Gå till innehåll

NL - Största misstaget i mitt spel?


Rockdal

Recommended Posts

Spel: Texas No Limit, Shorthanded och Fullring 0,25/0,50 - 0,50/1

 

Spelstil: Löst

 

Har inte spelat så många händer ännu (10 000) men börjar se en trend. Min bankrulle går upp och ner som en jojjo. Hur kan jag ändra min spelstil för att få en mer uppåtgående bankrulle.

 

Preflop:

 

Alla Pocketpar över 10 höjer jag ca 5*bb.

 

Pocketpar under 10 höjer jag ca 1 av 4 ca 5*bb

 

Suited con höjer ca 1 av 4 ca 5*bb.

 

AK AQ AJ höjer ca 2 av 4 ca 5*bb.

 

Höjer ibland kort som 7 5 off osv och hoppas att jag träffar.

 

Limpar in med små pocketpar även vid höjning innan mig.

 

Favorit handen Q 9 höjs rejält också :)

 

Flop:

 

Träffar jag floppen bettar jag aggresivt ”alltid” och hoppas att andra har träffat något eller sitter pa ett drag.

 

När jag missat floppen försöker jag stjäla potten ca 50% av gångerna. Bettar samma som om jag hade träffat floppen.

 

Slowspelar aldrig floppen. ”Stort misstag misstänker jag ”

 

Färgdrag och stegdrag bettar jag alltid.

 

Turn:

 

Vid träff fortsätter jag att betta aggresivt.

 

Har jag bluffat på floppen fortsätter jag med ett pottsize bet för att stjäla potten.

 

Vid motbett lägger jag mig.

 

Rivern:

 

Inte mycket att säga om den.

 

Har jag bäst hand bettar jag stort.

 

Marginel hand oftast call.

 

Bluffar sällan pa rivern.

 

Min spelstil kostar mycket marker och har jag inte lite tur går jag oftast minus eller jämt efter en session på 5h.

 

Men träffar jag och har ”tur” gar jag rejält plus. Men detta sker kanske 1 av 5 sessioner.

 

Just nu kryper min BR sakta uppåt.

 

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu berättar du HUR du tycker att du själv spelar, men eftersom det är den enda informationen du ger är det ömöjligt att säga om du gör det bra eller om du haft en bra period bakom dig. Posta hand historys med "typiska" du situationen och beskriv hur du tänker när du spelar dem, posta även statistik över ditt spel så kan jag lova dig att du kommer att synpunkter över ditt spel som känns stimulerande och utvecklande!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK AQ AJ höjer ca 2 av 4 ca 5*bb.

 

Öka, och 3-betta de ibland i position och mot rätt fi.

 

Träffar jag floppen bettar jag aggresivt ”alltid” och hoppas att andra har träffat något eller sitter pa ett drag.

 

Förändra.

 

Färgdrag och stegdrag bettar jag alltid.

 

Förändra.

 

Vid träff fortsätter jag att betta aggresivt.

 

Förändra.

 

Har jag bluffat på floppen fortsätter jag med ett pottsize bet för att stjäla potten.

 

Förändra.

 

Sammanfattat:

 

Tror du förlorar mycket deg många gånger med träffar, då du inte ges chansen att se om du är efter, eller ger dina fi's chansen att bluffa när de ligger efter. Att i varje situation bomba med överpar och TPTK:ish typ av händer gör att du inte får ut maximalt värde ur dem.

 

På floppen och på turn finns dina stora läckor är jag kanske övertygad om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu berättar du HUR du tycker att du själv spelar, men eftersom det är den enda informationen du ger är det ömöjligt att säga om du gör det bra eller om du haft en bra period bakom dig. Posta hand historys med "typiska" du situationen och beskriv hur du tänker när du spelar dem, posta även statistik över ditt spel så kan jag lova dig att du kommer att synpunkter över ditt spel som känns stimulerande och utvecklande!

 

Lycka till!

 

Skall plocka ut nagra typiska situationer och posta dom i traden.

 

Då du inte ens nämner position i din starthandsstrategi antar jag att du har en stor lucka där. Dessutom spelar du för passivt preflop. Att döma av vad du uppgett så verkar du inte vara lös som du skriver utan snarare tajt.

 

Jag tror jag mer fokuserar pa den hand jag har och spelar utifran den. Jag finner att jag ofta hamnar i svara beslut pga att jag har spelat en hand fel utifran den position jag har.

