Gå till innehåll

SAJT: SimbaPoker.com


johan_gr

Recommended Posts

Några saker som är mindre bra.

 

Ljudet fungerar inte bra. Kan få ljud några sekunder då och då.

 

Fönstret som dyker upp en gång i timmen som räknar ner tills klienten stängs om man inte klickar nej! Varför? TA BORT!!!!

 

För små hålkort.

 

Betsliden är inget vidare.

 

När man skall fylla på mer marker så har man typ 2 sek på sig att bestämma summa och pilen är svår att få tag på. Får typ försöka 10 gånger innan man lyckas. Speciellt om man spelar några bord på SS samtidigt som tar bort "aktiv" till sitt bord.

 

Seeeeeegt. Spelar man typ 25 händer i timmen?

 

Hej Bubbla,

Här kommer svaren:

 

1) Ljudet. Vi vet att det är problem med det i vissa klienter, vi tittar på en lösning så fort det går.

 

2) Fönstret som dyker upp.

Detta är ett krav från Lottery and Gaming kommision på Malta som alla bolag som har licens där måste ha. Anledningen är att man ska ha koll på hur mycket man har vunnit respektive förlorat så man kan stoppa i tid om man t.ex. är på tilt.

 

3) Hålkort. Vi tittar på att göra spelarens egna hålkort större.

 

4) Betslidern. Vi har fått mycket positiv kritik på denna, så vi kommer att behålla den som den är.

 

5) markerpåfyllning. Vi har haft denna fråga uppe i våra fokus grupper och de flesta vill att spelet ska flyta, och ha den tid vi har nu på rebuy.

Om du tycker det känns segt nu, så skulle det inte bli mindre segt om man ökar tiden för rebuy etc..

 

6 Segt att spela.. Detta beror nog mest på hur lång tid spelarna tar på sig att tänka vid dina bord. Jag kollade antal händer spelade i timmen på 2 cashgamebord. Det ena gav 59 händer i timmen och det andra 62 händer i timmen..

 

Ha en trevlig dag!

Och hör av dig om du har mer synpunkter! Ni kunder är viktigast av allt för oss!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Bubbla,

Här kommer svaren:

 

1) Ljudet. Vi vet att det är problem med det i vissa klienter, vi tittar på en lösning så fort det går.

 

2) Fönstret som dyker upp.

Detta är ett krav från Lottery and Gaming kommision på Malta som alla bolag som har licens där måste ha. Anledningen är att man ska ha koll på hur mycket man har vunnit respektive förlorat så man kan stoppa i tid om man t.ex. är på tilt.

 

3) Hålkort. Vi tittar på att göra spelarens egna hålkort större.

 

4) Betslidern. Vi har fått mycket positiv kritik på denna, så vi kommer att behålla den som den är.

 

5) markerpåfyllning. Vi har haft denna fråga uppe i våra fokus grupper och de flesta vill att spelet ska flyta, och ha den tid vi har nu på rebuy.

Om du tycker det känns segt nu, så skulle det inte bli mindre segt om man ökar tiden för rebuy etc..

 

6 Segt att spela.. Detta beror nog mest på hur lång tid spelarna tar på sig att tänka vid dina bord. Jag kollade antal händer spelade i timmen på 2 cashgamebord. Det ena gav 59 händer i timmen och det andra 62 händer i timmen..

 

Ha en trevlig dag!

Och hör av dig om du har mer synpunkter! Ni kunder är viktigast av allt för oss!

 

SimbaPoker Crew

 

Kommenterar bara punkt 2 och 5

 

Har alldrig sett det fönstret på någon annan site. Det dyker upp så jag en gång råkade klicka på stäng utan att jag viste vad jag gjort men klienten försvann iaf. När man spelar fler klienter som tex svenska spel som lägger över allt så hamnar den lätt bakom ett bord och glöms bort.

Måste ni ha den gör så att den dyker upp på ett aktivt bord!

 

Angående påfyllning så är ofta det nåt man gör när mär man katat sina kort, inte när man skall aggera själv iaf.

 

Får se hur klienten fungerar när jag avklarat min bonus. Men som den är nu så är det inte aktuellt att spela vidare iaf.

Nu vet jag att jag förmodligen ställer högre krav än den vanliga användaren både vad det gäller pokerklienter och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommenterar bara punkt 2 och 5

 

Har alldrig sett det fönstret på någon annan site. Det dyker upp så jag en gång råkade klicka på stäng utan att jag viste vad jag gjort men klienten försvann iaf. När man spelar fler klienter som tex svenska spel som lägger över allt så hamnar den lätt bakom ett bord och glöms bort.

Måste ni ha den gör så att den dyker upp på ett aktivt bord!

 

Angående påfyllning så är ofta det nåt man gör när mär man katat sina kort, inte när man skall aggera själv iaf.

 

Får se hur klienten fungerar när jag avklarat min bonus. Men som den är nu så är det inte aktuellt att spela vidare iaf.

