Gå till innehåll

NLT - Raise KK UTG , shortie, ställer bakom, får 2 kallsyn!

Recommended Posts

Postad

Har ingen HH från den denna hand så jag tar den lite fritt från minnet. Sitter med ca 320 dollar på FR 2/4 NL. Min image bör vara relativt TAG. Iaf, får KK Utg och raisar till 16. En lös fisk-shortie ställer med 50 och en oklar profil i mellanpos (stack ca 300) kallsynar, samt knappen (semi-loose och täcker mig) !! Hur fan ska man agera här egentligen? Vad bör jag sätta dem på?, rimligen mkt starkare händer än den genomsnittliga handen du synar med preflop! De bör ju också vara medvetna om att jag kan reraisa och då är ju 50 dollar i sjön om man inte vill gå AI...

Ska jag vara så vek-tight att jag utgår från att en av dem kallsynat med AA (troligast FI i mittenpos) och därför endast syna preflop och sedan gå vidare på flop med träff av set (eller spela kungarna supersvagt) ? Känns bara helt sjukt vekt!

Det som jag tycker talar för ställ pre är att potten redan är nog stor och jag inte vill se A på flop eller något annat klätt kort för den delen, samt att jag leder mot allt utom AA hos någon av kallsynarna bakom. Hur bör man tänka här?

Postad

Var det redan 166 i potten? (50+50+50+16).

Om alla går all-in: Då skulle det ligga dina 320 + 300 + 320 + 50 = 1000 i potten. Och din del du trycker in är 300.

Tycker du inte att du tar detta 33% av gångerna med KK?

20% får du ju set. Så det är bara ytterligare 13% där du behöver vara bättre än AA eller floppat A mot AK/AQ.

Du kan ju fortsätta att räkna på att:

- En går all in

- Ingen går all-in så att du bara står mot Mr 50$

Och fundera på fördelningen mellan händelserna.

Cluelessrookie

Postad

Om någon av Fi har AA så borde de raisat för att få bort motståndet lite, tungt att spela AA mot fler än en spelare. Jag hade gått All-in och hoppats på att de sitter med varsitt A och K, Q eller J som kicker eller lägre pocket.

Postad
Okej, jag säger.

Resultat?

Ok, ingen större idé att dröja med svar direkt...Verkar som att den allmänna åsikten var att pushen var solklar (som i de flesta handanalyser ;) ) . Jag tyckte också att pushen kändes rätt men hade ändå gärna haft en read på kallsynarna som syntomtar innan pushen. Jag ställde och fick syn av mellanpos som satt på AA. Shortien tripplade upp med 88 som träffade set och AA höll mot KK.. (Ni anade väl att detta skulle vara en whine-post va hehe?)

Postad

Och av detta följer att man skall kasta AA också då 88 träffar set...

Lika gärna hade du kunnat träffa set.

Pusha på!

Cluelessrookie

.....av mellanpos som satt på AA. Shortien tripplade upp med 88 som träffade set och AA höll mot KK.. (Ni anade väl att detta skulle vara en whine-post va hehe?)