 

Kan du utveckla "passivt preflop" ? Jag limpar ofta med marginella hander som bara verkar trassla till sig pa turn och river. Stegdrag och fargdrag.

 

 

Tror du förlorar mycket deg många gånger med träffar, då du inte ges chansen att se om du är efter, eller ger dina fi's chansen att bluffa när de ligger efter. Att i varje situation bomba med överpar och TPTK:ish typ av händer gör att du inte får ut maximalt värde ur dem.

 

På floppen och på turn finns dina stora läckor är jag kanske övertygad om.

 

Detta stammer nog valdigt bra. Min strategi har varit att om jag traffar betta hart for att fa ut value fran fi med stegdrag osv. Men tanker man igenom den strategin sa inser jag att det fungerar inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör du detta oavsett Position, Situation och Bord? Då låter det som läcka i mina öron.

 

Jag spelar själv tajt och konservativt (låg nivå NL FR) och bluffar inte en millimeter på ett bord förrän jag har plockat ett par potter där jag har blivit nersynad med stål så att bordet har sett det- då är det dags (för mig) att tex:

- Jag har bra poistion

- Höjt preflop

- Missat floppen på torr bräda utan uppenbara A, stegdrag, färgdrag (stegdrag/färgdrag beror på - ibland kan man skrämma med träff på stege)

- Ingen verkar vilja betta

 

Då trycker jag till. På floppen. Om då någon hänger med så får man oftast chansen att checka bakom på turn om ingen har träffat - har någon träffat så brukar man få veta det och kan omvärdera.

 

Cluelessrookie

 

 

 

När jag missat floppen försöker jag stjäla potten ca 50% av gångerna. Bettar samma som om jag hade träffat floppen.

 

Har jag bluffat på floppen fortsätter jag med ett pottsize bet för att stjäla potten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft en mall som du verkar ha så hade jag förmodligen också förlorat pengar. Agerandet är ju olika vid varje bord och varje situation. Om bordet är löst/tight, har du sen/mid/tid position osv. När jag var nybörjare förljde jag en starthandsmall vilket gick rent åt helvete. Man måste ha sinne för det man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Spel: Texas No Limit, Shorthanded och Fullring 0,25/0,50 - 0,50/1

 

Spelstil: Löst

 

Har inte spelat så många händer ännu (10 000) men börjar se en trend. Min bankrulle går upp och ner som en jojjo. Hur kan jag ändra min spelstil för att få en mer uppåtgående bankrulle.

 

Preflop:

 

Alla Pocketpar över 10 höjer jag ca 5*bb.

 

Pocketpar under 10 höjer jag ca 1 av 4 ca 5*bb

 

Suited con höjer ca 1 av 4 ca 5*bb.

 

AK AQ AJ höjer ca 2 av 4 ca 5*bb.

 

Höjer ibland kort som 7 5 off osv och hoppas att jag träffar.

 

Limpar in med små pocketpar även vid höjning innan mig.

 

Favorit handen Q 9 höjs rejält också :)

 

Flop:

 

Träffar jag floppen bettar jag aggresivt ”alltid” och hoppas att andra har träffat något eller sitter pa ett drag.

 

När jag missat floppen försöker jag stjäla potten ca 50% av gångerna. Bettar samma som om jag hade träffat floppen.

 

Slowspelar aldrig floppen. ”Stort misstag misstänker jag ”

 

Färgdrag och stegdrag bettar jag alltid.

 

Turn:

 

Vid träff fortsätter jag att betta aggresivt.

 

Har jag bluffat på floppen fortsätter jag med ett pottsize bet för att stjäla potten.

 

Vid motbett lägger jag mig.

 

Rivern:

 

Inte mycket att säga om den.

 

Har jag bäst hand bettar jag stort.

 

Marginel hand oftast call.

 

Bluffar sällan pa rivern.

 

Min spelstil kostar mycket marker och har jag inte lite tur går jag oftast minus eller jämt efter en session på 5h.

 

Men träffar jag och har ”tur” gar jag rejält plus. Men detta sker kanske 1 av 5 sessioner.

 

Just nu kryper min BR sakta uppåt.

 

 

Tacksam för svar!

 

ja det här var klurigt....men här har vi det ! du ska höja SC ganska precis sisådär en 1 på 5 gånger eller så varken mer eller mindre, där har du lösningen på ditt problem kompis! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...