Bogust Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Tja! Här kommer en hand från NL100 på WorldPx. Bordet är lite lösare än vanligt, men spelaren ifråga har jag ingen read på. ***** Hand history (v1.2) ***** Hand ID 70333148 NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 08:00:00 08-11-2006 ET Table 'Put Up (6 Max)', 6 seats max, Real money Seat 0 is the button. Small Blind $0.50, Big Blind $1 Note: seat IDs range from 0 to 5 Seat 0 (playing) : Player 0 (203642), amount $105.60, amount bet $0, penalty (None) Seat 1 (playing) : Player 1 (204837), amount $17.70, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (playing) : Player 2 (200737), amount $100.90, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (playing) : Player 3 (204773), amount $127.40, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4 (192987), amount $72.20, amount bet $0, penalty (None) Seat 5 (playing) : Bogust (203592), amount $97.50, amount bet $0, penalty (None) Player 1: Small Blind ($0.50) Player 2: Big Blind ($1) ** Dealing Down Cards ** Dealt to Bogust: [Qh, Qs] --- Raisar QQ till 5bb. En limpare synar. Player 3: Call ($1) Player 4: Fold Bogust: Raise ($5) Player 0: Fold Player 1: Fold Player 2: Fold Player 3: Call ($4) ** Dealing Flop ** Community cards: [Qc, 6s, 8h] --- Guldfloppen! Dock jäkligt torr bräda, väljer att slowplaya mitt set här. Förövrigt är slowplayande något jag gör ytterst sällan. Men här hoppas jag att han ska få in något. Player 3: Check ($0) Bogust: Check ($0) ** Dealing Turn ** Community cards: [2d] ---Turnen är också lika torr och han väljer att beta ut 10$. Synar bara, borde jag raisat honom här? Player 3: Bet ($10) Bogust: Call ($10) ** Dealing River ** Community cards: [Ah] --- Ett A på rivern, kan det ha hjälpt honom? Han verkar ju ha något han gillar med tanke på det hyffsat stora betet. Kan ju också vara så att han bara använder A:et som skrämselkort. Player 3: Bet ($30) Nu till frågan: Vad tror ni han sitter på och hur mycket bör vi raisa hans bet? Citera
psatiw Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 WTF, efter syn har du ju halva stacken inne, så det är ju bara stoppa in resten såklart? Citera
León Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Miniraisar du har du 22.5$ kvar... Inget att fundera på, all-in! Citera
PaleRider Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Det står mellan fiskminiraise eller all-in - miniraisen tycker jag signalerar mer styrka - all-in finns det iaf en möjlighet att han sätter dig på AK och då är det bara att hoppas att han har ett tvåpar eller sämre triss så han synar. Har bordet vara lösare än vanligt skulle jag satsa på all-in. Citera
rickie Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Vem bryr sig vad han sitter på, tryck in keramiken? Citera
Bogust Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Okay, all-in alltså...Va hade ni satt han på för hand ungefär då? Och är det okay att slowplaya på den här brädan? Kändes nästan som bästa alternativet. Citera
GG Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Men ställ in. Beta flop osv. Hei. Citera
LiftWaffe Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Jag tror och hoppas att han hade någon form av A som han träffade och betalade av din all-in med. AK/AQ(borde kanske gett väsen av sig på floppen)/A8 m.m... Jag skulle ha slowat på den floppen, vilken hand skulle han syna höjningen preflop med som skulle kunna vara farlig? 79? hålpipan 9T? Hade han lägre triss så grattis, hade han AA spelade han helt sjukt och borde ge tillbaka pengarna. In med keramiken ända in i kaklet bara, synar han miniraise synar han 22.5 till också skulle jag tro. Citera
Beef__Cake Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Beta floppen. Om du CB alla andra händer så som AK med träff eller vid miss så måste du beta här också, blir för uppenbart mot en bättre spelare vad du håller på med annars. Att hoppas han ska dra in en bra hand kan vara kostsamt, en check och en 7a på turn är inget kul kort om det sen blir massa action. De ggr han har bra så får du betalt här eller om han drar in 2 paret på turn också, de andra gångerna kommer han oftast inte dra in något bra här, förutom något som kanske slår dig. Säg att han har en KQ här...då kanske han bara synar dig på floppen. Turn kommer en K du betar igen nu raisar han, voila..pengarna in. Citera
Gahlster Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Ganska självklart att dega, utan att räkna så får han väl hyfsade pottodds att syna. Är han tom släpper han oavsett och har han nått så betalar han säkerligen av. Citera
PaleRider Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Okay, all-in alltså...Va hade ni satt han på för hand ungefär då? Och är det okay att slowplaya på den här brädan? Kändes nästan som bästa alternativet. Tror han är hyfsat tom faktiskt, känns som han inte vill ha syn vare sig på turn eller på river. Citera
Recommended Posts