lappmail Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Spelar en $215 sng. Jag har hela tiden varit aggresiv om ingen öppningsbetat o stulit många blinds utan att behövt visa mina kort. Ingen speciell read på GorillaSalat på BB. Han har både foldat på SB/BB resp höjt på sen pos. Vad göra när han ställer? ***** Hand History for Game ***** 200/400 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 30272676) - Mon Nov 06 17:35:10 EST 2006 Table Table 126592 (Real Money) -- Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: WayBetterHand (3650) Seat 3: ThePokerBody (2159) Seat 6: Jonasdino (5170) Seat 8: GorillaSalat (3861) Seat 9: wilhaxel (5160) Jonasdino posts small blind (100) GorillaSalat posts big blind (200) ** Dealing down cards ** Dealt to wilhaxel [ T:spade:, T:diamond: ] wilhaxel raises (525) to 525 WayBetterHand folds. ThePokerBody folds. Jonasdino folds. GorillaSalat calls (325) ** Dealing Flop ** : [ 8:diamond:, 2:heart:, 8:heart: ] GorillaSalat bets (3336) <-ställer in blixtsnabbt efter floppen. wilhaxel ?? vad göra? Citera
hajen Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ingen read och du har ju fortfarande bra med chips kvar 11BB blinds och ingen desperat situation. Fold enligt mig. Han kan mycket väl synat din höjning lite löst med A8s K8s m.m. Citera
eurythmech Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag viker. Inte så väldans kul om han sitter på överkort med flushdrag heller, t.ex. Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Fold, men väldigt konstigt spelat enligt mig, blir inte klok på vad han har. Man undrar hur han tänker och vad han sätter dig på. Att först bara syna för att sen pusha på flopp. Har han monster känns ju detta move rent huvudlöst. På lägre nivåer kan ju detta ofta vara bluff med endast 2 överkort. Men känns ju inte som han lirar så på en 215$. Kan ha synat ditt bet med PP ju , och borde återhöjt med JJ-AA. Synar man verkligen raise ur pos på den nivån med SC om de inte är AJ,AQ,AK. 8:an låter ju för otroligt för att vara sant. Troligast tycker jag verkar att han har en hand nära din, typ 99 1010 el kanske JJ. Citera
Haggisen1 Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Fold, men väldigt konstigt spelat enligt mig, blir inte klok på vad han har. Man undrar hur han tänker och vad han sätter dig på. Att först bara syna för att sen pusha på flopp. Har han monster känns ju detta move rent huvudlöst. På lägre nivåer kan ju detta ofta vara bluff med endast 2 överkort. Men känns ju inte som han lirar så på en 215$. Kan ha synat ditt bet med PP ju , och borde återhöjt med JJ-AA. Synar man verkligen raise ur pos på den nivån med SC om de inte är AJ,AQ,AK. 8:an låter ju för otroligt för att vara sant. Troligast tycker jag verkar att han har en hand nära din, typ 99 1010 el kanske JJ. Har oxå svårt att sätta denna FI på en hand men vill komplettera dina PP med 66 77 som tänkbara tryckarhänder(om han nu sätter dig på highcards) Citera
Sansrom Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ser äckligt mycket ut som en stop'n'go, så hans HD kan ju innehålla en massa små pockets och annat halvkasst. Floppen är ju också utmärkt att bluffa bort två förmodade överkort på. Han open-pushar knappast med en åtta här. Tror faktiskt jag synar. Citera
GG Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag blixtsynar. Vad ska han ha? Seriöst Citera
vetgirig Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Varför skulle Fi ställa in med en 8:a?`Borde vara bättre checka raisa all-in. Iofs så kan Fi även inse detta och därför ställa in med trissen - för att det verkar vara så osannolikt att han ställer in med just trissen så gör Fi det för att få syn. Är Fi en spelare som tänker i så många nivåer eller ej ? Det andra vi är rädda för är färgdraget med två överkort. Då har Fi 15 outs och är liten favorit - men med tanke på att det ligger pengar i potten så har man pottodds att syna - om det nu just inte varit en SnG. Mot alla andra händer så leder man och bör syna. Tex ett litet par, ett lågt färgdrag eller bara en ren bluff - en stop-n-go. Om inte min läsning av motspelaren spel varit bra så hade jag nog synat - endast om jag vet FI skulle kunna gå all in med trissen hade lagt mig. Hade inte varit speciellt glad i att syna men vill inte ge upp en pott där jag med mycket stor chans förmodligen leder. Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Mot alla andra händer så leder man och bör syna. Tex ett litet par, ett lågt färgdrag eller bara en ren bluff - en stop-n-go. . Överpar? Citera
iamivar Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag skulle få leta tills jag blivit gammal och grå innan jag hittar den folden. Citera
vetgirig Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Mot alla andra händer så leder man och bör syna. Tex ett litet par, ett lågt färgdrag eller bara en ren bluff - en stop-n-go. . Överpar? Korrekt de finns med i teorin. I praktiken så kan man ofta bortse från dessa då Fi borde slått om med dem pre-flopp samt att ställa in med dem i detta läget verkar ochså helt fel. Citera
