harcourt Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 R Kellys nya är alldeles för långt under vad man förväntat sig men det finns några guldkorn: trapped in the closet chapter 1-5 kickin´ it with your girlfriend touchin reggae bump bump sex in the kitchen hade varit med om jag inte redan lyssnat mig less på den och hittat en remix som är mycket bättre. Ungefär som ignition (remix) liksom. Citera
thorn Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Kubo, musiknazist får man inte vara. Det är en sak att hånskratta och himla med ögonen, det är ok. Khonnor ska ni lyssna på förresten. Albumet Handwriting är underbart! Han ska visst ha varit seg på Rosken dock... Annars är Devandra Banhardt och Joanna Newsom höjdare, båda spelar visst i malmö ikväll med dert regnar och jag har migrän... kass timing. EDIT: Och den nya 'Nu fan kör vi!' partylåten är Deep Dish - Say Hello (Angello & Ingrossos mix). Citera
ahlberg Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 röyksopp - what else is there (karin dreijer från the knife sköter sången.. bäst just nu) feist - mushaboom kings of convenience - misread kings of convenience - homesick kings of convenience - i dont know what i can save you from frida hyvönen - come another night rocky dennis - black cab air - cherry blossom girl Citera
Zoogin Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Rolig tråd det här För alla er metalheads, har ni inte hört Tiamat och Moonspell så lyssna in dom genast. Vill man ha lite klassiska inslag i metallen så dra på Therion, iaf Theli-skivan. Annars är ju Pink Floyd svårslagna. Suverän musik och mycket tänkvärda texter. Citera
eurythmech Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Han ska visst ha varit seg på Rosken dock... Nä vafan, två taniga sjuttonåringar i hundmask som klickar på en laptop är ju as party as it gets. Citera
Matteprof Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Nä vafan, två taniga sjuttonåringar i hundmask som klickar på en laptop är ju as party as it gets. WORD! I dagens musiksamhälle har det nästan gått så långt att jag är nöjd bara musiken spelas av musiker och på musikinstrumet. Är så ruggigt less all skit som snorkids sitter och samplar på datorn utan att ens kunna något om musik. Sampla in andras musik och lägga på lite datatrummor så är det klart typ. Gah! Citera
thorn Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Nu har du förutfattade meningar om Khonnor, som inte riktigt faller in i detta fack. Det är en hel del klinkande på gitarr för sig själv där. Sen görs allt konstigt och härligt i datorn! Citera
Vallgrei Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Det mesta med Alkaline Trio, men framförallt skivan Good mourning! Citera
matze42 Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Lyssna på Thirteen Senses, bra mycket bättre än Coldplay. Och en av få bra hip-hop låtar är "For the haters" med Dirty Diggers. Engelsk hip hop slår den där smörjan från USA. Till sist: Jag kan inte sluta lyssna på Bloc Party! (Förlåt Kubo) Tack för tipset med Out Hud, förresten. Citera
Hickmott Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Hyfsat ny, riktigt tung och bra dödsmetall: Nile - Annihilation of the wicked. //Hickmott EDIT: Weezer - Make believe rullar mycket hemma hos mig också. Citera
Papa Kubo Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Det är lite trist att följa med strömmen, men The Magic Numbers debut är helt fantastisk. Citera
hnat Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Skulle vilja påstå att Magic Nummers platta är bäst i år hittills ( jag vet korsposting i olika trådar. Ser f.ö jäkligt mycket fram emot Nada Surf som kanske kommer senare i år och tipsar om deras platta från 2002, Let Go. Ni kanske minns dom från mitten av 90-talet då de sög, men Let Go är riktigt bra. Citera
hnat Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 EDIT: Weezer - Make believe rullar mycket hemma hos mig också. Den rullar friskt här också men den är ju ändå en besvikelse när man vet vad de kan. Men ändå ett klart uppsving gentemot det fula lilla metalltrollet Maladroit. Citera
Ruterkung Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Här kommer lite bra musik: Counting crows Matchbox 20 Bob dylan Peter Lemarc Dire straits The Smiths Frank Sinatra Citera
Sigge Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Allt från System Of A Down, Simple Plan och Goo Goo Dolls är bra. Citera
eurythmech Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Allt från Syndrome Of A Down, Simple Plan och Goo Goo Dolls är bra. Citera
Sigge Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 Allt från Syndrome Of A Down, Simple Plan och Goo Goo Dolls är bra. Syndrome Of A Down? Citera
The Grand Bark Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 Just nu är det Al Green i TV 2. Kanonbra soul till poker. Plus. Den optimala hångelmusiken Royal. Annars funkar Hendrix fortfarande. Sett honom live, så jävla gammal är jag. Äter det mesta beroende på humör. Men en feting från Stevie Ray Vaughan slår det mesta. Citera
käkably Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 Magazine - Real Life en trevlig debutplatta Citera
Swede Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag kanner mig som en karlekskrank tonarstjej just nu. GUD VAD JAG ALSKAR MATT POND PA! Matt Pond PA - New Hampshire Citera
matze42 Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag kanner mig som en karlekskrank tonarstjej just nu. GUD VAD JAG ALSKAR MATT POND PA! Matt Pond PA - New Hampshire För dom som inte förstår vad Swede menar...gå in på http://www.epitonic.com o lyssna. Swede, hörde du Junior Boys på Arvika? Citera
Swede Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Ne, missade Junior Boys tyvarr. Var dock en massa annat fint man fick se. Timo Raisinen var val den positivaste overraskningen Citera
lapasta Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Tipsa gärna om mer bra hårdrock i stil med Candlemass! //Hickmott -------- Med få inlägg och ett inte allt för stort intresse för Metal tar jag mig ändå friheten att tipsa om de svenska bandet " The Storyteller " http://www.storyteller.nu/ Kanske faller någon i smaken, inte säker på om de redan är omnämda i denna tråd redan. //P Citera
Recommended Posts