Gå till innehåll

Skattefria pokersajter inom EU?


Cyklop

Recommended Posts

Det finns många lösa tips här, men får man fråga hur ni som tagit ut vinster regelbundet ett tag gör? Jag tror inte skattmasen är här och tjyvkikar men jag förstår om det är känsligt att tala om. Jag har kollat runt lite och Netellerkortet verkar vettigt, men helst vill man ju kunna spela någonstans där det sedan är helt ok att kamma hem vinsten utan en efterrake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 208
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
Saxat från expekt:

Pengar insatta via NETeller måste användas för spel innan uttag kan göras, annars tillkommer en avgift. Uttag av pengar som satts in via NETeller sätts in på ditt NETeller konto :( . Minsta uttagsbelopp är 50.0 SEK.

 

Jag använder Expekt för att betala ut mina pengar till bankkontot. Jag sätter in pengar som jag vill ta ut via NETeller, spelar lite grann där, och begär sedan att pengarna betalas ut.

Det har inte varit några som helst problem. I och för sig har jag också satt in pengar där via VISA-kortet, vilket antagligen krävs för att de ska betala ut "NETeller"-pengar den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrBanan: Jag gick över till att bara spela på sajter inom EU/EES, och tar vanligen ut mina vinster med Bank Wire. Direkt in på kontot och inget tjafs.

 

Det enda jag sörjer är PokerStars.

 

Jag har faktiskt börjat lira satelliter till Stars större turneringar, t ex WCOOP. Tycker turneringarna är så outstanding att det kan vara värt att skatta om jag skulle vinna ett stort pris till någon gång. Ingen annan sajt har tillnärmelsevis så många attraktiva turneringar som PokerStars. Om man spelar satelliter blir ju dessutom netto- och bruttovinst i stort sett identiska. Däremot håller jag mig ifrån Cash Game, där kan ju skatteeffekterna bli helt absurda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med tv3bet.com? eller som http://www.bet24.com som det är nu??

 

Malta är med i EU.

 

Tips till nästa: På sidan "about us" eller dylikt finns det alltid information om vart företaget är registrerat. Om man är osäker på vilka länder som är medlemmar i EU kan man kolla på http://www.eu.int

 

Nu lyder dem under Costa ricas lagar:

 

1.1 "BET24 POKER"

 

är en service som tillhandahålls online där individer spelar poker mot varandra. Detta arrangeras och bedrivs av POKNET SYSTEMS SA; i enlighet med costarikansk lag.

 

POKNET SA är ett helägt dotterbolag till B2B POKER (SWEDEN) AB, registreringanummer 556657-0452; adress: Box 3108, SE-169 03 Solna, Sweden; ett bolag vederbörligen registrerat i enlighet med svensk lag.

 

POKNET SA är avtalspartnern som tillhandahåller servicen.

 

“BET24” är ett registrerat varumärke till Nordic Betting Ltd, licensierat till B2B POKER AB och POKNET SA för att användas i samband med denna service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrBanan: Jag gick över till att bara spela på sajter inom EU/EES, och tar vanligen ut mina vinster med Bank Wire. Direkt in på kontot och inget tjafs.

 

Det enda jag sörjer är PokerStars.

[första inlägget blev ett länktips]

 

Snart kanske du inte behöver sörja längre.

 

Isle of Man eller Costa Rica är sak samma

 

De brittiska kanalöarna (Jersey och Guernsey) och ön Isle of Man är varken medlemmar i eller associerade till EU
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...