Gå till innehåll

Vad händer efter pokern?


Fudge

Recommended Posts

När jag spelat klart brukar jag ta en fridgeraizer, slå på en film o sen gå o lägga mig.

 

Om jag visste att det skulle komma ett sånt här inlägg, så skulle ja av alla jag läst ngt från här på PF, sätta pengar på dig lr DaPine.. :D

 

Men när livet i lust & lättja börjar ta slut.. Vad göra då?

 

OT.. 1/2 på g snart för dig..?

 

Ett liv i lust och lättja tar inte slut för det första, i alla fall inte mitt. Jag lever mitt liv just för att uppnå det jag kallar lust och lättja, det kommer jag göra vad jag än sysslar med. Jag studerar samtidigt som jag spelar, undertiden funderar jag över vad jag ska hitta på framöver. Jag har planer på att läsa någon frän utbildning där jag kan leva vidare mina drömmar.

 

Jag strävar efter att vara lycklig och göra mitt bästa för att alla i min omgivning också ska vara det, utöver det är livet bara en skugga.

 

Jupps, gick upp till 1/2 idag, gick finfint ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fudge:

Det är som sagt ett skönt och bekvämt liv du beskriver men det är ju ett liv helt utan utmaningar och stimulans, ett liv anpassat för dagdrivare, ett liv som skulle innebära att jag inte skulle få komma hem på julafton, ett liv för ett litet barn...

 

Om nu alternativet är att tömma latriner kan jag väl förstå dig men tror du inte att ditt liv på ålderns höst kommer kännas ganska innehållslöst när du blickar tillbaka, jämfört med om du varit aktieanalytiker, managementkonsult, läkare eller vad nu ditt "normala" drömyrke är? Jag vill gärna tro det iaf.

 

 

Jo självklart.. E utbildad kock/bartender/servitör och vet att jag kommer vilja hålla på med de i framtiden, men innan jag börjar jobba så har pokern varit perfekt efter studenten. Jag vill inte gå direkt från skolbänken till jobbet. Om jag hade jobbat direkt efter plugget, hade jag inte fått se/göra 5% av de jag fått göra tack vare pokern.. För att inte tala om alla nya personer man träffat tack vare att pokern e så fritt och du kan spela överallt.

 

Men visst, jag e en av de som tror pokern kommer dö ut mer och mer. Men så länge den lever så njuter jag hellre av den. Tar ut lika mycke bananer vissa månader som jag hade fått i lön för att jobba 9-5.. Så så länge de går, så tänker jag fortsätta njuta!

Vart finns utmaningrna i att gå upp 0700, åka till jobbet, komma hem 1700, äta, lite tv sen sova..

jämför de med att resa, fylla dagen med precis det Du vill göra. Ser inte vart de negativa med pokern e..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motivera sig till att börja jobba nu när utbildningen lider mot sitt slut? Man har precis som du säger blivit riktigt bekväm, ja tom lat och när heller inga ekonomiska incitament till att börja jobba finnes... hur kommer man då upp på måndagmorgonen vid 07:00?

Jag vet faktiskt inte, funderat på det en del också. Tror tom att jag grinat om det i en liknande tråd här på PF förut. Aja, man får väl se. Kommer man väl igång så rullar det nog på sen, som att börja träna efter ett uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lixom jag kommer självklart att plugga, men inte än på nått/några år. Sjävlklart är det ju alltid bra att ha nått att falla tebax på, men just nu är jag så skoltrött så jag verkligen inte skulle klara av det.

 

Så nu gör jag det bästa av saken och tar en dag i taget och sen så får jag se när jag börjar plugga :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dustinz: Vackert ;):D

 

Kan inte annat än hålla med..

 

Författare kanske vore ngt i framtiden? :)

 

Hehe, nej verkligen inte. Men tack. :)

 

 

när man kommer se tillbaka på livet som gammal tror jag det känns skitsamma om man hade ett "fint" jobb eller om man var pokerproffs

 

finns större saker o bry sig om

 

exakt.

 

Tyvärr måste man ju överleva hela vägen till slutet för att kunna blicka tillbaka, tror det är mera sånt de vill ha svar på i tråden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man kommer se tillbaka på livet som gammal tror jag det känns skitsamma om man hade ett "fint" jobb eller om man var pokerproffs

 

Varför är inte poker ett "fint" jobb???

Du har fria arbetstider, du kan ta med dej jobbet vart du än åker, de flesta som har poker som jobb tjänar mer än en person som jobbar 9-5. Så kan inte förstå varför inte poker anses som "fint".

