Prot Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Satte mig för att spela lite på svenska spel och den vill tydligen hämta någon ny uppdatering. Datorn reagerar på denna nya update.exe och säger att det är en trojansk häst som satts i karantän. Nu går det inte att öppna klienten och jag har provat ominstallera flera gånger. Någon som har haft samma problem? Citera
Mattzon Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Hade samma problem när jag använde norman som virusprogram. Testa med att inaktivera virusprogrammet när du startar klienten. Sen kan du starta virusprogramet igen när du är inne i klienten Citera
Swalling Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Ständigt denne Ken... HAHAHAHHAHA Citera
Stig_Wallby Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Brukar det verkligen stå att man får en trojansk häst i datorn? Jag hade för mig att det bara stod trojan. Citera
Lunkan88 Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Norman Antivirus använder benämningen "trojansk häst". Samma problem uppstod för mig idag. Installerade om Svenska Spel men problemet kom tillbaka nästa gång jag startade klienten. Tillsvidare är det enda tips jag kan ge att alltid stänga av Norman vid uppstart av klienten. Jag ska skicka ett mail till Svenska Spel om saken. Hittade detta: länk till svenskaspel.se (Hur gör jag länken lite kortare?) Citera
brainslicer Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Vissa virus program reagerar på alla Boss klienters update.exe fil Även f-secures online scanner tex Deletar du den, så hämtas den saknade filen igen när klienten startas nästa gång. *Ken, va har du hittat på nu?* Citera
pop1 Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Hej. Jag hade samma problem en vända med olika klienter och mailade Norman och spelbolaget. Norman har en bra support som löste det ganska fort, det ordnade sig dagen efter att jag haft mail och telekontakt. Maila till rickard.johansson@norman.no och beskriv problemet och vad filen/filerna heter, så kanske han kan hjälpa er. Hälsningar Peter Citera
Pokemonn Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Jag har för mig att mitt antivirus program ville bråka med Everest när jag testade hur den klienten var (länge sedan). Den ville radera .exe filen för att den var misstänkt virus-aktig eller något. Man undrar vad de har lagt in för funktioner i sina pokerklienter egentligen, eftersom antivirus programmen slår larm. Citera
Lunkan88 Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Finns det nån lösning på problemet då? Citera
brainslicer Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Man undrar vad de har lagt in för funktioner i sina pokerklienter egentligen, eftersom antivirus programmen slår larm. Vissa AV-program tror helt enkelt de är en trojan för den beter sig som en sådan, kontaktar Boss servern för uppdateringar, utan att fråga användaren. + att det vanligt med riktiga virusar som finns i filer som just heter samma sak. Citera
shazmodan Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Eller så kan det faktiskt vara så att ett virus har smugit sig in och lagt sig i .exe filen i hopp om att få account namn och password. Sen chipdumpa ditt konto. Måste vara försiktigt med sånt där... Citera
dekutree Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Har detta inget samband med artikeln i Aftonbladet som diskuteras i en annan aktuell tråd?? Skatteverket vill ta oss! (Fast dom har kanske redan tillgång till SS:s resultatlistor) Citera
MajkTheBike Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Ständigt denne Ken... Oops!...I did it again I played with your money, got lost in the game Oh baby, baby... Citera
Recommended Posts