Sit N go på stars, första pris på 1020dollar, 18 pers hamnar itm, satsar på minst top 3.

Har nyss bytt på bordet men några från förra bordet har även flyttats hit.

Har sett Fi spela tidigare och har note på honom som TAG solid spelare.

Jag själv har nyss torskat en pot på runt 10k då jag floppa top triss och hamnade all in på turn mot open ended som klonkade. Dom från förra bordet respekterar mig och ser mig som stark(tror jag).

AVG e på 7-8k om jag kommer ihåg rätt och det va runt 30-40 pers kvar.

Fi har en väldigt bred HD då jag tror han raisade för blindarna.

PokerStars Game #6941583244: Tournament #35416046, $20+2$ Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/11/08 - 12:12:55 (ET)

Table '35416046 13' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: DanClounsen (6054 in chips)

Seat 2: nmw2002 (14805 in chips)

Seat 4: petenjoy (10650 in chips)

Seat 5: MSeaCreasy (14411 in chips)

Seat 6: bennieh (9408 in chips)

Seat 7: sekoskose (7821 in chips)

Seat 8: Nashorn (3730 in chips)

Seat 9: THE R'SOLE (7428 in chips)

DanClounsen: posts the ante 25

nmw2002: posts the ante 25

petenjoy: posts the ante 25

MSeaCreasy: posts the ante 25

bennieh: posts the ante 25

sekoskose: posts the ante 25

Nashorn: posts the ante 25

THE R'SOLE: posts the ante 25

MSeaCreasy: posts small blind 100

bennieh: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MSeaCreasy [9h Qh]

sekoskose: folds

Nashorn: folds

THE R'SOLE: folds

DanClounsen: folds

nmw2002: raises 400 to 600

petenjoy: folds

MSeaCreasy: calls 500

bennieh: calls 400

*** FLOP *** [Tc 5h Td]

MSeaCreasy: checks

bennieh: checks

nmw2002: bets 1000

MSeaCreasy: raises 1000 to 2000

bennieh: folds

nmw2002: raises 2200 to 4200

MSeaCreasy: raises 9586 to 13786 and is all-in

nmw2002:

vad tycker ni om spelet, vad e rätt vad a fel, vad bör förbättras?

Postad

Har spelat en del av dessa SnG på Stars och tror inte folk är så pass tricky att de trebettar tomma eller viker speciellt många händer som har dig slagen . Tänk på att fi kan se dig som tiltad som du kanske var när handen utspelade sig? Sen tycker jag du borde ändra rubriken den berättar hur handen troligtvis slutade ;)

Postad

nmw2002: folds

jag kände mig ganska säker på min sak eftersom jag tror han är väldigt kapabel o göra ett move där.

men det jag e väldigt osäker över är minicheckraisen, ibland känns det som man har ingen aning. Ibland stål, ibland luft ibland för att skydda en duglig hand.

men på den här nivån känns det som att det är för det mesta stål, och det va ju det jag försökte representera. Jag kunde lätt ha tian eftersom jag synade på sb.

Postad

Du säger att Fi är TAG och solid.

Han höjer kraftigt preflop. Du synar. Efter floppen checkraisar du, och han kontrahöjer. Vad säger det oss om fi:s hand?

En solid TAG rereraisar postflop efter att ha raisat pre. ==> Med stor sannolikhet har han något bra som han inte tänker folda.

Du skriver inte om Fi kom med dig från det förra bordet, så jag kan inte veta om Fi uppfattar dig som stark eller inte. Det är hur som helst lätt att tro att du är på tilt eftersom du nyss förlorat en stor pott genom utdragning, vilket ytterligare ökar chansen för att Fi ska vilja fullfölja handen.

Totalt vansinne att ställa in totaltom utan outs i det läget.

En bättre bluff hade varit att beta ut på floppen, om fi höjer kan du kontrahöja, och om han återhöjer då vet du att du är slagen. Dessutom är det så en stark spelare spelar en bra träff, inte med minicheckraise, så om Fi uppfattar dig som stark

förväntar han sig ett sådant spel från en bra träff.

Ditt spel nu luktar draghand eller bluff lång väg, och då foldar aldrig Fi om han har något, speciellt inte med de goda pottodds han får.

