MacDaddy Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 HERO posted the small blind - $0.25 perros posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , sayahh folded Crester called - $0.50 smlktz folded guoquanflush folded T-trinker folded ccc1433732r folded XWQ74R folded Dehanne called - $0.50 HERO called - $0.50 perros checked ** Dealing the flop: , , HERO bet - $0.50 perros called - $0.50 Crester called - $0.50 Dehanne folded ** Dealing the turn: || Här uppstår problemet. Ett Scarekort kommer. Och jag är ur poss. HAde jag haft poss hade jag bettat o checkat river. Men att fortsätta här med en marginell hand i en liten pott kändes inte så attraktivt. Hur ser ni på turnbeslutet? HERO checked perros checked Crester checked ** Dealing the river: HERO checked perros bet - $1.00 Crester called - $1.00 HERO folded || Det här är en enkel fold, JT står inte mot 2ppl. Hade chester foldat hade jag callat. Behöver inga synpunkter på det även om ni misstycker. Citera
chlu Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Jag suger verkligen på handanalyser (också), men ska ändå göra ett försök. Se det mer som att jag talar om hur jag skulle spelat, mer än som en analys. På turn skulle jag betat ut. Med de HD som man kan förvänta sig så som handen utspelats hitills borde det vara ett rent värdebet. Checkat hade jag nog bara gjort om om jag hade en fin read och då för att check-raisa. När jag skriver detta känns det inte mer än rätt att samtidigt informera om min PT agg-faktor så att posten kan värderas på rätt sätt. Den är hög. Citera
MacDaddy Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 jag orkar bara inte betala en Ax callingstation med 2 betts. Citera
chlu Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Måste erkänna att jag spelar uteslutande shorthanded, så det kan mycket väl vara så att jag är allt för färgad av det, och det som känns som ett marginellt EV+ är EV- när det är 4-5 fler som har fått två kort före flopen. Citera
Bjorn_ Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 ** Dealing the flop: , , HERO bet - $0.50 perros called - $0.50 Crester called - $0.50 Dehanne folded Beroende på hur aggresiva de övriga spelarna är och framför allt vem som är aggresiv så checkhöjer jag ofta här. ** Dealing the turn: || Här uppstår problemet. Ett Scarekort kommer. Och jag är ur poss. HAde jag haft poss hade jag bettat o checkat river. Men att fortsätta här med en marginell hand i en liten pott kändes inte så attraktivt. Hur ser ni på turnbeslutet? Generellt sätt tror jag att det bästa är att betfolda här, får man syn så tar man ofta en checksyn på river mot en fi (beroende på kort) eller en checkfold mot overcalls. Gillar absolut inte att checksyna här och att checkfolda känns förkastligt. /Bjorn Citera
all_ur_horses Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Betta turn. Mot två motståndare vill du inte checka här ofta, och ditt par är tillräckligt lågt så att du inte vill läcka frikort. Så mot en motståndar och säg QQ så är det en enkel check på turn, men i detta läge ett måstebet. Citera
Recommended Posts