pisak84 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Vi har lirat flera timmar nu, stackarna är rätt gulliga. jag är säkert inne för 5K eller nåt. Jag tycker dock att jag har extremt bra koll på hur han spelar tycker han spelar väldigt förutsägbart och monotont. Denna synen är dock helt absurt, jag gick på känsla kan lova att det inte är en tiltsyn. men det tog emot som fan... den ska nästan inte gå göra. ** Game ID 1014043401 starting - 2006-11-01 09:55:23 ** Filtiarn [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money - pisak84 sitting in seat 1 with $2678.60 - FI sitting in seat 2 with $5318.20 [Dealer] FI posted the small blind - $3.00 pisak84 posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to pisak84: , FI raised - $21.00 pisak84 raised - $106.00 FI called - $106.00 ** Dealing the flop: , , pisak84 bet - $199.00 FI called - $199.00 ** Dealing the turn: pisak84 checked FI checked ** Dealing the river: pisak84 checked FI went all-in - $5016.20 pisak84 went all-in - $2379.60 pisak84 shows: , FI mucks: pisak84 wins $5368.20 from the main pot End of game 1014043401 Har uteslutit FI's nickname to protect the innocent. Citera
tobbelobbe Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! :-o Jävlar, du måste ha fårballar! Dom e stooora. Iaf i den svenska versionen av fear factor, d va väl fårtestiklar dom käkade...? Du måste haft sjukt bra koll på grabben, jävligt gutsy syn ändå. Nice! Citera
-PK- Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Hur kan detta inte vara standard? Citera
boman Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 det som är mest imponerande är hur du inte kan vara tiltad med 5 inköp i baken mot samma snubbe snygg syn. Citera
Verner18 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 riktigt snygg syn! vad ska du göra för pengarna? Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Vad får er att tro att det var en bra syn? Det enda jag ser är en superobalanserad syn som fångade en bluff Om han faktiskt hade tillräckligt med info innan synen för att den skulle bli rätt vet vi ju inte. Anyway, ha kul med pengarna. Förstår inte riktigt heller varför den inte går att göra. Motståndaren trycker för 4 ggr pott och vår hjälte tycker att han bluffar. Själv tycker jag turnchecken bakom är extremt inkonsistent med all-in på river. Hade han en hand som blivit stark kåk så hade han ju betat turn, och med stege så hade han ju inte betat så mycket. Att någon skulle beta en bättre hand än TT men sämre än AK på det här viset är rätt absurt. Och det är rätt knepigt för motståndaren att ha sådana händer i den här sekvensen. Det finns anledning att tro att det är en för hög bluffprocent, men jag kan inte se om det är berättigat att tro att det faktiskt är så eller inte. Citera
Zyr Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 jag hade satt fi på kåk, typ 99 eller kanske A9/A4/A3 hade tänkt att nu trycker han och hoppas att jag ska synar med AK visst hade det vart standar för mig om man haft ett inköp i stacken pga den konstiga bettningen, men har svårt att syna flera inköp här (spelar dock inte speciellt mkt HU) Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Menar alltså inte att vara nedlåtande eller något sånt. Ser bara inte någon indikation hit eller dit på grym syn när någon synar ett jätteöverbet på rivern och den står. Att motståndaren bluffade just den här gången säger ju inget om hans bluffrekvens i sekvensen i allmänhet. Citera
derra Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Det är en hyfsad syn men den hade varit 10 gånger snyggare om inte bordet parat sig på river. Förutom en T så är A på river förmodligen bästa kortet i leken för dig. Citera
pisak84 Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Grejen är vi satt och spelade heads up i kanske 4-5 timmar i streck. Spelet var väldigt aggressivt med stora stackar, och som han hade spelat hittills checkade han aldrig bakom med en färdig hand i såna där lägen. Det som är sjukt är att jag måste syna nästan 2400 i en 600-700 pot, men när han väl betade rivern kändes det som att han verkligen inte kunde ha nåt. och som hjort säger en hand sämre än nöten behöver jag inte vara rädd för, det kan jag säga till 99% säkerhet där 1% är att han missklickat allin med en bättre hand än TT. (egentligen betydligt mindre än 1% men whatever) vad ska du göra för pengarna? Dom går åt till nästa gång då han inte bluffar och jag måste spela hjälte igen Citera
y0 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 pisak, du verkar va en rolig person! Senast jag spelade mot dig hade du nog 60% vpip och 5-betade all in med A9o med typ 100bb . Fin pott. Citera
jackbalsam Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 och som hjort säger en hand sämre än nöten behöver jag inte vara rädd för Ju bättre man blir ju sämre händer kan man betta sådär. Alltså händer man värdebettar sådär, inte bluffar. Att hans hand range ska bestå av enbart nuts eller bluffar är ju larvigt, då måste han va en riktig nötknackare. Ställa med alla ess och hoppas att fi hittar hjältesynen med typ TT kan ju va ett bra spel. Och att knacka turn med ett ess där är såklart tvärtemot standrad men det är HU, man måste variera sig. EDIT: Typ såhär. Citera
pisak84 Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 och som hjort säger en hand sämre än nöten behöver jag inte vara rädd för Ju bättre man blir ju sämre händer kan man betta sådär. Alltså händer man värdebettar sådär, inte bluffar. Att hans hand range ska bestå av enbart nuts eller bluffar är ju larvigt, då måste han va en riktig nötknackare. Ställa med alla ess och hoppas att fi hittar hjältesynen med typ TT kan ju va ett bra spel. Och att knacka turn med ett ess där är såklart tvärtemot standrad men det är HU, man måste variera sig. EDIT: Typ såhär. återigen, jag har suttit och spelat mot snubben i 4 timmar, jag har en ganska bra uppfattning om hur HAN spelar SINA händer. Min uppfattning är att han i det läget aldrig kommer göra ett marginellt valuebet med det överbetet, han kanske kan göra det med nötterna, men oftast betar han inte mer än pot. Och han kommer definitivt inte checka bakom med bättre än ett par på turn. Helt ointressant hur du hade spelat eller hur andra spelare hade gjort eller vad som är standard eller vad duktiga spelare kan och inte kan göra. Det som är intressant är hur HAN spelar. Det som är det roliga med heads up, man hittar tydliga mönster i nästan alla spelare när man spelat mot dom ett tag. pisak, du verkar va en rolig person! Senast jag spelade mot dig hade du nog 60% vpip och 5-betade all in med A9o med typ 100bb Very Happy. Fin pott. lol.. spelat för mycket heads up, blir så jobbigt att vara tight när man går över till 6 manna Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 jag förstår inte hur den kunde vara så sjuk om du nu var 99% säker att vinna den? jag förmodar att du tycker den är sjuk för att det är mycket pengar i potten.. grattis till dem iaf Citera
pisak84 Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 jag förstår inte hur den kunde vara så sjuk om du nu var 99% säker att vinna den? jag förmodar att du tycker den är sjuk för att det är mycket pengar i potten.. grattis till dem iaf den är sjuk för att jag behöver syna 4 gånger pott med en marginell hand. kanske standard där du spelar vad vet jag... i övrigt så har jag aldrig sagt att jag var 99% på att vinna den. sen är det knappast pengarna som är det intressanta, däremot antal BB i potten. Citera
Recommended Posts