Gå till innehåll

Råd om stejkningsdeal?


ulaf

Recommended Posts

Hej!

 

River får mig att spy bajs för tillfället, så jag orkar inte spela själv. Är ju ändå pengakåt så jag tänkte att detta kanske skulle va en idé.

 

Expekt har en $1000 reload bonus. En polare till mig spelar NL 0,25/50 där och plussar. Men han har det rätt tajt med ekonomi, egen lägenhet, bil etc. Så jag tänkte att jag kan sätta in $1000 extra på hans konto så får han spela in den. Vilken deal är att rekommendera?

 

Är det "lätt" att spela in 10 000 fpp på tain på en månad på nl50? Han kan nog spela någon timme per dag.

 

Är det rimligt att vi bara delar bonusen rakt av utan att jag får något av övriga eventuella vinster eftersom han kommer fortsätta spela på samma nivå som tidigare? På det sättet är jag "garanterad" en profit på $500 om en månad. I denna deal tänkte vi oss att jag inte tar någon risk utan får tillbaka $1000+halva bonusen oavsett hur det går i övrigt.

 

Eller är det rimligt att jag tar en del av övrig vinst också, men samtidigt betalar eventuell förlust? Han kommer troligtvis mest lira samma nivåer, men utan min stejk hade han inte haft råd att göra reload.

 

Eller är det en urusel idé från första början?

 

Jag tror att han är vinnande. Inte lika erfaren, men har bättre vinnarskalle än en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det var under den tid jag spelade på Tain, jag spelade säkert runt 3-4 timmar i snitt /dag på 2/4 upp till 5/10 och multitablade då fick jag runt 12000-13000 FPP, samma månad fick alla som lirat över 10000 FPP en gratis freroll där 5 vinnare fick wsop paket gratis, endast 25 st var med, således fanns det bara 25 st som klarat 10000FPP den månaden, tror det var April i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det var under den tid jag spelade på Tain, jag spelade säkert runt 3-4 timmar i snitt /dag på 2/4 upp till 5/10 och multitablade då fick jag runt 12000-13000 FPP, samma månad fick alla som lirat över 10000 FPP en gratis freroll där 5 vinnare fick wsop paket gratis, endast 25 st var med, således fanns det bara 25 st som klarat 10000FPP den månaden, tror det var April i år.

 

Ok, tack för den infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar du inte någon risk bör du inte heller få lika stor del av kakan heller. Iom att han kommer lägga ned ganska mycket tid på det kanske en affär om 30% - 70% i hans favör är mer "rättvist"?

 

Betänk att du får 30% avkastning på dina pengar på en månads tid... i vilken annan typ av verksamhet skulle du kunna få det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså om allt du gör är att möjliggöra för honom att sätta in $1000 extra utan att ta del av några förluster eller vinster så är det ju strikt talat inte ett stejkningsavtal utan ett kortfristigt lån.

 

Och ja, att ta 50% ränta på en månad är väl att betrakta som en extremt bra deal för dig. Vet inte om det faller inom ramen för s.k. ocker rent rättsligt men jag skulle definitivt anse det moraliskt tvivelaktigt att ta en sådan avans av en kompis...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...