xentinel Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 (Har inte svenskt t-bord) Jag sitter slutligen pa ett finalbord. 500 spelare har lamnat QQ pa knappen. Innan mig blir det raise(till 5bb), re-raise(till 20bb) och annu en re-raise(till 99bb). Om jag synar har jag cirka 1% av min stack kvar sa en all in ar ett maste. De tva forsta som raisar ar manicas. Det ar lika troligt med 78suite som AK. Det gor vad som helst med vad som helst. Han som 3 raise:ade ar mycket tight och har endast visat upp QQ-AA, AK, AQ. Det ar sju spelare kvar. Vad gor ni? Jag foldade. Men sa sent i turninerng, inte varldens storsta stack, ar de ratt eller ska jag syna och blunda? Det kanns nastan givet att det finns minst en AK eller JJ-AA med i leken. En rost i mitt huvud ekade hela tiden och sa, "Third raise is Kings or Aces". Som sagt, vad gor ni? Citera
Bluwajt Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Har jag last ratt sa har du 100xbb och det tycker inte jag att man kan kalla "inte sa stor stack". Med din read och ytterliggare spelare som ev. kommer att ga all in sa ar fold det ratta. Citera
jojje2k Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 fold, om du har tur så har du en 50/50 känns det som Citera
LiftWaffe Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Fold och hoppas att 1-2 spelare åker ur. Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Betalningsstruktur för sjutton! That being said så verkar ni ju ha jäkligt mycket manöverutrymme med ~ 100bb på finalbord, så folden kan ju inte vara så jättelångt borta. Citera
Swalling Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Easy fold, och 100xBB är en jättestack på finalbord. Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Easy fold, och 100xBB är en jättestack på finalbord. Om det bara varit bra spelare, istället för turneringsapor, vid bordet så hade det varit en lätt syn. Eller ja, not so much om det är utg, utg+1 och utg+2 som jammar. Citera
MannenMedH Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 vad är det för turnering när ni har 100 bb på ett finalbord? och fold Citera
Recommended Posts