Gå till innehåll

NLT - Frågan besvarad.


Djens

Recommended Posts

Känns som en sån hand där man trycker syn väldigt snabbt för man helt enkelt inte pallar att grubbla över det. När man tittar på handen i efterhand känns det ju som man kanske borde hitta folden här mot en tight spelare.

 

** Ångra mig lite. Det är ju väldigt konstigt att han degar rakt av om han verkligen har monster. Kan han göra ett riktigt tomte spel med färgstegdraget? Eller är hans image på dig sådan att han är helt säker på att du kommer syna med t.ex. AK här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom din hand e så väl kamoflerad, så borde väl han tro att 6an e lite av ett scarecard för dej.. Tror knappast han sätter dej på A6. Om han har TT, så gör väl 6an bara att de e större risk att du lägger typ AK? Skulle han verkligen köra in med den handen då? TT e ju trots allt monster här..

 

Tycker synen e självklar.. Händer som KT & AA tror jag du får se rätt ofta vid syn här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar nog att TOPP-trips är fel. När du säger TOPP så antar man att du har typ A-10 på bräde: 10-10-5

 

Är tvungen att fråga vart du hittar din djupa stack nånstans också :P

 

Handen känns rätt readbaserad. De första ja skulle fråga mig är om han tror att du skulle syna en ai här. Han kanske vill få dig att tro att han bluffar men det känns jävligt märkligt om han skulle sitta på 10-10, K-K, 10-6 och ställa. En värderaise hade varit troligare från hans sida.

 

Jag skulle blunda, trycka på syn och be till pokerguden själv(glimne vem annars? ;) ) att han sitter på A-A lr K-10 och inte vill bjuda på kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vart har jag skrivit "set"?

Jag skrev "trips", dvs triss, och är inte Y på XYY bräda en triss?

 

Fria hån var det va Psatiw? ;)

 

Men TILT. Här hittar man öppet mål för ett hån, så öppnar man en kontringslucka genom att använda fel begrepp på "tre kort av samma valör". Hur jävla kall får man vara liksom? ;)

 

Dock var du oruttad nog att ta bort OP:n, vilket jag bara kan tolka som att du skämdes över hur fel du ändå benämnde den (läs: att jag hade rätt), så jag krånglar mig ur situationen som vinnare iaf. Skillz.

 

KLONK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, sluta mobba Djens nu! Det sista man behöver i en svacka är att folk börjar hacka på en.

 

Oj. Jag hade dels ingen aning om att OP var i en svacka (eftersom jag inte läser hans db särskilt ofta) och dels hoppas - och tror - jag Djens förstod att jag bara tyckte det var kul att håna lite rent allmänt.

 

Eller var du ironisk nu, och jag är värsta stekaren som sitter här och tror du menade allvar? :)

 

Oavsett vilket, och för att vara på den absolut säkra sidan, så är det väl bäst att jag förklarar att det bara var allmänt hån, och att om du mot all förmodan tog åt dig på nåt sätt, Djens, så var det bara...på skoj. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...