 

Av de jag tog studenten med får jag ofta höra att jag borde skaffa mej ett liv eftersom jag sover mycke på dagarna & e vaken på nätterna.. Har man ett liv bara för att man går upp 0700 och lägger sig 2300?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man kommer se tillbaka på livet som gammal tror jag det känns skitsamma om man hade ett "fint" jobb eller om man var pokerproffs

 

Om man haft ett "fint" jobb eller inte är väl precis helt skit samma... jag pratar om att ha haft ett yrke som man trivts med, utmanats av och stimulerats av.

 

 

finns större saker o bry sig om

 

Onlinegrinders har alltid varit stora tänkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man kommer se tillbaka på livet som gammal tror jag det känns skitsamma om man hade ett "fint" jobb eller om man var pokerproffs

 

Om man haft ett "fint" jobb eller inte är väl precis helt skit samma... jag pratar om att ha haft ett yrke som man trivts med, utmanats av och stimulerats av.

 

 

finns större saker o bry sig om

 

Onlinegrinders har alltid varit stora tänkare.

 

Jag förstår ingenting, jag spelar poker för att det är utmanande och stimulerande. Om så inte skulle vara fallet finns det ju fruktansvärt många jobb som inte heller erbjuder sådana kvalitér. Dessutom tycker jag du generalieserar lite väl mkt, jag har stött på fruktansvärt många personer med oerhört skifftande personligheter bland de onlinegrindare jag mött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är ett mkt fint jobb :)

 

man kan inte annat än att le när man klockan 03 en vardag är ute på nattprommenad till statoil för att köpa pastasallad

 

visst känns det ofta tomt kvarten innan man somnar, blir att man ligger och tänker på meningen med livet och vad man ska göra i framtiden

 

friheten är verkligen underbart när man klara av det, vad kan man mer önska sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker i alla fall dricka sprit när jag gått ut skolan. Om det sedan gör mig till en "parasit" enligt era förvridna uppoffringsideal... so be it. Och låg social status bekymrar mig inte. Jag värderar frihet högre.

 

FYP. Ring any bells?

Ja. Jag gör vad jag vill med mitt liv och ni har inte med det att göra. Om det råkar vara dricka sprit, spela poker, skjuta heroin, meka med min motorbåt eller predika galen moralism, så är det skitsamma. Du försöker göra en poäng som inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker i alla fall dricka sprit när jag gått ut skolan. Om det sedan gör mig till en "parasit" enligt era förvridna uppoffringsideal... so be it. Och låg social status bekymrar mig inte. Jag värderar frihet högre.

 

FYP. Ring any bells?

Ja. Jag gör vad jag vill med mitt liv och ni har inte med det att göra. Om det råkar vara dricka sprit, spela poker, skjuta heroin, meka med min motorbåt eller predika galen moralism, så är det skitsamma. Du försöker göra en poäng som inte finns.

 

Vadå!? Är det någon här som handgripligen försöker stoppa dig från att även i fortsättningen vara en meningslös icke värdeskapande människa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda argumentet jag kan ta till mig emot att enbart satsa på poker är att det kan ta slut. Kan bli svårare att vinna, och då står man där som sagt utan erfarenhet och utbildning.

 

Alla andra argument är fruktansvärt löjliga och luktar avundsjuka ändå hit till Thailand.

 

 

Ehhh?

 

1. Såväl Staahla som jag lever idag på pokern

 

2. Det är löjligt enkelt att försörja sig på poker idag. Inte direkt bara ubermensch som klarar att plussa på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå!? Är det någon här som handgripligen försöker stoppa dig från att även i fortsättningen vara en meningslös icke värdeskapande människa?

Nej, men er förvirrade argumentation gör att jag utsätts för risken att det blir så i framtiden. Något jag inte är villig att acceptera.

 

(Och btw, värde för vem? För mig skapar jag definitivt värde.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker i alla fall dricka sprit när jag gått ut skolan. Om det sedan gör mig till en "parasit" enligt era förvridna uppoffringsideal... so be it. Och låg social status bekymrar mig inte. Jag värderar frihet högre.

 

FYP. Ring any bells?

Ja. Jag gör vad jag vill med mitt liv och ni har inte med det att göra. Om det råkar vara dricka sprit, spela poker, skjuta heroin, meka med min motorbåt eller predika galen moralism, så är det skitsamma. Du försöker göra en poäng som inte finns.

 

Men snacka om att missa poangen. Du far val spela hur mycket poker du vill for min del. Jag menar bara att risken ar stor att du med din argumentation riskerar att hamna lite snett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snacka om att missa poangen. Du far val spela hur mycket poker du vill for min del. Jag menar bara att risken ar stor att du med din argumentation riskerar att hamna lite snett.

Jag uppskattar inte människor som vill tala om för mig hur jag bäst lever mitt liv. Men nu när vi ändå är igång: varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...