Nu vet jag att jag förmodligen ställer högre krav än den vanliga användaren både vad det gäller pokerklienter och annat.

 

Hej igen,

 

Tack för ditt förlsag på punkt 2, vi tittar på det.

 

I övrigt så hoppas jag du vill bli kvar hos oss. Vi kommer att uppdatera klienten på fredag och då försvinner vissa saker som det varit problem med i helgen, sedan ska vi bli bättre och bättre för varje vecka!

 

Det kommer också nya funktioner och spel framöver. Men först ska vi lösa de saker som ni spelare haft önskemål om att vi ska fixa. Och det gör vi i veckan som kommer.

 

 

Ha en trevlig helg!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit trevligt om man kund ta sig en titt i klienten utan att behöva registrera sig för ett konto

 

Hej Bogis,

 

Vi funderade på om vi skulle göra så att man kunde gå in och kolla utan att registrera sig, men vi tog beslutet att man ska vara registrerad, så vi har koll på vem som är inne i klienten.

 

 

Ha en bra kväll!

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skapade ett konto här om dagen och satte in $100 bara för att testa klienten, kan jag då sätta in 1100 och ta del av bonusen?

 

Hej Snusarn,

 

Egentligen kan du inte det, men eftersom i ditt fall verkar det som det var olycksfall i arbetet, så ska vi se om vi inte kan hjälpa dig. ;)

 

Maila till support@simbapoker.com eller via supporten i klienten och förklara vad som hänt, så ska vi se om vi inte kan lösa det för dig.

 

Ha en bra kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

tänkte casha ut lite pengar idag men jag har ett problem.

 

Exakt vad är Swift och IBAN?

 

mvh

 

Hej Bobo88,

 

Iban är ett sätt att sätta in och plocka ut pengar internationellt till privatpersoner och företag.

 

Du har ett Iban nummer som hör till ditt bankkonto. I de flesta bankers internetkontor så kan du hitta ditt Iban nummer och bankens Swift kod.

 

Så gå in på din internetbank så ska du hitta uppgifterna där och troligen även hur du går tillväga.

 

Lyckas du inte klura ut det så maila vår support@simbapoker.com, så hjälper dom dig

 

 

Ha en bra kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Reggade mig idag och det första jag gör e o hitta tredjeplats i en frirulle! :-D

 

Har sagts tidigare men det är grymt snabb utbetalning till Neteller, stort plus för detta! Interna meddelanden tycker jag oxå är riktigt bra!

 

Har två önskemål / kommentarer:

 

1. Kommer det flera grafiska teman till klienten? Jag skulle vilja kunna ändra så korten visas med "prickar". Alltså tex på en 5a så är det fem hjärter osv. Kanske låter udda men jag älskar o smyga nerifrån på floppen för o se om jag hittat ett set, det vet jag är fler som gillar oxå! ;-)

 

2. Om jag betar ut på river och får syn av en bättre hand, kan man i detta fall göra så att deras hand visas direkt? Förstår att om fi förlorar handen så kan han välja att visa eller mucka, och då behöver ngra sekunder för att bestämma sig. Men i fallet han har bättre hand så vore det bra om den visas direkt. Fick lite tiltfaktor idag när det hände mig, känns som att det inte finns någon anledning till att vänta en stund där innan showdown.

 

Tack på förhand,

MVH Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Reggade mig idag och det första jag gör e o hitta tredjeplats i en frirulle! :-D

 

Har sagts tidigare men det är grymt snabb utbetalning till Neteller, stort plus för detta! Interna meddelanden tycker jag oxå är riktigt bra!

 

Har två önskemål / kommentarer:

 

1. Kommer det flera grafiska teman till klienten? Jag skulle vilja kunna ändra så korten visas med "prickar". Alltså tex på en 5a så är det fem hjärter osv. Kanske låter udda men jag älskar o smyga nerifrån på floppen för o se om jag hittat ett set, det vet jag är fler som gillar oxå! ;-)

 

2. Om jag betar ut på river och får syn av en bättre hand, kan man i detta fall göra så att deras hand visas direkt? Förstår att om fi förlorar handen så kan han välja att visa eller mucka, och då behöver ngra sekunder för att bestämma sig. Men i fallet han har bättre hand så vore det bra om den visas direkt. Fick lite tiltfaktor idag när det hände mig, känns som att det inte finns någon anledning till att vänta en stund där innan showdown.

 

Tack på förhand,

MVH Fredrik

 

Hej Fredrik,

 

1) din första punkt är en riktigt bra idé! Ska kolla med tech om vi kan göra det!

 

2) Vi ska titta på det, ska be vår PokerManager fundera på hur vi ska ha det på den punkten.

 

Supertack för din feedback och

Ha en trevlig kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bubbla,

 

4) Betslidern. Vi har fått mycket positiv kritik på denna, så vi kommer att behålla den som den är.