Sen huvudfrågan: Varför i H-E hålla på md fancy spel i detta läge om du siktar på topp 3? Du har gott om marker, har usel position och träffar inget på floppen. Varför riskera hela din stack i det läget när du kan vänta ut bra kort och/eller bra situationer (bättre position och/eller utan att fi visar styrka).

Oavsett om du vann eller inte tycker jag det var uppåt väggarna spelat.

Postad

Skogis:

Du säger att Fi är TAG och solid.

Han höjer kraftigt preflop. Du synar. Efter floppen checkraisar du, och han kontrahöjer. Vad säger det oss om fi:s hand?

Att fi inte har en T i sin hand.

En solid TAG rereraisar postflop efter att ha raisat pre. ==> Med stor sannolikhet har han något bra som han inte tänker folda.

Han kan ha vad som helst eftersom, han höjjer från cutt off, att han e TAG betyder inte att han aldrig kommer försöka stjäla blindsen.

Att han e TAG och solid betyder att han kan folda sina överpar.

tror inte han skulle cbeta med träffad T där.

Du skriver inte om Fi kom med dig från det förra bordet, så jag kan inte veta om Fi uppfattar dig som stark eller inte. Det är hur som helst lätt att tro att du är på tilt eftersom du nyss förlorat en stor pott genom utdragning, vilket ytterligare ökar chansen för att Fi ska vilja fullfölja handen.

Fi satt inte med mig i förra bordet, skulle aldrig ha gjort det movet om han hade sett det.

Totalt vansinne att ställa in totaltom utan outs i det läget.

En bättre bluff hade varit att beta ut på floppen, om fi höjer kan du kontrahöja, och om han återhöjer då vet du att du är slagen. Dessutom är det så en stark spelare spelar en bra träff, inte med minicheckraise, så om Fi uppfattar dig som stark

förväntar han sig ett sådant spel från en bra träff.

tycker checkraise visar mer styrka än en rakt ut bet som verkar som att jag försöker stjäla potten och att inte låta orginella raisern cbetta den torra floppen.

Ditt spel nu luktar draghand eller bluff lång väg, och då foldar aldrig Fi om han har något, speciellt inte med de goda pottodds han får.

Vilket drag skulle spela så? Och Fi foldar allt förutom tian eller kåken där, tror jag iaffal.

Sen huvudfrågan: Varför i H-E hålla på md fancy spel i detta läge om du siktar på topp 3? Du har gott om marker, har usel position och träffar inget på floppen. Varför riskera hela din stack i det läget när du kan vänta ut bra kort och/eller bra situationer (bättre position och/eller utan att fi visar styrka).

Avg stack på finalbordet e 30k, folk flyger ut ur turneringen när man kommer ITM, Jag vill komma till finalbordet med en stack överaverage då jag har råd att spela mer LAG. Och min stack är inte precis bra jämfört med blindarna som höjjdes till 150/300 typ 2 minuter efter handen.

Oavsett om du vann eller inte tycker jag det var uppåt väggarna spelat.

så jag tänkte iaffal.

Postad
så jag tänkte iaffal.

Ja, du verkar ha saken klar för dig, så det finns ingen anledning att posta handen i detta forum.

Själv tycker jag att det är SKRÄMMANDE usel poker. Finns ingen anledning riskera hela stacken med ingenting efter re-raise utan EXTREMT bra read, vilket du ju inte har.

Postad
så jag tänkte iaffal.

Ja, du verkar ha saken klar för dig, så det finns ingen anledning att posta handen i detta forum.

Själv tycker jag att det är SKRÄMMANDE usel poker. Finns ingen anledning riskera hela stacken med ingenting efter re-raise utan EXTREMT bra read, vilket du ju inte har.

agree, men snyggt att det lyckades ;)

Postad

OBS! Fuckad kronologi. Tidsresa ahead!

EDIT: Nu fattar jag också. Fancy Play Syndrome, förstås.

Klipp in din originalpost, den var rolig

OK.

Bara att förtydligande för dem som kanske inte förstår.

FPS, en akronym som kan stå för något av följande:

Frames per second: Bilder per sekund

First Person Shooter: En typ av datorspel där man ser utifrån sin karaktärs ögon.

Det blev ju rena Tillbaka till framtiden det här.

Postad

Klipp in din originalpost, den var rolig ;)

(Kunde tolkas som ett mycket subtilt men ack så vältajmat hån mot min person. Sånt älskar vi härborta!)