Akumila Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Detta blir den första handhistoriken jag postar här, så ursäkta mig om jag inte skriver helt som man ska. Jag sitter på ett $5/10 6-max-bord. Endast 3 spelare aktiva. [Jag ska flika in en liten bakgrundshistoria: Jag har förlorat några inköp. Känner mig inte så tiltad, aningen frustrerad dock. Jag bestämmer mig i ett läge för att inte släppa mitt second pair mot antagonisten och tänker göra en bet-re-raise all-in med den. Istället så synas det bakom på floppen och jag planerar istället en check-raise där. Men då ställer han med lite mer än pott. Jag tvekar lite med synar sen och han satt endast med ett inside-drag. Inte så viktigt exakt vad som hände där, utan det väsentliga var att han började kalla mig donkey i chatten och var allmänt lack. Vi chattade en stund och han berättade att han vunnit 36k endast på 5/10 senaste 9 dagarna. Jag vet inte hur sant det är men han verkar vara ganska duktig i alla fall] Handen som jag egentligen vill posta utspelar sig ungefär en timme senare. Han verkar ha lugnat ner sig och vi har inte direkt haft några större fighter med varandra. Det känns också som att han har ändrat uppfattning om min donkey-halt eftersom han inte skrivit något mer om det sedan. Antagonisten ($2000) på knappen Jag ($2000) i SB Jag har 2:heart: 2 Pre: Antagonist höjer till $40 Jag synar $35 BB foldar Flop: J:club: 4:heart: 2:spade: Pott: $90 Jag tycker alltid det är svårt att veta hur man ska extrahera så mycket dollars som möjligt när man floppat set (när man inte själv har höjt PF). Någon gång måste man ju slå om, frågan är bara när. Jag brukar variera detta lite. Jag checkar Antagonist bettar $80. Att han bettar så pass mycket, istället för $60 eller $70 tyder på att han är aggressiv och mycket troligt kommer vara det senare i handen också. Plus hans tidigare aggressivitet tyder på att han troligtvis inte kommer sakta ner på turn. Dessutom finns det inte så många skrämmande kort som kan komma. Jag synar. Turn J:club: 4:heart: 2:spade: 7:diamond: Pott: $250 Det finns väl ingen större anledning att betta ut innan man slagit om (förutom möjligtvis på floppen då), så länge inget scare card kommit. Jag checkar Antagonist bettar $200 Nu är frågan, ska jag slå om här? En check-raise på turn visar ju på otroligt mycket styrka. Han skulle någ lägga ganska många händer isåfall. Jag känner mig rätt säker på att om jag bara synar här kommer han tolka det som att jag har en svag hand och han kommer antingen valuebetta rivern eller försöka bluffa om han sitter tom. Han är inte den typen av feg fisk som utan anledning skulle checka bakom på rivern med t.ex. AJ. Han kanske checkar bakom på rivern med QJ, JT etc men dessa händer hade jag nog inte fått ut så mycket mer av genom att check-raisa turn ändå. Det finns inga direkt drag ute heller så som sagt så finns det inte många dåliga kort som kan komma Därför väljer jag att: Jag synar. River: J:club: 4:heart: 2:spade: 7:diamond: 8:club: Pott: $650 Jag checkar Antagonist bettar $200 Jag höjer till $600 Antagonist synar Jag följde ju bara planen här som jag hade bestämt mig för redan på turn. Det är inte ofta jag check-raisar rivern, men här kände jag mig så pass säker på att han skulle beta om jag checkade. När tycker ni jag borde ha slagit om? Det kändes som ett väldigt bra spel när jag gjorde det, men när jag analyserade det lite mer var jag inte lika säker längre. Tänk på att båda hade dubbelt inköp Kommentarer? Citera
jackbalsam Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Du spelade väl hyffsat bra. Du lyckades väl vinna en ganska stor pott. Om du visar mer styrka kan du kanske busta honom men bara om han har något bra eller du får honom att tro att du bluffar. En idé är kanske att donkbetta turn, men vad vet jag. Citera
Recommended Posts