 

Om man i stället för att dra i betslidern klickar ovanför pilen så, till en början, höjs betten i naturliga steg, men efter ett tag går den över till att öka i microsteg. Till exempel 2, 4, 8, 12, 12.10, 12.20 etc (eller nåt liknande). Finns det någon anledning till detta beteende?

 

En liten kommentar (dock rätt obetydande och kanske tom medvetet);

 

Texten i nedre regionen "SIMBA POKER" kommer nog för de flesta att endast visas som "BA POKER" (beroende på skärmupplösning förstås) eftersom resten göms bakom chattrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimbaPoker gives you a unique opportunity to win a share in two members of Team SimbaPokers winnings during the upcoming Swedish Championships.

 

Tomorrow Sunday, March 4th, at 18:00 There will be a $20 Freezout with a $1000 guaranteed prizepool with a bonus prize to the winner and the runner up.

 

1st Place finisher will receive a 10% share in the world famous pop star and Team SimbaPokers featured Player Arash

 

2nd Place finisher will receive a 10% share in Team SimbaPokers Karl “All-in” Möller

 

Jag har ingen aning om den världsberömda popstjärnans kvaliteter som pokerspelare (eller ens som sångare, jag har inte den blekaste aning vem han är över huvud taget), men jag skulle gärna ta andrapriset i stället för förstapriset där. Karl Möller verkar ju onekligen vara en blyg trevlig prick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satte in 30dollaross er trodde man skulle få en liten "bonus", måste

man skriva in en kod eller?

 

tacksam om ni ger den koden till mig.

 

Hej Jeeppe,

 

Om du skickar ett mail till support@simbapoker.com och förklarar så hjälper dom dig.

 

Den lägsta(men bästa) bonusen vi har är sätt in $80 och få $100 i bonus.

 

men som sagt maila support så hjälper dom dig.

 

Ha en bra kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i stället för att dra i betslidern klickar ovanför pilen så, till en början, höjs betten i naturliga steg, men efter ett tag går den över till att öka i microsteg. Till exempel 2, 4, 8, 12, 12.10, 12.20 etc (eller nåt liknande). Finns det någon anledning till detta beteende?

 

En liten kommentar (dock rätt obetydande och kanske tom medvetet);

 

Texten i nedre regionen "SIMBA POKER" kommer nog för de flesta att endast visas som "BA POKER" (beroende på skärmupplösning förstås) eftersom resten göms bakom chattrutan.

 

Hej matsile,

 

på din första punkt. Anledningen är att man inte ska höja "fel" för mycket när man kommer upp på högre nivåer av höjning. Om detta känns konstigt och många påpekar det kan vi naturligtvis ändra det.

 

på den andra punkt, jo visst är det så. Men det är ok, det ska finnas där men flyta in i bakgrunden ändå. Men tack för att du såg det och påpekade det!

 

Ha en trevlig kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om den världsberömda popstjärnans kvaliteter som pokerspelare (eller ens som sångare, jag har inte den blekaste aning vem han är över huvud taget), men jag skulle gärna ta andrapriset i stället för förstapriset där. Karl Möller verkar ju onekligen vara en blyg trevlig prick!

 

 

Hej Gdaily,

 

Du kan läsa mer om Arash på http://www.arash.se om du sedan klickar på music och lyssnar på hans låtar Bora-Bora och Temptation så vet känner du nog igen dom ;)

 

Han är en ganska duktig pokerspelare.

 

När det gäller att bli 2:a i turneringen och få procent i Kalle, så får du väl "spela lite dumt" när du är heads up så löser det sig ;)

 

 

Ha en trevlig kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte ta ut 80 dollar men det står you cannot make a withdrawal.

 

tänkte ta ut till bank...

 

vann pengarna i en frirulle så tänkte ta ut lite och ha kvar lite.

 

måste man ha satt in för att ta ut?

 

Hej mgps,

 

Det ska du inte behöva..

Gör som så att du kontaktar support@simbapoker.com så hjälper dom dig garanterat!

 

Ha en bra kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Gdaily

Varför är andrapriset bättre än första priset på turren imorgon? =)

 

Hej MrZingo,

 

Egentligen finns det ingen anledning, vi ville göra något kul för er spelare. Det bara blev så att vi la dom i den ordningen.

 

Men du kanske kommer ihåg när Kalle vann sina stora turneringar? då var han helt ny och hade aldrig spelat några stora events.

 

Nu är det Arash tur att göra debut i större poker sammanhang, och kanske är det hans tur att klonka?? ;)

 

 

Ha en trevlig kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har ni en poäng Simba:lol:

 

Hej MrZingo,

 

Egentligen finns det ingen anledning, vi ville göra något kul för er spelare. Det bara blev så att vi la dom i den ordningen.

 

Men du kanske kommer ihåg när Kalle vann sina stora turneringar? då var han helt ny och hade aldrig spelat några stora events.

 

Nu är det Arash tur att göra debut i större poker sammanhang, och kanske är det hans tur att klonka?? ;)

 

 

Ha en trevlig kväll!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...