EL_FishkO Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 fi är 56/15...jag har AK och jag skulle behöva hjälp då jag tycker det är den svåraste handen att spela på liknande brädor. PokerStars Game #6904368481: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/05 - 13:06:32 (ET) Table 'Huenna' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: Chrissy Lee ($81 in chips) Seat 2: BE5THANDFLUS ($48.60 in chips) Seat 3: shumanshu2 ($143.95 in chips) Seat 4: EL FishkO ($114 in chips) Seat 5: katatonic1 ($103.55 in chips) Seat 6: Sayiko ($44.25 in chips) katatonic1: posts small blind $0.50 Sayiko: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to EL FishkO [As Kh] Chrissy Lee: calls $1 BE5THANDFLUS: folds shumanshu2: raises $3 to $4 EL FishkO: raises $6 to $10 -smaska på mer? katatonic1: folds Sayiko: folds Chrissy Lee: calls $9 shumanshu2: calls $6 *** FLOP *** [5s Ah 4d] Chrissy Lee: checks shumanshu2: checks EL FishkO: bets $29 - finns inga drag ute...ta det lugnare? Chrissy Lee: folds shumanshu2: calls $29 *** TURN *** [5s Ah 4d] [Ts] shumanshu2: checks EL FishkO: bets $45 - har han sämre hand än mig här nån gång?ska jag checka här och syna river istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppann Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Ofta har han ju bara Ax här. Du kan dock ta det lugnare flopp... Samt raisa mer pre, men det har du ju redan förstått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Han synar säkert floppen om han har ett A. Alla pengarna ska in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Han synar säkert floppen om har en triss. Alla pengar ska inte in! Bara att värdebetta, dock inte för aggressivt. Ibland brukar jag checka turn för att hålla nere potten och få FI att betta rivern om han har en sämre hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 I och för sig så kanske man ska checka här. Sedan om fi checkar rivern är det en enkel all in tycker jag. Bettar fi river så vetefan om man inte kan folda då det antagligen inte händer särskilt ofta att han bettar ett naket A i det läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 smaska lite mer preflop om du ska raisa som du skrev. ta det lite lugnar på floppen, kanske 2/3-3/4 pot eller så turn kan du checka eller betta ungefär som du gjorde, lite beroende på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts