Gå till innehåll

NLT - Trn, AKo oträffad mot allin på river?


nickupptaget

Recommended Posts

5K-guarantee med 50 euro i inköp.

 

AKo på knappen.

 

blinds 25/50(andra nivån).

 

cutoff-1 raisar till 220, han har varit ganska aktiv så inget tyder på någon stark hand. blindsen foldar, 2 i potten.

väljer att syna denna gång, slår oftast om här annars.

 

flopp: 5h 2h Tc

 

fi bettar halvpott, jag synar.

 

turn: 7c

 

fi bettar halvpott igen, jag synar.

 

river: 5c

 

fi steker några sekunder och ställer sedan in. jag ska då syna ca 1500 (fi täcker mig) för att vinna 3500.

 

hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

För min egen del skulle jag inte vilja riskera stacken med AK hög i andra nivån.

Fi kan nog ställa med TT, eller exempelvis AcXc.

Om du nu tror att AK är bästa handen, varför då inte slå om på flopp och se vart du står, istället för att ge han chansen att dra ut?

 

Det ska enormt mycket till för att jag ska syna i turnering i detta läge, eftersom det gäller alla mina marker. Tror faktiskt jag aldrig satt mig i denna sits heller.

 

I cashgame har det hänt att jag tagit en syn med en liknande hand, men det beror helt på spelaren jag spelar mot. Skulle jag ha fel kan jag alltid reloada, vilket jag inte kan i en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill vinna handen - re-raise preflopp och gör en fortsättningsbet på floppen så vinner du ofta potten.

 

Som den nu är spelad så bör du kraftigt överväga att släppa handen på floppen.

 

AK är en bra hand - MEN det är en draghand - om du inte träffar den så är det bara A högt och extremt ofta en förlorande hand. Lär dig att om AK inte träffar så är det aldrig fel att ge upp handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i ** är det att fundera över? Det är i andra perioden för sjutton. Jag skulle lägga mig på antingen flop eller turn.

 

jag är själv inget större fan av att lägga den eventuellt bästa handen.

 

jag själv är inget större fan av att åka ut första handen. nä men seriöst vad hoppas du att han ska ha AQ eller AJ?. Blindsen är ju 25/50 och du har 1500 om du viker river... Ska handen spelas så slår du om preflopp, på flopp eller kastar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig gissa, han hade nåt i stil med KQh och du vill skryta om din genisyn? Som eurythmech sa, han kan tro att han bluffar med ett lågt PP och vinna. Reraisa honom preflop istället så tar du ofta potten. Du kan möjligen syna flop för att beta på turn, men när han betar på turn måste du släppa. Man kan inte vinna varje pott :roll: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller, men nu har du troligtvis inte det. Enligt mig är risken JÄTTEHÖG att du är slagen. Men du kanske synade och vill gärna visa upp den underbara readen, grattis i så fall!

 

 

vilka händer ställer du i fi:s läge där?

Att se det som ett ställ är inte särskilt givande i det läget. Det är snarare en bet om 1500 i en 2000-pot, dvs inte ens ett pot-bet... Inget uppseendeväckande alls.

 

Jag hade släppt handen som senast på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol logik å logik, han kan ju lika gärna ställa med AA/KK/QQ/T7/22 som han höjer för värde, du synar och han säger nått i stil med

 

"hoppades att du inte skulle släppa din AT men lol AK lol ty wp..."

 

Blir kul å se dig på WPT då för du måste ju vara där snart med din monsterlogik.

 

och varför skule han spela de händerna på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...