Gå till innehåll

Motvapen


Waggho

Recommended Posts

Denna fråga är funderad på utifrån no limit texas holdem, men jag antar att den är relevant även i andra spelformer.

 

Låt säga att du har en spelstil som innebär att du spelar många händer och ofta höjer preflop för att sen fortsättningsbetta på floppen. På turn och river saktar du dock ned om du inte har träffat för att slippa sätta dig i knepiga situationer som kan bli dyra. Efter ett tag verkar det som att en av spelarna vid bordet har snappat upp detta och börjar agera därefter - synar dig oftare på floppen, höjer dig oftare på turn med luft/marginella händer osv.

 

Vad är det bästa motvapnet i denna situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två olika alternativ:

1. Jag skulle försöka dra ner på mina bettar med ren luft och börja spela tightare. Höjar han mig då kommer jag att ha en hand att strida med. När vi är mer selektiva kommer hans höjningar att (oftast) vara felaktiga enligt pokerteorins grund teorem. Börjar han adaptera sig och inte slå tillbaka lika mycket, byter vi tillbaka till våran ursprungsstil igen.

 

2. Försöka köra över honom. Det vill säga att börja slå tillbaka mer, inte låta honom bluffa bort en. Dock kan detta skapa stora swings.

 

EDIT: Läste nog lite fel ;). Tycker att tvåan känns bra. Börja slå tillbaka, våga skjuta på rivern med luft. Börjar han anpassa sig efter det, så byter vi tillbaka till vår gamla stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta luften och checka stålet. Efter ett tag lär han fatta att han inte kan exploatera dig på samma sätt längre. Skulle han inte fatta så kan du exploatera tillbaka!

 

Handlar ju bara om att ändra sitt spel lite i de situationer han kör över dig. Skulle du lyckas fånga henom big time någon utav de gånger då du "måste ha luft för du checkade turn" så lär han komma ihåg det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...