Gå till innehåll

NLT - SH, 88 blir Set, går att lägga?


perran_

Recommended Posts

Denna handen utspelade sig idag på ett bord jag spelade och observera att vi ska följa handen ur Fi's synvinkel. Har tyvärr ingen bra hand history eftersom det är svårt att få någon bra läslig textfil ut Parbets (Tainnätverket)poker klient. Ska försöka förklara så gott det går dock.

 

Det du vet om BB är att han är en tight och solid spelare, som spelat sina potter aggresivt och selektivt.

 

Samtliga har ca fullt inköp i stacken, 20$ då blindsen är 0.1/0.2$

 

Följande inträffar:

 

UTG calls 0.2$

CO+1 folds

CO calls 0.2$

Button calls 0,2$

SB is dealed 8 :club: 8 :spade: <-- Du sitter som Fi på knappen.

SB calls 0,2$

BB raises 1,4$

UTG calls 1,4$

CO calls 1,4$

SB calls 1,4$ <-- du tar en enkel syn

 

Dealing Flop: K :diamond: : Q :diamond: : 8 :heart:

SB bets 3,4$ <-- du höjer troligtvis i hopp om att få BB att återhöja, rätt eller fel?

 

BB raises to 9$ <-- vilken hand kan BB representera här oftast?

 

 

UTG goes all in <-- Och där går UTG all in

 

CO folds

 

SB?

 

Det som nu frågas: Är det push alla dagar i veckan utan tankegångar eller kan fold existera överhuvudtaget, beroende på reads? För mig är detta intressant eftersom jag själv hamnat i denna situation och klurat någon gång. Jag vill också inte att blindsnivån ska spela någon specifik roll för er i frågan utan detta gäller generellt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag utgick ifrån då jag menade att blindsnivåerna inte spelade någon roll, var att spela mot en spelare vars spelstil ärsom BB (och till viss mån UTG). Nu skedde detta på denna blindsnivån, men tänk er att dte inträffar där ni spelar.

 

Vad jag har i tankegångar är att BB kan ha följande fyra händer som rättfärdigar hans spel på floppen: AK, QQ, KK, och AA, av vilka AA och AK vi är stora favoriter emot, men långt efter KK och QQ. Kanske är det jag som överdrivet funderar för mycket, men om så är fallet har vi coinflip sett till handdistrubition. Men visst, jag skulle ställt jag med...men med heltäckande reads...?

 

UTG känns ju inte så farlig eftersom han openlimpade in, visseligen kan en idiot limpa in med vad som helst, tom AA men känns ju verkligen inte troligt här va..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

auto all in. Fienden kan ha vad som helst utom en hand som slår dig. Har han redan en hand som slår dig är han korkad.

 

? Inte f-n skulle jag göra något annat än att ställa in där om jag var UTG och hade set i Q eller K, när brädan är KQ8 och två ruter. Så om han har honom slagen så är han definitivt inte korkad. Så visst kan han ha honom slagen, men då får han ju ha det. Synen är given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ge er förljande upplösning: Spelaren som satt som BB var jag själv och hade höjt preflop med KK på hand. På floppen betade Fi in i mig och jag ansåg det vara bäst i att höja honom, av den enkla anledningen att floppen var dragvänlig åt både straightar och flushar. UTG ställde vilket även knappen gjorde. UTG visade AXr (kan faktiskt ha varit AJr, ska låta det vara osagt) och knappen som sagt 88. Handen höll och jag kunde inte vara annat än nöjd.

 

Tänkte dock i efterhand på handen om jag hade varit i knappens situation, och hur jag hade agerat. Att beta in i mig kan man ju diskutera om det var rätt eller fel, men lägg på floppen...det är faktiskt jätte, jättesvårt, men fundera kan man väl alltid...

 

Syn måste vara rätt helt enkelt, får vi väl komma fram till som slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inga moderatorer som vet hur man bannar folk?

 

Har du inga bättre kommentarer än det (du som är "avancerad pokerskribent") kan du väl lika gärna bannas själv. Jag är knappast någon high-stakes expert på CG utan i "början av min karriär", men jag försöker åtminstone tänka och analysera i varje hand jag försöker spela, även från motståndarnas sida uppenbarligen.

 

Du får gärna göra fortsätta dina påhopp o kalla mig idiot eller vad fan som helst men jag har sagt mitt, punkt.

 

**** besserwisser.......... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inga moderatorer som vet hur man bannar folk?

 

Har du inga bättre kommentarer än det (du som är "avancerad pokerskribent") kan du väl lika gärna bannas själv. Jag är knappast någon high-stakes expert på CG utan i "början av min karriär", men jag försöker åtminstone tänka och analysera i varje hand jag försöker spela, även från motståndarnas sida uppenbarligen.

 

Du får gärna göra fortsätta dina påhopp o kalla mig idiot eller vad fan som helst men jag har sagt mitt, punkt.

 

**** besserwisser.......... :evil:

 

på vilket sätt är denna hand annorlunda från att du har KK och fi har AA och ni stoppar in pre?

 

förövrigt tycker jag inte heller att jag förtjänar epitetet "avancerad pokerskribent".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har i tankegångar är att BB kan ha följande fyra händer som rättfärdigar hans spel på floppen: AK, QQ, KK, och AA, av vilka AA och AK vi är stora favoriter emot, men långt efter KK och QQ. Kanske är det jag som överdrivet funderar för mycket, men om så är fallet har vi coinflip sett till handdistrubition.

 

Vad yrar du om, vi leder jättestort mot den HD:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inga moderatorer som vet hur man bannar folk?

 

Har du inga bättre kommentarer än det (du som är "avancerad pokerskribent") kan du väl lika gärna bannas själv. Jag är knappast någon high-stakes expert på CG utan i "början av min karriär", men jag försöker åtminstone tänka och analysera i varje hand jag försöker spela, även från motståndarnas sida uppenbarligen.

 

Du får gärna göra fortsätta dina påhopp o kalla mig idiot eller vad fan som helst men jag har sagt mitt, punkt.

 

**** besserwisser.......... :evil:

 

på vilket sätt är denna hand annorlunda från att du har KK och fi har AA och ni stoppar in pre?

 

förövrigt tycker jag inte heller att jag förtjänar epitetet "avancerad pokerskribent".

 

 

 

hahahahoho. Tillåt mig rulla runt på marken o skratta lite. Tro fan att du gör! Innerst inne så tror du att sveriges svar på Ivey. Och nu ska du försöka smyga in ödmjukhet i din arsenal. Maaaan drop it.....it doesnt become you. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...