lappmail Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Mina funderingar åkte mellan färgdrag och en 8a på handen, precis som många andra här. Jag tvekade nästan hela tiden ut innan jag bestämde mig. Citera
Myssion Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag hade nog synat och sedan kräkts när han sätter sin flush på rivern. Citera
hajen Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Mina funderingar åkte mellan färgdrag och en 8a på handen, precis som många andra här. Jag tvekade nästan hela tiden ut innan jag bestämde mig. Och hur gick det ? Citera
Max Cady Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Säger som Myssion, det luktar flushdrag.... Citera
lappmail Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Mina funderingar åkte mellan färgdrag och en 8a på handen, precis som många andra här. Jag tvekade nästan hela tiden ut innan jag bestämde mig. Och hur gick det ? Jag väntar ett tag till innan jag avslöjar, det kan ju komma fler intressanta synpunkter Citera
Roberteriksson Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Varför skulle Fi ställa in med en 8:a?`Borde vara bättre checka raisa all-in. Iofs så kan Fi även inse detta och därför ställa in med trissen - för att det verkar vara så osannolikt att han ställer in med just trissen så gör Fi det för att få syn. Är Fi en spelare som tänker i så många nivåer eller ej ? Oavsett så kan det ju aldrig vara ett OK spela av fi att ställa med en 8:a, det ska till en helt otroligt bra read för att det ska löna sig att spela så "fel" med en så pass bra hand i det här läget. Citera
Plinga Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Tycker de grundläggande frågorna är; Hur stor del av din HD kan du syna med här/Hur ofta kan Fi bluffa bort dig? Hur stark är din hand förhållande till din HD? Fi ställer på en flopp med enbart små kort som troligen inte träffat dig, stackarna är tillräckligt djupa för majoriteten av vår hjältes raising hands här ska hamna i mucken samtidigt som stora delar av ett inköp ligger i potten. Utmärkt bluff läge med andra ord. Som du lägger TT (och ev. bättre händer?) så kan Fi, om han vet detta, med gott samvete stoppa in degen här. Samtidigt är min erfarenhet av snabba ställ på låga floppar att de ofta är planerade preflop och att detta ofta mellan/låga pockets(över repesentation på 99-66) eller ngt utan helt utan showdown värde. Mot ett färgdrag är du aldrig sämre än en coinflip. Jag hade inte lagt mig här utan read. Citera
lappmail Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Mina funderingar åkte mellan färgdrag och en 8a på handen, precis som många andra här. Jag tvekade nästan hela tiden ut innan jag bestämde mig. Och hur gick det ? Jag väntar ett tag till innan jag avslöjar, det kan ju komma fler intressanta synpunkter Som sagt tidigare så väntade jag länge o försökte fundera vad han möjligen hade. Men då jag fortfarande hade rätt mkt chips kvar så foldade jag. Skrev sedan i chatten att jag la QQ, o det byggde upp min tighta table image lite mer. Lyckade därefter sno rätt många blinds o vann tillslut rätt komfortabelt. Tror dock att som Plinga skrev att han hade ett pocket par alt AK, men det gick ju vägen ändå. Tack för intressanta kommentarer. Citera
eurythmech Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 AK måste väl ändå vara jättekonstigt? Citera
sulla Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Mot alla andra händer så leder man och bör syna. Tex ett litet par, ett lågt färgdrag eller bara en ren bluff - en stop-n-go. . Överpar? Korrekt de finns med i teorin. I praktiken så kan man ofta bortse från dessa då Fi borde slått om med dem pre-flopp samt att ställa in med dem i detta läget verkar ochså helt fel. Tror du FI re-raisar prefloppbettet med 99 1010 el JJ och riskerar slantsingling om hela handen? Citera
LiftWaffe Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Samtidigt är min erfarenhet av snabba ställ på låga floppar att de ofta är planerade preflop och att detta ofta mellan/låga pockets(över repesentation på 99-66) eller ngt utan helt utan showdown värde. Min tanke också, många synar och är inställda på att alla floppar utan överkort går jag AI på. Funkar ibland, ibland inte men oftast har de höjt med AK/AQ jämfört med AA/KK Citera
eurythmech Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Tror du FI re-raisar prefloppbettet med 99 1010 el JJ och riskerar slantsingling om hela handen? Hur tänkte du nu? Blir han fyrbetad AI får han väl vika TT... Citera
Gahlster Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Känns lite som Fi kan ha tänkt att det är en flopp som bör ha missat Hero och han därför kan beta hem handen om han betar hårt. Skulle nog därför gråtsyna. Citera
sulla Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Tror du FI re-raisar prefloppbettet med 99 1010 el JJ och riskerar slantsingling om hela handen? Hur tänkte du nu? Blir han fyrbetad AI får han väl vika TT... Berätta gärna mer, scenariot där man re-raisar får ytterligare en raise o foldar. Citera
Recommended Posts